Websideseditor
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Websideseditor
Hej
Är det någon som känner till någon hyfsad websideseditor som man kan ladda ner gratis på nätet som funkar med Windows Vista. Har tidigare kört Frontpage 2000 men tyvärr funkar inte äldre verisioner av Microsoft egna program till Vista.
Så nu försöker jag finna ett alternativ.
Är det någon som känner till någon hyfsad websideseditor som man kan ladda ner gratis på nätet som funkar med Windows Vista. Har tidigare kört Frontpage 2000 men tyvärr funkar inte äldre verisioner av Microsoft egna program till Vista.
Så nu försöker jag finna ett alternativ.
Senast redigerad av Trampe 2011-05-05 2:37:52, redigerad totalt 1 gång.
Kompozer? Har inte koll på om den funkar med vista men kolla.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 2:37:52, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Här är <a target="_blank" href="http://webdesign.about.com/od/windowshtmleditors/tp/free-windows-editors.htm">10 gratiseditorer för Windows</a>. Jag ser att flera av dem jag känner bäst till - Eclipse, Netbeans, Aptana - är professionella utvecklarverktyg om man jobbar med serverprogrammering typ java. De övriga är mera lämpliga för att bygga själva sidorna.
Men det är dåligt med bra gratiseditorer på Windows. Om man har råd tjänar man på att skaffa de två ledande programmen idag - Adobe Dreamweaver CS5 och Microsoft Expression Web,
Kompozer är lustigt nog inte med bland de 10 i länken...Den har en hel del av Dreamweavers funktionalitet.
Men det är dåligt med bra gratiseditorer på Windows. Om man har råd tjänar man på att skaffa de två ledande programmen idag - Adobe Dreamweaver CS5 och Microsoft Expression Web,
Kompozer är lustigt nog inte med bland de 10 i länken...Den har en hel del av Dreamweavers funktionalitet.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11