Handledare
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Handledare
Har i olika sammanhang varit utsatt för handledare, första gången blev jag djupt deprimerad och blev inåtvänd, skrämd och avståndstagande. Nu så här något decennium senare har jag förstått att det hela beror på ett missförstånd där mina högst personliga förväntningar ej rimmade så bra med vad man i allmänhet kanske kan förvänta sig.
Möjligt är att jag tog det hela bokstavligt, dvs att handledare skulle leda mig i hand.
Dock är det fortfarande oklart för mig vad man kan förvänta sig av en handledare ute i samhället.
Det kanske bara är en byråkratisk formell term som inte betyder någonting alls i verkligheten.
Finns det någon här som har erfarenheter i ämnet och kan förklara eller dela med sig om det hela.
Möjligt är att jag tog det hela bokstavligt, dvs att handledare skulle leda mig i hand.
Dock är det fortfarande oklart för mig vad man kan förvänta sig av en handledare ute i samhället.
Det kanske bara är en byråkratisk formell term som inte betyder någonting alls i verkligheten.
Finns det någon här som har erfarenheter i ämnet och kan förklara eller dela med sig om det hela.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-05 2:29:10, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
En handledare kan vara en person på en arbetsplats som man kan gå till och fråga om man har problem. Det är rätt vanligt då man har lönebidrag eller går på praktik.
En handledare kan också vara någon man känner som man övningskör med. Man går en kurs tillsammans med den man vill övningsköra med. Sedan blir den personen din handledare, och ni kan ut i trafiken och övningsköra.
Hälsningar
Lilla Gumman
En handledare kan vara en person på en arbetsplats som man kan gå till och fråga om man har problem. Det är rätt vanligt då man har lönebidrag eller går på praktik.
En handledare kan också vara någon man känner som man övningskör med. Man går en kurs tillsammans med den man vill övningsköra med. Sedan blir den personen din handledare, och ni kan ut i trafiken och övningsköra.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-05 2:29:10, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hej själv och tack för svar!
Lilla Gumman skrev:En handledare kan vara en person på en arbetsplats som man kan gå till och fråga om man har problem. Det är rätt vanligt då man har lönebidrag eller går på praktik.
I min värld har jag svårt för att gå och fråga exakt när jag får ett problem. Ofta beror det på att den person som är avsedd som min handledare är upptagen med annat eller andra personer. Överlag tycker jag att folk är upptagna för det mesta och då blir det svårt att fråga. Man vill ju inte heller störa folk som är upptagna med annat.
Lilla Gumman skrev:En handledare kan också vara någon man känner som man övningskör med. Man går en kurs tillsammans med den man vill övningsköra med. Sedan blir den personen din handledare, och ni kan ut i trafiken och övningsköra.
Intressant ide! Det har jag överhuvudtaget aldrig tänkt på. Iochförsig har jag svårt för att tänka mig att styra ett motorfordon bland andra människor och man vill kanske inte utnyttja sina ofta få bekanta till att vara handledare. Dock skillnad om någon i sin närhet erbjuder sig att vara handledare, då skulle det kanske gå.
Återgå till Att leva som Aspergare