hoppas att min dotter får må bättre snart!
7 inlägg
• Sida 1 av 1
hoppas att min dotter får må bättre snart!
min dotter har påbörjat medicinering med citalopram i förrgår.nu väntar vi med spänning på om den ska fungera eller ej.min dotter är oftast deprimerad & säger ofta att hon inte vill leva mer,hamnar i ständiga konflikter med ALLA,är nästan arg jämt.ja hon mår rent ut sagt SKIT! det är svårt att veta om man ska våga att medicinera sitt "lilla" barn med SSRI prepatat eftersom biverkningarna kan vara hemska.men jag känner ändå att vi har kommit till den punkt då vi bara måste prova allt som går.hon får inte må så här dåligt mer!så är det bara! inga biverkningar än iaf..
Senast redigerad av carra 2011-05-05 1:28:09, redigerad totalt 1 gång.
Lycka till med medicineringen! Hoppas verkligen det kommer att hjälpa din tjej! Inget barn och ingen vuxen förtjänar gå och må dåligt.
Håller tummarna för er
Håller tummarna för er
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-05 1:28:09, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
ha lite extra koll så hon inte blir mer deprimerad! endel reagerar tokknasigt, en vän till mig blev självmordsbenägen när hon började äta citalopram.. hon fick byta till en annan sort sedan och mådde då bättre istället för sämre. så var uppmärksamma!
jag har också ätit dem, fungerade bra i början tror jag men sedan upplevde jag lite typ apati.. och i kombination med alkohol (även ganska små mängder) var det rena katastrofen.
Men endel får ju jättebra reaktion precis som det skall vara så hoppas det går bra för er det är hemskt att må så dåligt när man inte ens är vuxen!
jag har också ätit dem, fungerade bra i början tror jag men sedan upplevde jag lite typ apati.. och i kombination med alkohol (även ganska små mängder) var det rena katastrofen.
Men endel får ju jättebra reaktion precis som det skall vara så hoppas det går bra för er det är hemskt att må så dåligt när man inte ens är vuxen!
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-05 1:28:09, redigerad totalt 1 gång.
nu har min dotter ätit citalopram i en vecka & vi har inte märkt några som helst biverkningar.konstigt nog verkade hon må bättre redan efter någon dag.hon säger själv att hon mår mycket bättre & hon är inte alls lika arg som hon har varit.vi är så glada & vi hoppas att det får fortsätta så här...
Senast redigerad av carra 2011-05-05 1:28:09, redigerad totalt 1 gång.
Hej !
Jag har en son som började med SSRI-prep precis vid jul. Han är 10 år och har ätit Risperdal (mot tics) under längre tid men nu skulle jag alltså börja ge honom Zoloft. Gud vad jag våndades.. drog mig i det längsta, hade hört att det kunde bli värre osv.. Då hans svarta sidor blev fler och fler bestämde jag mig iallafall att försöka. Vi började på jullovet så jag kunde vara hemma och ha koll hur medicinen verkade. Det blev bättre bara efter några dagar. Efter ytterligare 2 v kom en dip med mera ångest och tvång men bara några dagar senare vände det igen. Idag är det en helt annan person. Han mår mycket bättre, inte helt bra men mycket bättre. Han säger själv att "nu har jag glada tankar, dom fick inte plats förut".. Tvången har också bleknat av lite. Som sagt man måste våga som förälder, man har inte rätt att låta barnen missa chansen att få må bättre. Kommer det biverkningar får man ta ställning till det då. Det är min åsikt och jag är glad att jag vågade. Lycka till
Jag har en son som började med SSRI-prep precis vid jul. Han är 10 år och har ätit Risperdal (mot tics) under längre tid men nu skulle jag alltså börja ge honom Zoloft. Gud vad jag våndades.. drog mig i det längsta, hade hört att det kunde bli värre osv.. Då hans svarta sidor blev fler och fler bestämde jag mig iallafall att försöka. Vi började på jullovet så jag kunde vara hemma och ha koll hur medicinen verkade. Det blev bättre bara efter några dagar. Efter ytterligare 2 v kom en dip med mera ångest och tvång men bara några dagar senare vände det igen. Idag är det en helt annan person. Han mår mycket bättre, inte helt bra men mycket bättre. Han säger själv att "nu har jag glada tankar, dom fick inte plats förut".. Tvången har också bleknat av lite. Som sagt man måste våga som förälder, man har inte rätt att låta barnen missa chansen att få må bättre. Kommer det biverkningar får man ta ställning till det då. Det är min åsikt och jag är glad att jag vågade. Lycka till
Senast redigerad av safiren 2011-05-05 1:28:09, redigerad totalt 1 gång.
vad skönt att höra att din son mår bättre!
min dotter mår så mycket bättre sen hon började med citalopram.hon är inte arg hela tiden längre,har inte sagt att hon vill dö en enda gång & är glad.jag är så glad att jag blir tom tårögd när jag skriver om det.man kanske får räkna med lite bakslag tills medicinen ger full verkan.vi har precis ökat dosen så jag hoppas att det inte blir några biverkningar..tack alla underbara människor för att ni finns där när man behöver någon som förstår & "orkar" lyssna...
min dotter mår så mycket bättre sen hon började med citalopram.hon är inte arg hela tiden längre,har inte sagt att hon vill dö en enda gång & är glad.jag är så glad att jag blir tom tårögd när jag skriver om det.man kanske får räkna med lite bakslag tills medicinen ger full verkan.vi har precis ökat dosen så jag hoppas att det inte blir några biverkningar..tack alla underbara människor för att ni finns där när man behöver någon som förstår & "orkar" lyssna...
Återgå till Barn och föräldraskap