Debug mode-meddelande för forumindex-sidan
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Debug mode-meddelande för forumindex-sidan
Jag möts av följande felmeddelande på forumindex-sidan:
Jag kommer däremot åt alla undersidor, förutsatt att jag kan hitta länkar till dem. Det är alltså bara huvudsidan som trilskas.
Forumindex-sidan skrev:Felmeddelande
Could not query forums information
DEBUG MODE
SQL Error : 1030 Got error -1 from storage engine
SELECT f.*, p.post_time, p.post_username, u.username, u.user_id, t.topic_id, t.topic_title, t.topic_last_post_id FROM ((( phpbb_forums f LEFT JOIN phpbb_posts p ON p.post_id = f.forum_last_post_id ) LEFT JOIN phpbb_users u ON u.user_id = p.poster_id ) LEFT JOIN phpbb_topics t ON t.topic_last_post_id = p.post_id ) WHERE t.topic_moved_id = 0 OR t.topic_moved_id IS NULL ORDER BY f.cat_id, f.forum_order
Line : 209
File : index.php
Jag kommer däremot åt alla undersidor, förutsatt att jag kan hitta länkar till dem. Det är alltså bara huvudsidan som trilskas.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 2:22:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Debug mode-meddelande för forumindex-sidan
Lakrits skrev:Jag kommer däremot åt alla undersidor, förutsatt att jag kan hitta länkar till dem. Det är alltså bara huvudsidan som trilskas.
Undersidorna hittar man t.ex. nere vid "Hoppa till:". Fast den menyn hittar man förstås inte via indexsidan, som det är nu.
Eller jo, via vissa av länkarna uppe till vänster, som faktiskt fortfarande syns på indexsidan, kan man hitta "Hoppa till:"-menyn.
Senast redigerad av HGJ 2011-05-05 2:22:37, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter