Debug mode-meddelande för forumindex-sidan

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Debug mode-meddelande för forumindex-sidan

Inläggav Lakrits » 2010-04-08 9:18:55

Jag möts av följande felmeddelande på forumindex-sidan:

Forumindex-sidan skrev:Felmeddelande

Could not query forums information

DEBUG MODE

SQL Error : 1030 Got error -1 from storage engine

SELECT f.*, p.post_time, p.post_username, u.username, u.user_id, t.topic_id, t.topic_title, t.topic_last_post_id FROM ((( phpbb_forums f LEFT JOIN phpbb_posts p ON p.post_id = f.forum_last_post_id ) LEFT JOIN phpbb_users u ON u.user_id = p.poster_id ) LEFT JOIN phpbb_topics t ON t.topic_last_post_id = p.post_id ) WHERE t.topic_moved_id = 0 OR t.topic_moved_id IS NULL ORDER BY f.cat_id, f.forum_order

Line : 209
File : index.php

Jag kommer däremot åt alla undersidor, förutsatt att jag kan hitta länkar till dem. Det är alltså bara huvudsidan som trilskas.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 2:22:37, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Re: Debug mode-meddelande för forumindex-sidan

Inläggav HGJ » 2010-04-08 9:49:54

Lakrits skrev:Jag kommer däremot åt alla undersidor, förutsatt att jag kan hitta länkar till dem. Det är alltså bara huvudsidan som trilskas.

Undersidorna hittar man t.ex. nere vid "Hoppa till:". Fast den menyn hittar man förstås inte via indexsidan, som det är nu.

Eller jo, via vissa av länkarna uppe till vänster, som faktiskt fortfarande syns på indexsidan, kan man hitta "Hoppa till:"-menyn.
Senast redigerad av HGJ 2011-05-05 2:22:37, redigerad totalt 1 gång.
HGJ
Assistent

Anslöt: 2007-06-02

Inläggav weasley » 2010-04-08 11:57:25

Efter lite felsökning hittade jag roten till det onda. Det är nu åtgärdat och torde inte hända igen.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in