Inspelningsbar digitalbox och USB
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Inspelningsbar digitalbox och USB
Finns det någon här som kan förklara detta för mej.
Jag satte in min externa hårddisk till min digitala inspelningsbox och får detta medelande:
Vad innebär det? Kan någon förklara det på ett begripligt sätt för en som inte vet vad det betyder? Vad kan jag göra åt det, för att komma åt filerna?
Jag satte in min externa hårddisk till min digitala inspelningsbox och får detta medelande:
Vad innebär det? Kan någon förklara det på ett begripligt sätt för en som inte vet vad det betyder? Vad kan jag göra åt det, för att komma åt filerna?
Senast redigerad av catasa 2011-05-05 1:28:40, redigerad totalt 1 gång.
Din hårddisk är formaterad i filsystemet ntfs. Vilket innebär kortfattat koden för hur man läser filerna på hårddisken. Om inte din digitalbox förstår sig på det så kan den inte läsa innehållet.
Då måste du formatera om hårddisken till tex fat32. Det går genom att koppla disken till en dator med typ windows och klicka på egenskaper och formatera som FAT32 (tror jag). Dock går det inte i windows om disken är större än 32 gb.
Då måste du formatera om hårddisken till tex fat32. Det går genom att koppla disken till en dator med typ windows och klicka på egenskaper och formatera som FAT32 (tror jag). Dock går det inte i windows om disken är större än 32 gb.
Senast redigerad av carl 2011-05-05 1:28:40, redigerad totalt 1 gång.
Googlade lite och hittade följande citat:
Det blir alltså ganska bökigt om du har filmer du vill spela upp på boxen...
Partition Manager brukar iofs kunna formatera om utan att bli av med innehållet, men du kan inte längre flytta några filer mellan Windows och USB-disken efter omformateringen!
ochDwload the software - Partition Manager 9.0 trial 30 days. You can format ext2/3 Linux in Win.
If you have Windows, you can download a Knoppix LiveCD, boot from it, format your drives, and then reboot back into Windows.
Det blir alltså ganska bökigt om du har filmer du vill spela upp på boxen...
Partition Manager brukar iofs kunna formatera om utan att bli av med innehållet, men du kan inte längre flytta några filer mellan Windows och USB-disken efter omformateringen!
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 1:28:40, redigerad totalt 1 gång.
Du ska nog kunna skapa en partion som är 32 gigabyte. Jag kan inte ärligt säga att jag experimenterat så mycket med de olika filsystemen och inte partionerat så mycket i windows, men det du skulle kunna testa är att se om du kan skapa en partion ( finns förmodligen i egenskaper för disken) som är max 32 gigabyte. Sen se om du kan formatera med fat32.
Senast redigerad av carl 2011-05-05 1:28:40, redigerad totalt 1 gång.