Nyfikna frågor 2

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Anna med fyra » 2010-03-22 19:44:26

1. Finns det några fördelar med att ha AS?
Ja det finns det säkert. Det jag kommer på nu är min effektivitet när det gäller att ta reda på något nytt via internet, jag läser ALLT och snabbt går det.

2. Tror du på Gud?
Nej men det får gärna finnas något efter döden...

3. Vilket är det värsta beteende/förhållningssätt en människa kan uppvisa gentemot dig?
(Utifrån ett AS-perspektiv)

Titta konstigt på mig när jag pratar om något och t.ex. himla med ögonen, få mig att känna mig dum. Bli ignorerad.

4. Hur bör en människa utltimat förhålla sig/bete sig mot dig för att du ska känna dig tillfreds?
Det beror helt på vilken människa det handlar om, man funkar ju inte med alla...Men jag vill slippa prata om för invecklade saker, jag kommer aldrig på något att säga om ämnet är för svårt och då blir jag nervös.

5. Samlar du på något? Vad?
Nej.

6. Tror du att andra ser dig som annorlunda? Hur och varför?
På jobbet (bland arbetskollegorna) kan jag nog framstå som väldigt orolig och ängslig, osäker och tjatig (om jag bara ska ta upp det negativa).

7. Vad får dig att skratta riktigt gott?
När min man "dummar" sig och går sin "funny walk".

8. Hur ser en drömdejt ut för dig?
Som min dejt med min man, jag kände att jag mött en likasinnad, kände mig väldigt trygg med honom.

9. Vad gjorde du om du vann 1 miljon kronor?
Jag skulle bygga till huset och åka på semester.[/b]
Senast redigerad av Anna med fyra 2011-05-04 23:31:24, redigerad totalt 1 gång.
Anna med fyra
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2010-01-20

Re: Nyfikna frågor 2

Inläggav annorlunda » 2010-03-22 20:15:19

1. Finns det några fördelar med att ha AS? Det finns det alldeles säkert, det fanns i allafall en tid då det kändes så. Nu känns det dock inte så.

2. Tror du på Gud? Inte den gud som man vanligtvis menar när man skriver gud.

3. Vilket är det värsta beteende/förhållningssätt en människa kan uppvisa gentemot dig?
(Utifrån ett AS-perspektiv)
Att någon påstår sig veta bättre än jag själv om vad jag känner och tänker.

4. Hur bör en människa utltimat förhålla sig/bete sig mot dig för att du ska känna dig tillfreds? Vara öppen, vänlig, lyhörd, tydlig och ge både muntliga och skriftliga instruktioner om det är något jag ska göra.

5. Samlar du på något? Vad? Jag brukade göra det men inte längre. Samlade tidigare på kor (inte riktiga förstås :P )

6. Tror du att andra ser dig som annorlunda? Hur och varför? Jag vet att folk brukar se mig som udda. Ofta kan de inte förklara varför de uppfattar mig som udda. De som umgås mer med mig brukar reagera på att jag ogillar kramar och inte håller ögonkontakt. Dessutom märker de ganska fort att jag vill veta saker i förväg så att jag kan förbereda mig, att jag ogillar när något inte blir som det var tänkt och att jag hakar upp mig på vissa ämnen som jag pratar om.

7. Vad får dig att skratta riktigt gott? Det beror på dagsform. Jag har i grunden en väldigt sjuk humor. Tokiga saker som jag själv och andra råkar ut för.

8. Hur ser en drömdejt ut för dig? Oj.. Vad svårt.. Att känna att man är på samma våglängd, känna trygghet, bara njuta av varandras sällskap.

9. Vad gjorde du om du vann 1 miljon kronor? Då skulle jag köpa det där huset mitt ute i ingenstans..
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 23:31:24, redigerad totalt 1 gång.
annorlunda
 
Inlägg: 1212
Anslöt: 2007-09-02

Inläggav DesmondS » 2010-03-23 1:45:12

1. Finns det några fördelar med att ha AS?
Jag är nördig, eller jag blev för några år sen när jag fick vettiga intressen att fördjupa mig i
2. Tror du på Gud?
Lika mycket som på Rödluvan. Ateist, så nej.

3. Vilket är det värsta beteende/förhållningssätt en människa kan uppvisa gentemot dig?
(Utifrån ett AS-perspektiv)
Tvinga mig att göra saker jag absolut inte vill och visa ingen förståelse alls.

4. Hur bör en människa utltimat förhålla sig/bete sig mot dig för att du ska känna dig tillfreds?
Empatisk.

5. Samlar du på något? Vad?
Erfarenheter, nä men tvspel kanske. Ser ut som jag samlar iaf, borde väl va ett par hundra spel här och ett gäng med konsoler.

6. Tror du att andra ser dig som annorlunda? Hur och varför?
Ja, jag har svårt att börja prata med okända och börja kallprata. Säger ibland(rätt ofta) inte hej till folk om jag känner mig orolig och jag kollar sällan på folk eller i deras ögon(tyvärr).

7. Vad får dig att skratta riktigt gott?
Morbida skämt :D Family Guy, South Park typ.

8. Hur ser en drömdejt ut för dig?
En tjej börjar snacka med mig på gymmet och vi bara klaffar ihop. Vi går hem till mig sen o myyser.

9. Vad gjorde du om du vann 1 miljon kronor?
Prylar, kosttillskott, resa nånstans och supa. Slösar nog bort det mesta.
DesmondS
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2010-03-04

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in