SÖNDAG 7/3; 15:00 - Byte av host.
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
SÖNDAG 7/3; 15:00 - Byte av host.
Under kvällen har det skett förberedelser inför byte av host. En rejäl förkylning gjorde att jag slant på tangenterna och temporärt lyckades klanta till det nuvarande forumet och gjorde det onåbart. Problemet löstes dock rätt snabbt och det borde förhoppningsvis inte ha påverkat alltför många inlägg negativt.
Imorgon söndag kan forumet ligga nere någon eller några timmar då vi kommer att flytta det från Oderland till den nya hosten och förhoppningsvis slippa vara oroliga för bandbreddsbegränsningar och oannonserade serverbyten. Arbetet med flytten beräknas påbörjas runt 15 och lär väl förhoppningsvis bara ta en timme.
Håll tummarna nu allesammans! :-D
Imorgon söndag kan forumet ligga nere någon eller några timmar då vi kommer att flytta det från Oderland till den nya hosten och förhoppningsvis slippa vara oroliga för bandbreddsbegränsningar och oannonserade serverbyten. Arbetet med flytten beräknas påbörjas runt 15 och lär väl förhoppningsvis bara ta en timme.
Håll tummarna nu allesammans! :-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
vad blir det för en host?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: SÖNDAG 7/3; 15:00 - Byte av host.
weasley skrev:(...) byte av host. En rejäl förkylning (...)
Jag är också väldigt flunsig för tillfället och skulle vilja byta host eftersom det tär på halsen. Vart skall jag vända mig?
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
Går säkert bättre än när dom updaterar på jobbet, brukar va problem i flera dar, fast dom har ju betalt för å lösa problem så de kanske e därför
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Re: SÖNDAG 7/3; 15:00 - Byte av host.
Lakrits skrev:weasley skrev:(...) byte av host. En rejäl förkylning (...)
Jag är också väldigt flunsig för tillfället och skulle vilja byta host eftersom det tär på halsen. Vart skall jag vända mig?
Byte av host sker inte hursomhelst. Du måste registrera en ny innan du kan byta. Hur skulle det se ut annars? ;-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
Även om jag inte har ingående kunskap om weasleys kunskaper så har jag fått känslan av att hon har bättre koll än de flesta som kan datorer
Tror det kommer att gå bra men det finns ju alltid risk för oförutsedda saker.
Tror det kommer att gå bra men det finns ju alltid risk för oförutsedda saker.
Senast redigerad av nano 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Hrm... du kanske ska klara strupen och läsa Lakrits och weasleys ordväxling en gång, den handlade inte alls om datorer...
Blir re krångel me host-bytet så fins ju alti host-medecin
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Hmm??Miche skrev:Hrm... du kanske ska klara strupen och läsa Lakrits och weasleys ordväxling en gång, den handlade inte alls om datorer...
Host som i den som hostar siten i någon av sina servrar tänkte jag, inte nysningar
weasleys orginalinlägg uppfattade jag som att hon hållit på med något o när hon plötsligt hostade så kom hon åt knappar som gjorde att något hände med siten och hon lyckades reparera skadan eftersom hon visste vad som hände och vad som går o göra åt det inträffade.
Senast redigerad av nano 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
*vad ska man då göra i eftermiddag, om man inte kan hänga här?* (Kan ju iofs. ägna den tiden åt allt jobb jag har med att få ordning på min nya mobil...)
Det enda besvär jag hade igår kväll var att det tog ca 10 minuter innan jag äntligen kunde posta ett inlägg jag skrivit, men tack och lov fanns det jag skrivit kvar, när jag klickade på bakåtknappen, efter att ha fått upp meddelandet "server not found" eller nåt sånt ett antal gånger...
Det enda besvär jag hade igår kväll var att det tog ca 10 minuter innan jag äntligen kunde posta ett inlägg jag skrivit, men tack och lov fanns det jag skrivit kvar, när jag klickade på bakåtknappen, efter att ha fått upp meddelandet "server not found" eller nåt sånt ett antal gånger...
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-05 0:58:52, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Kimmelie skrev:*vad ska man då göra i eftermiddag, om man inte kan hänga här?*
*pekar mot min signatur* /
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-05 0:58:54, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Hehe..Savanten Svante skrev:Din lilla HACKER!
Jag skulle såklart mailbombat admin här och varnat för säkerhetsbristen om det gick.
Blev minst sagt förvånad när jag såg den sidan.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-05 0:58:54, redigerad totalt 1 gång.
Jag har också bytt från eländet Oderland.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 0:58:54, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Först in.
Verkar som att ufo fick rätt.
Verkar som att ufo fick rätt.
whois aspergerforum.se skrev:state: active
domain: aspergerforum.se
holder: andlie0702-00001
admin-c: -
tech-c: -
billing-c: -
created: 2006-08-29
modified: 2009-11-02
expires: 2010-08-29
nserver: ns1.teknikbyran.com
nserver: ns2.teknikbyran.com
dnssec: unsigned delegation
status: ok
registrar: SE Direkt
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-05 0:58:54, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter