Inget internet, fel paa naetverkskortet?
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Alien skrev:Nätverkskortet isatap har fortfarande en gul triangel och infon: "Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)". Men när jag försöker uppdatera drivrutinen får jag detta besked: "Enheten använder den senaste versionen av drivrutinen." Vad ska jag göra?
Ingenting, ISATAP används för att sända IPv6 trafik över IPv4 nätverk och det är ingeting du behöver för att komma ut på internet. Om du kör Vista och inte har installerat SP2 så är det antagligen ett falskt felmeddelande också.
Senast redigerad av Tobias 2011-05-05 0:48:15, redigerad totalt 1 gång.
Kortkomando för att skifta mellan US och SV tangentbord har jag för mig är
ALT + SHIFT samtidigt, gäller bara för det program man utför kommandot i
Kan tvär inte kolla nu kör Mac. Men kan kolla på jobbet i morgon.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-05 0:48:15, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
äöå';[
Hej igen 'r p[ jobbet nu det funkar så att om jag trycker Alt + Skift i detta program jag använder för tillfället, så blid det s[h'r *(såhär) men i tex Word får jag ställa in separat. Möjligen har du fått en generell omst'llning. men du kan ju prova i det internettprogram du använder.
Jag har tidigare hafte problem att det varit fel encoding instält i internettprogramet. vilet kör du, tror man hittar inställningen på lite olika ställen i olika program, tex i Explorer som vi har har här på jobbet hittar man det under View / Encoding/ skall vara Western European (ISO).
Vet inte om jag är på rätt spår men du kan ju testa.
Hej igen 'r p[ jobbet nu det funkar så att om jag trycker Alt + Skift i detta program jag använder för tillfället, så blid det s[h'r *(såhär) men i tex Word får jag ställa in separat. Möjligen har du fått en generell omst'llning. men du kan ju prova i det internettprogram du använder.
Jag har tidigare hafte problem att det varit fel encoding instält i internettprogramet. vilet kör du, tror man hittar inställningen på lite olika ställen i olika program, tex i Explorer som vi har har här på jobbet hittar man det under View / Encoding/ skall vara Western European (ISO).
Vet inte om jag är på rätt spår men du kan ju testa.
Senast redigerad av lasseivägen 2011-05-05 0:48:15, redigerad totalt 1 gång.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:Kortkomando för att skifta mellan US och SV tangentbord har jag för mig är
T.o.m. Left ALT + Shift, men det går att ställa om eller stänga av helt. Jag har stängt av det helt eftersom den kombinationen används i vissa program, och jag ändå inte ser något behov att växla.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:48:15, redigerad totalt 1 gång.
Tack för alla goda råd!
Fast nu behöver jag inte hålla på med min mans dator längre. Utom för att ladda ner ett antivirusprogram. Har försökt men det blir alltid något fel.
Har avinstallerat isatap på min egen dator. Vet inte om det har någon betydelse, men får nu ofta meddelande att anslutningen bryts.
Fast nu behöver jag inte hålla på med min mans dator längre. Utom för att ladda ner ett antivirusprogram. Har försökt men det blir alltid något fel.
Har avinstallerat isatap på min egen dator. Vet inte om det har någon betydelse, men får nu ofta meddelande att anslutningen bryts.