Du vet att du är en aspie när...
Zombie skrev:Ja, som till varmkorv, fil eller pannkaka.
Jag har inte provat lingon på varmkorv, men så länge det är en vanlig så borde det gå bra. Ketschup på pannkaka är smakmässigt OK men ser förbaskat tråkigt ut... att hälla den i filen vill jag inte ens tänka på... fast, jag äter inte fill ändå, så det är lugnt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 11:30:57, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Zombie skrev:Ja, som till varmkorv, fil eller pannkaka.
Jag har inte provat lingon på varmkorv, men så länge det är en vanlig så borde det gå bra. Ketschup på pannkaka är smakmässigt OK men ser förbaskat tråkigt ut... att hälla den i filen vill jag inte ens tänka på... fast, jag äter inte fill ändå, så det är lugnt.
Ketchup och fil blir Rhode Island-sås va?
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 11:30:57, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:Du vet att du är en aspie när du gör Rhode Island sås på filmjölk och ketchup.
För mig är det snarare symtom på att man är riktigt sugig på matlagning...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:30:57, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
När jag har experimenterat med någon hemgjord dip hemma har det hänt att jag baserat den på fil snarare än gräddfil, och att ketchup ingått i kryddningen.
Tyckte inte det blev vidare likt Rhode Island-sås då, men när jag tänker på saken... ja, det skulle nog bli rätt likt Rhode Island-sås, i rätt mängder och proportioner...
(Du vet att du är en aspie när du svarar mycket allvarligt på en sådan OT-vinkel i en tråd om "du vet att du är en aspie när...", eller? )
Tyckte inte det blev vidare likt Rhode Island-sås då, men när jag tänker på saken... ja, det skulle nog bli rätt likt Rhode Island-sås, i rätt mängder och proportioner...
(Du vet att du är en aspie när du svarar mycket allvarligt på en sådan OT-vinkel i en tråd om "du vet att du är en aspie när...", eller? )
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:30:57, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:När jag har experimenterat med någon hemgjord dip hemma har det hänt att jag baserat den på fil snarare än gräddfil, och att ketchup ingått i kryddningen.
Pemer, bara att tillsätta gräddfil så har du chips plus dip smakmässigt snabbt som ett slagskott:
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 11:30:58, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits skrev:Du vet att du är en aspergare när du istället för att äta AAA:s chips försöker att räkna ut den sammanlagda ytan av alla saltkristaller som täcker dem.
Now we're talking!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:30:58, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
...när du först blir irriterad på tidningarna för att inte hålla dig uppdaterad om en artikel som berör ditt specialintresse, sen besöker en blogg om ämnet där du väntar dig mera information. Det finns mera info där, hela 8 A4:or. Men de är på ryska och du kan inte ett ord ryska. För att lösa problemet har du pdf filen på din aspiga extra dataskärm och hoppar mellan wikipedias artikel med ryska alfabetet och googles översättare. Du låter inte det faktum att du måste kopiera tecken för tecken stoppa dig. Dagen efter att du börjat projektet frågar du var man kan lära sig ryska.
Senast redigerad av Meppe 2011-05-04 11:31:02, redigerad totalt 1 gång.
Meppe skrev:...när du först blir irriterad på tidningarna för att inte hålla dig uppdaterad om en artikel som berör ditt specialintresse, sen besöker en blogg om ämnet där du väntar dig mera information. Det finns mera info där, hela 8 A4:or. Men de är på ryska och du kan inte ett ord ryska. För att lösa problemet har du pdf filen på din aspiga extra dataskärm och hoppar mellan wikipedias artikel med ryska alfabetet och googles översättare. Du låter inte det faktum att du måste kopiera tecken för tecken stoppa dig. Dagen efter att du börjat projektet frågar du var man kan lära sig ryska.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:31:02, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
Återgå till Övriga Aspergerfrågor