HVB-hem?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Dimalim » 2010-02-25 12:08:55

Ni är så snälla allihop, tack för erat stöd!
Senast redigerad av Dimalim 2011-05-05 0:47:52, redigerad totalt 1 gång.
Dimalim

Anslöt: 2009-06-28

Inläggav Dimalim » 2010-02-25 12:10:47

Inger skrev:
Dimalim skrev:det verkar inte bli något HVB-hem alls
komunnen och landstinget kommer inte överrens och bara skyller på varandra, jag ahr suttit i fem år på alla dessa möten sagt samma saker om och om igen och fortfarande sitter jag där medans mitt liv bara försvinner framför mina ögon och allt bara trasas sönder inom mig, nu verkar det som att jag måste säga upp min lägenhet också, de tar ifrån mig allt som betyder något för mig bara för att jag behöver behandling mot mitt självskadebeteende.
Och de hävdar att LSS inte gäller i mitt fall även fast jag har asperger och att jag har ett boeende, men jag ahr ju ingen behandling, har bott på sjukhus i snart ett halvår, som tur va har min mormor ställt upp och kommit upp till mamma så att jag ahr kunnat vara hemma hos mamma så mycket som möjligt, men hon orkar inte och jag orkar inte...

ja kanske onödigt att skriva allt det känner mig bara så extremt overklighetsförankrad just nu eller vad man ska säga, mitt liv existerar inte längre

Hej Dimalim, det här låter ju helt absurt! Klart du måste ha rätt till adekvat hjälp och boende.

Fattar inte varför de som mest behöver hjälp inte får det, medan man tvångsvårdar andra som inget hellre vill än att få vara ifred bara.

:( :( :(

Jo precis, jag sa jätte mycket igår och tillslut klarade jag det inte bara och bar grät och skrek, kanske dumt beteende av mig, men jag klarade inte av det helt enkelt och bara gick därifrån
Senast redigerad av Dimalim 2011-05-05 0:47:52, redigerad totalt 1 gång.
Dimalim

Inläggav milve » 2010-02-25 12:36:53

KRAM!
Senast redigerad av milve 2011-05-05 0:47:52, redigerad totalt 1 gång.
milve
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-13

Inläggav alfapetsmamma » 2010-02-25 13:45:41

barracuber skrev:Föräldrarna har trots allt - oavsett egna problem - en skyldighet att göra sitt bästa för sina egna barn.

Och väldigt många gör så gott de nånsin kan, men det räcker inte, av olika skäl.

Tänk gärna på att många föräldrar till barn med npf har blivit väldigt kränkta av Soc och BUP osv, som velat lägga ALLT ansvar och all dysfunktion på att föräldrarna brustit. Jag är långt ifrån ensam om att ha råkat ut för det och ha väldigt ömma tår när det kommer till sånt prat.

Därav mitt inlägg.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:47:52, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma

Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Alien » 2010-02-25 14:43:37

komunnen och landstinget kommer inte överrens och bara skyller på varandra, jag ahr suttit i fem år på alla dessa möten sagt samma saker om och om igen och fortfarande sitter jag där medans mitt liv bara försvinner framför mina ögon och allt bara trasas sönder inom mig, nu verkar det som att jag måste säga upp min lägenhet också, de tar ifrån mig allt som betyder något för mig bara för att jag behöver behandling mot mitt självskadebeteende.
Och de hävdar att LSS inte gäller i mitt fall även fast jag har asperger och att jag har ett boeende, men jag ahr ju ingen behandling, har bott på sjukhus i snart ett halvår, som tur va har min mormor ställt upp och kommit upp till mamma så att jag ahr kunnat vara hemma hos mamma så mycket som möjligt, men hon orkar inte och jag orkar inte...

ja kanske onödigt att skriva allt det känner mig bara så extremt overklighetsförankrad just nu eller vad man ska säga, mitt liv existerar inte längre

Eftersom du aer sjuk saa aer det landstingets sak, som jag ser det, men jag aer ju inte hemma i byraakratin.

Klart du har raett till LSS, t ex 'raad och stoed', men i detta fall raecker nog inte deras kompetens till.
Senast redigerad av Alien 2011-05-05 0:47:52, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Dimalim » 2010-02-25 14:51:26

Alien skrev:

Eftersom du aer sjuk saa aer det landstingets sak, som jag ser det, men jag aer ju inte hemma i byraakratin.

Klart du har raett till LSS, t ex 'raad och stoed', men i detta fall raecker nog inte deras kompetens till.

nej tyvärr är det nog så
Dimalim

Återgå till Aspergare och vården

Logga in