Tack-funktion
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kvasir skrev:Det ligger nog mer för NT än oss AS att tacka i tid och otid.
...klipp...
Som Danne påpekar finns en risk att folk börjar utnyttja en tackfunktion till nya ändamål, även om jag tror risken för det är mindre bland AS än NT.
Vi har ju alldeles nyss haft ett stort forumbråk som till stor del utlösts av medlemmar som hälsat i tid och otid.
Så jag skulle nog inte underskatta vår egen förmåga att dra saker till sin spets/fastna i vissa vanor/fixera vid vissa specialintressen.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:45:19, redigerad totalt 1 gång.
Danne skrev:Vi har ju alldeles nyss haft ett stort forumbråk som till stor del utlösts av medlemmar som hälsat i tid och otid.
Så jag skulle nog inte underskatta vår egen förmåga att dra saker till sin spets/fastna i vissa vanor/fixera vid vissa specialintressen.
Det gäller en medlem, och det gäller inte tack-inlägg.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:45:19, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:För min del får man gärna ta bort uppgiften om antal inlägg också.
Ha, ha, för min del också, med tanke på att jag "förlorade" 1510 inlägg iom. mitt nickbyte... (Men om det inte varit för den lilla förtreten, så tycker jag det är kul att se hur många inlägg olika personer har skrivit.)
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-05 0:45:19, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Danne skrev:Vi har ju alldeles nyss haft ett stort forumbråk som till stor del utlösts av medlemmar som hälsat i tid och otid.
Det gäller en medlem, och det gäller inte tack-inlägg.
Det är jag fullt medveten om.
Men kan EN medlem göra så på ETT sätt, så är jag övertygad om att en annan medlem kan göra på ett liknande sätt bär det gäller annat också.
Vi har ju även haft medlem(mar) som haft svårt att följa regler vad gäller avatarer och signaturer också.
Så jag tror inte att AS-forum skulle vara mer förskonade än NT-forum från medlemmar som överanvänder forumfunktioner.
Vi AS kan vara rätt duktiga på att fastna i vissa beteenden ibland.
Kvasir skrev:För min del får man gärna ta bort uppgiften om antal inlägg också.
Inte mig emot alls.
Senast redigerad av Danne 2011-05-05 0:45:19, redigerad totalt 1 gång.
Danne, min poäng vara bara att bland NT så kan det finns många som tycker det är socialt och trevligt att strö en massa tack-inlägg omkring sig. Bland oss AS är det förmodligen mera enstaka individer det handlar om.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:45:19, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Danne, min poäng vara bara att bland NT så kan det finns många som tycker det är socialt och trevligt att strö en massa tack-inlägg omkring sig. Bland oss AS är det förmodligen mera enstaka individer det handlar om.
Sant. Vi utgick nog bara från olika perspektiv när vi resonerade.
Vi är nog inte oöverens iallafall.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter