C++ SDL visual studio 2008
4 inlägg
• Sida 1 av 1
C++ SDL visual studio 2008
Jobbar med ett speli c++ där vi använder SDL och visualstudio.
Är det någon som är insatt i dessa tre komponenter som man kan fråga om råd när man kör fast?
Jobbigt med allt nytt där kursen är slut och ingen handledning ger längre.
SDL_surface, bitmapps och allt det där.
Har lagt ut 2 bilder i bmp format med surfaces. Är det möjligt att de kan träffa varandra via kollisionsdetektering o liknande?
Den ena bilden kan vi styra med piltangenterna men vore kul kunna styra den andra med musen eller låta den ramla ned.
Vore tacksam för hjälp.
Är det någon som är insatt i dessa tre komponenter som man kan fråga om råd när man kör fast?
Jobbigt med allt nytt där kursen är slut och ingen handledning ger längre.
SDL_surface, bitmapps och allt det där.
Har lagt ut 2 bilder i bmp format med surfaces. Är det möjligt att de kan träffa varandra via kollisionsdetektering o liknande?
Den ena bilden kan vi styra med piltangenterna men vore kul kunna styra den andra med musen eller låta den ramla ned.
Vore tacksam för hjälp.
Senast redigerad av marcus1979 2011-05-05 0:43:21, redigerad totalt 1 gång.
- marcus1979
- Inlägg: 268
- Anslöt: 2009-02-20
- Ort: somewhere / nowhere
ramla ned punkt för punkt som i tetris. Tänkte ha en ballongbild man styr med tangentbordet men ha fiender som faller punkt för punkt.
Senast redigerad av marcus1979 2011-05-05 0:43:21, redigerad totalt 1 gång.
- marcus1979
- Inlägg: 268
- Anslöt: 2009-02-20
- Ort: somewhere / nowhere
http://www.gamedev.net/community/forums ... _id=309436
Här finns lite tips på olika kollissions detektering. Sen vilken som blir bäst beror ju på hur många objekt, hur snabbt och hur noggrant det ska vara.
Här finns lite tips på olika kollissions detektering. Sen vilken som blir bäst beror ju på hur många objekt, hur snabbt och hur noggrant det ska vara.