Kravspecifikation på partner? Algoritmer?
Varning: Läs inte detta ganska explicita inlägg om ni är känsliga, är för unga eller har en gammelkristen sexmoral (men hur ska ni nu kunna låta bli!? )!
Efter att ha läst hela tråden har jag sett att flera har föreslagit dockor och andra sexleksaker. Då tycker jag att man förenklar den manliga sexualiteten alltför mycket och reducerar mannen till en maskin. Om man vill hårddra kan man säga att det tyder på taskig manssyn Hursomhelst tyder det på bristande kunskap.
Rätt använd kan alltså den egna kroppen bli den bästa sexleksaken och kanske kan det vara något för nallen att utforska mer och därmed sex-heala sig själv innan han går mot nya djärva mål. Jag har ett förslag till ett experiment som nallen kan utföra själv och utan risk att bli nobbad - annat än av sig själv, men det finns risk att det här forumet inte klarar av sådana extravaganta utsvävningar.
Jag kan dock ge några konkreta tips:
Efter att ha läst hela tråden har jag sett att flera har föreslagit dockor och andra sexleksaker. Då tycker jag att man förenklar den manliga sexualiteten alltför mycket och reducerar mannen till en maskin. Om man vill hårddra kan man säga att det tyder på taskig manssyn Hursomhelst tyder det på bristande kunskap.
Jag tror att många förväxlar sprut och orgasm och därmed skulle mena att mannen lätt kan få orgasm bara genom att stimulera sig till sprut. Den manliga orgasmen är dock mer komplicerad än så; en man kan spruta utan att få orgasm, men kan också få orgasm utan att spruta. Det senare är inte lika vanligt, men förmågan till det kan tränas upp.
Jag anser att för att en man ska få en riktig "sex-healande" orgasm krävs förspel på precis samma sätt som för många kvinnor. Förspel får man inte av en docka, utan det krävs en livs levande människa. Med ett öppet sinne kan mannen utföra förspel på sig själv och därmed få en bättre orgasm utan en partner. Med lite självdisciplin kan han också förstärka och förlänga erektionen, vilket intensifierar lusten och orgasmen.
Rätt använd kan alltså den egna kroppen bli den bästa sexleksaken och kanske kan det vara något för nallen att utforska mer och därmed sex-heala sig själv innan han går mot nya djärva mål. Jag har ett förslag till ett experiment som nallen kan utföra själv och utan risk att bli nobbad - annat än av sig själv, men det finns risk att det här forumet inte klarar av sådana extravaganta utsvävningar.
Jag kan dock ge några konkreta tips:
- Våga utforska din egen kropp och sexualitet.
- Kasta bort eventuell gammelkristen sexmoral. Den stjälper mer än den hjälper.
- Träna pubococcygeus.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
feminism-ja ... tml#385354
Du skyller ifrån dej. På "kvinnor" som kollektiv. Totalt osexigt och extremt kontraproduktivt. Dessutom svårt ologiskt och duktigt inkonsekvent om det nu är en kvinna du vill ha.
nallen skrev:Kahlokatt skrev:det är förstås den jävla ragatans fel???
"ragata" vet jag inte... men om kvinnor betett sig vettigt hade jag inte varit olycklig idag - att jag tydligen inte är predisponerad att supa ihjäl mig är en blandad lycka som kanske inte har så mycket med resonemanget att göra.
Du skyller ifrån dej. På "kvinnor" som kollektiv. Totalt osexigt och extremt kontraproduktivt. Dessutom svårt ologiskt och duktigt inkonsekvent om det nu är en kvinna du vill ha.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Du skyller ifrån dej.
Nej, jag redogör för mina upplevelser.
weasley skrev:På "kvinnor" som kollektiv.
Ja.
weasley skrev:Dessutom svårt ologiskt och duktigt inkonsekvent om det nu är en kvinna du vill ha.
Jaha? Vad ska jag göra då? Hålla käften och lida?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Grejen är väl att det är en skillnad på just den kvinnan, som verkar vara ett asshole, och alla kvinnor.
Man kan inte straffa en hel grupp för en enda individs handlingar. Tänk på att hon var ett ovanligt uselt exemplar av kvinna så kanske du blir lyckligare.
Man kan inte straffa en hel grupp för en enda individs handlingar. Tänk på att hon var ett ovanligt uselt exemplar av kvinna så kanske du blir lyckligare.
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Maldita skrev:Grejen är väl att det är en skillnad på just den kvinnan, som verkar vara ett asshole, och alla kvinnor.
Ja, det är skillnad mellan olika kvinnor. Däremot handlar det inte om generalisering från ett exempel utan om alla jag varit intresserad av utom en.
Maldita skrev:Man kan inte straffa en hel grupp för en enda individs handlingar.
Naturligtvis kan man om man vill. Men det är inte det jag gör.
Maldita skrev:Tänk på att hon var ett ovanligt uselt exemplar av kvinna så kanske du blir lyckligare.
Jag har inte för vana att medvetet ljuga. Särskilt inte för mig själv, det är kontraprodukltivt om nåt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Alltså när jag läser vad du skriver om kvinnor så undrar jag ibland vad du ska med just kvinnor till (förutom en enda sak). Du tycker inte om dem, du förstår dem inte och du respekterar dem inte. M a o är du din egen värste fiende när det gäller att få ihop det.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:23, redigerad totalt 1 gång.
Att jag inte förstår dem är jag den första att hålla med om.
Hur du har fått för dig att jag inte tycker om dem eller inte respekterar dem förstår jag inte.
Jag ogillar däremot krångel, oklara besked och allmän velighet, även när de förekommer hos män. Som sagt, folk i allmänhet har varken koll eller kontroll, det är nåt jag inte bara ogillar utan även föraktar.
Hur du har fått för dig att jag inte tycker om dem eller inte respekterar dem förstår jag inte.
Jag ogillar däremot krångel, oklara besked och allmän velighet, även när de förekommer hos män. Som sagt, folk i allmänhet har varken koll eller kontroll, det är nåt jag inte bara ogillar utan även föraktar.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:47:23, redigerad totalt 1 gång.
Men om det är "typiskt kvinnligt" att vara känslosam, irrationell och spontan, då måste du respektera det och s a s gilla läget. Du kan inte vänta dig att kvinnor ska vara som män, än mindre som aspiga män.
Alla är förstås inte lika, men om man utgår från att de flesta kvinnor är "klassiskt kvinnliga" så får man lära sig gilla "kvinnligheten".
Alla är förstås inte lika, men om man utgår från att de flesta kvinnor är "klassiskt kvinnliga" så får man lära sig gilla "kvinnligheten".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:23, redigerad totalt 1 gång.
Underjord gav väl iaf ett handfast tips. Men själv har jag inte vågat googla efter pub nånting, jag tror inte jag vill veta vad det är.
Annars tycker jag en wingman låter bra (heter det "vingman" på svenska?) Alltså en kompis som stöd och en som snackar med objektets kompis, så att du får snacka med den du är intresserad av.
Om du inte har en jättebra kompis så får du gå en dyr kurs, men det finns möjlighet att få pengar tillbaka om det inte funkar:
Om de bara behöver betala tillbaka i 1% av fallen, betyder det ju önskat resultat i 99% av fallen. Med reservation att han kanske överdriver + att en del kanske blir så nedslagna att de inte orkar begära pengarna tillbaka.
Men jag misstänker att du inte tycker tillräckligt mycket om att umgås med andra människor.
Annars tycker jag en wingman låter bra (heter det "vingman" på svenska?) Alltså en kompis som stöd och en som snackar med objektets kompis, så att du får snacka med den du är intresserad av.
http://www.thelocal.se/22540/20091008/Out and about in Stureplan, the guys spy their targets and so begins the seduction banter. They ‘veto’ each other – code speak for daring a guy to approach a certain girl. They ‘wing’ where necessary – joining forces when a wanted women is accompanied by friends
Om du inte har en jättebra kompis så får du gå en dyr kurs, men det finns möjlighet att få pengar tillbaka om det inte funkar:
“Everything we do comes with a money-back guarantee and our refund rate is less than one percent,” he says.
“There’s nothing better for me than when a 50-year-old guy who’s divorced and miserable tells me I changed the course of his life.”
Soul personifies what he preaches; honest, articulate, open and ready to tackle cynics with charm.
“In terms of whether we are tricking women, it comes down to how you represent yourself,” he says. “Someone feels manipulated when they feel like they’ve been mis-sold something. If you’re upfront and say who you are and what you’re offering, it gives a women the choice to say yes or no.”
Om de bara behöver betala tillbaka i 1% av fallen, betyder det ju önskat resultat i 99% av fallen. Med reservation att han kanske överdriver + att en del kanske blir så nedslagna att de inte orkar begära pengarna tillbaka.
Men jag misstänker att du inte tycker tillräckligt mycket om att umgås med andra människor.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:28, redigerad totalt 1 gång.
Har ni nu väckt den här gamla tråden till liv igen...
Uppenbarligen utan att läsa på de grundläggande förutsättningarna.
Som vanligt då *SUCK*
Det bryter mot förutsättningen att ingen utomstående ska veta ett skit om vad som försigår.
Nej, det är ett gissel som i allmänhet sliter mycket mer på mig än det ger, också när jag "umgås" med folk som faktiskt är vettiga och har nåt att tillföra.
Som vanligt då *SUCK*
Alien skrev:Alltså en kompis som stöd och en som snackar med objektets kompis, så att du får snacka med den du är intresserad av.
Det bryter mot förutsättningen att ingen utomstående ska veta ett skit om vad som försigår.
Alien skrev:Men jag misstänker att du inte tycker tillräckligt mycket om att umgås med andra människor.
Nej, det är ett gissel som i allmänhet sliter mycket mer på mig än det ger, också när jag "umgås" med folk som faktiskt är vettiga och har nåt att tillföra.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Har ni nu väckt den här gamla tråden till liv igen...
Den här gången var det faktiskt du som bumpade tråden med ditt
nallen skrev:*skit*
Jo, jag vet att du inte får posta...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Att jag inte förstår dem är jag den första att hålla med om.
Jag tycker inte att detta utfall (mot en typiskt kvinnlig kvinna imo) visar på respekt:
http://www.aspergerforum.se/post468235.html#468235debbido: håll käft nån gång djävla flummare
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
Är inte det där gammalt o glömt?Alien skrev:Jag tycker inte att detta utfall (mot en typiskt kvinnlig kvinna imo) visar på respekt:
Om jag inte missminner mig så har han redan fått sona den debatten.
http://www.aspergerforum.se/nallen-far-inte-posta-t16672.html#468301
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor