Hur många psykiska diagnoser har du? (Omröstning)
109 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Flawed skrev:Varför undrar du det...
Är du en av dem?
Vilka?
Nej, jag läste lite på internet om reaktiv psykos - och det stämmer överens med vad jag brukar uppleva då och då. Jag kallar det dock för neuros - även om jag tyckt att min verklighetsuppfattning lite mer passar in på psykotiska symptom. En läkare använde dock ordet "psykotiskt drag", men min nuvarande psykiater har aldrig någonsin hävdat någonting åt det hållet; tvärtom!
Jag är också väldigt stresskänslig.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:42:18, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Partiell psykos...Jag har fortfarande verklighets anknytning men den är lite bräcklig.
Ibland känner jag mig förföljd, det är speciellt jobbigt när man dessutom är förföljd i verkligheten.
Jag har inte tagit upp det här med någon psykiatriker eftersom jag inte vill ha antipsykotisk medicinering.
Ibland känner jag mig förföljd, det är speciellt jobbigt när man dessutom är förföljd i verkligheten.
Jag har inte tagit upp det här med någon psykiatriker eftersom jag inte vill ha antipsykotisk medicinering.
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 22:42:18, redigerad totalt 1 gång.
Flawed skrev:Partiell psykos...Jag har fortfarande verklighets anknytning men den är lite bräcklig.
Ibland känner jag mig förföljd, det är speciellt jobbigt när man dessutom ärförföljd i verkligheten.
Ah, förföljelsekänsla känner jag igen. Det sker speciellt i samband med mina energiska depressioner.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:42:18, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
Ingen, och kommer nog inte att få någon heller.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:42:18, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Ingen, och kommer nog inte att få någon heller.
Varför?!
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
Bjäbbmonstret skrev:Ingen, och kommer nog inte att få någon heller.
Har du blivit av med den diagnos du fick som barn? Jag nämner den inte av integritetsskäl, du får göra som du vill.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Sju. Möjligtvis åtta om jag får Aspergerdiagnos. Utredningen är ej klar ännu.
Men jag vågar inte nämna mina diagnoser öppet för då avslöjar jag min identitet. Två av diagnoserna är extremt ovanliga sjukdomar.
Men jag vågar inte nämna mina diagnoser öppet för då avslöjar jag min identitet. Två av diagnoserna är extremt ovanliga sjukdomar.
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Bullshit. Och du menar alltså att att wiplash inte är(kan vara) en psykisk "sjukdom"?Liljencroowna skrev:Som du förmodligen inte sett har jag skrivit i tråden om vad som gäller: diagnoser menas konkreta diagnoskoder i din journal - alltså, som du fått utredda och fått som diagnos. Det framgår även att det handlar om PSYKISKA diagnoser/sjukdomar/syndrom etcetera. Jag ger även exempel på diagnoser man kan tänkas ha.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
En diagnos fastställd och inskriven i journal: Aspergers syndrom.
Jag har utöver det svåra problem med ångest och nedstämdhet, men ingen formell diagnos avseende detta.
Jag har utöver det svåra problem med ångest och nedstämdhet, men ingen formell diagnos avseende detta.
Senast redigerad av Deep_Space 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
- Deep_Space
- Anslöt: 2009-11-13
Truly skrev:Det finns ju diagnoser som är övergående också. Skulle vara intressant att se hur många vi kommer upp i då?
T.ex. anemi, järnbrist, depression, magsår, magkatarr mfl.
Jag tror det är psykiskt som avses i denna tråd. Depression är helt övergående hos många, jag har återkommande depressioner då tror jag diagnosen inte är tillfällig.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
underdog skrev:Är det bara jag och en till som kryssat i fler än 6.
Adhd/As/dystoni/dyskinesi/dysfagi/deprission/astma/kronisk lunginfektion m fl
Jag har kryssat i fler än 6.
Det är du och jag (...Alfred)!
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Jag har "bara" en. Aschbperger sindåm.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
är diagnoserad nyligen med as, adhd och vid för ungefär 7 år sen borderline, om man ska räkna in depression så säger de att jag har nån slags kronisk depression / panikångest så vet inte riktigt vad som räknas in som diagnos
Senast redigerad av Salmolol 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Bullshit. Och du menar alltså att att wiplash inte är(kan vara) en psykisk "sjukdom"?Liljencroowna skrev:Som du förmodligen inte sett har jag skrivit i tråden om vad som gäller: diagnoser menas konkreta diagnoskoder i din journal - alltså, som du fått utredda och fått som diagnos. Det framgår även att det handlar om PSYKISKA diagnoser/sjukdomar/syndrom etcetera. Jag ger även exempel på diagnoser man kan tänkas ha.
whiplash skulle väl nånstans kunna räknas som en sjukdom om man som hypokondriker framkallat det genom placebo-effekt, annars tror jag nog inte det räknas som en psykisk sjukdom? kan ha fel, ingen aning för att vara ärlig
Senast redigerad av Salmolol 2011-05-04 22:42:24, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Aspergare och vården