Mailen i inkorgen dubbleras [från Mac-tråden]
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Mailen i inkorgen dubbleras [från Mac-tråden]
Någon som vet varför mailprogrammet kan ge sig till att dubblera (nästan) vartenda mail, alltså ge det i två exemplar, och hur man kan eliminera det och helst med rimlig ansträngning radera dubbletterna?
Har just upptäckt att mitt gör det. Har inte rört någon backupfunktion, vad jag vet, och inte sett något om dubbletter i hjälpfönstret.
(Kan det ha något att göra med utloggningsproblemen från det microsoftdrivna Hotmail? Eller med att ett öppet hotmailfönster kan ha fått Mail att hämta allt en gång till? ...)
Någon som vet varför mailprogrammet kan ge sig till att dubblera (nästan) vartenda mail, alltså ge det i två exemplar, och hur man kan eliminera det och helst med rimlig ansträngning radera dubbletterna?
Har just upptäckt att mitt gör det. Har inte rört någon backupfunktion, vad jag vet, och inte sett något om dubbletter i hjälpfönstret.
(Kan det ha något att göra med utloggningsproblemen från det microsoftdrivna Hotmail? Eller med att ett öppet hotmailfönster kan ha fått Mail att hämta allt en gång till? ...)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-05 0:29:21, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:
Vet inte men det är inte så att du har råkat installera kontot två gånger?
Titta under mail-inställningar-konton och titta hur många du har förutsatt att du använder mailprogrammet mail som följde med datorn.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 0:29:28, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Har samma dubbel mail problem. Men "står ut" då jag ser web-mailen som en backup om jag råkar radera via datorn/mobilen. Det jobbiga är att det snarare blir trippel mail. web, dator och mobil. Finns i itunes "synka mail" men icke. Säg att jag kollat mailen i datorn (ej genom web) fått 10 nya. Raderat dom. Synkar via itunes (inkl. mail). Kollar senare mailen i mobilen och poof dom 10 är kvar. något irriterande. Har hört det är något i pop? man ska ändra men då försvinner det permanent. Från trippel till singel mail typ.
Kanske lättare att byta mailadress till mailen härifrån det är dom som retar mig mest när jag åker bort och bara kan kolla i mobilen t.ex.![Rolling Eyes :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kanske lättare att byta mailadress till mailen härifrån det är dom som retar mig mest när jag åker bort och bara kan kolla i mobilen t.ex.
![Rolling Eyes :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Senast redigerad av aspiemelly 2011-05-05 0:29:28, redigerad totalt 1 gång.
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03
Det har att göra med att pop3 suger. Den nya standarden som används av alla utom hotmail är imap.
Pop3 hämtar bara medan imap ändrar informationen på servern om man ändrar en av sina imappade saker.
Jag kör gmail och om jag tar bort ett mail i telefonen så försvinner det på kontot.
Det går att ställa in gmail så att man hämtar mail från hotmail med pop3 (eftersom hotmail dessutom inte tillåter vidarebefodring till andra epostklienter !) och har sina mobiler och epostprogram inställda att imappa mail från gmailen.
Det blir ju samma funktion och man får ha kvar sin hotmail adress.
Pop3 hämtar bara medan imap ändrar informationen på servern om man ändrar en av sina imappade saker.
Jag kör gmail och om jag tar bort ett mail i telefonen så försvinner det på kontot.
Det går att ställa in gmail så att man hämtar mail från hotmail med pop3 (eftersom hotmail dessutom inte tillåter vidarebefodring till andra epostklienter !) och har sina mobiler och epostprogram inställda att imappa mail från gmailen.
Det blir ju samma funktion och man får ha kvar sin hotmail adress.
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:29:28, redigerad totalt 1 gång.
Jag hämtar hotmail till mail med pop3 men däremot kan jag inte skicka saker. Hade en plugin för det som slutat funka. Jag föredrar att den bara hämtar saker.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 0:29:28, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15