16 februari 2010 DISKUSSIONSGRUPPEN
18 inlägg
• Sida 1 av 1
16 februari 2010 DISKUSSIONSGRUPPEN
Välkommen till diskussiongruppen
Nästa träff är:
Tisdag 16 februari 2010, kl 19.00 - 20.30.
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens ämne:
Hur viktigt är det att få klarhet/insikt i hur ens avvikelse ser ut i förhållande till NT-normen?
Vilka konsekvenser får det för dig hur bra du fungerar?
Eftersnack:
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! Det gäller beställnings tvång från deras meny eller Tacosbuffen.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
Gunilla
Nästa träff är:
Tisdag 16 februari 2010, kl 19.00 - 20.30.
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens ämne:
Hur viktigt är det att få klarhet/insikt i hur ens avvikelse ser ut i förhållande till NT-normen?
Vilka konsekvenser får det för dig hur bra du fungerar?
Eftersnack:
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! Det gäller beställnings tvång från deras meny eller Tacosbuffen.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
Gunilla
Senast redigerad av Sam 2011-05-05 0:27:10, redigerad totalt 1 gång.
Jag missar tyvärr denna gång. Skribentträff med svenskafans.com, det blir helt gratis käk på någon annan krog, vad den nu hette, den kvällen.
Men 2 mars ses vi alla på Vasa's igen! Tråd kommer senare...
Men 2 mars ses vi alla på Vasa's igen! Tråd kommer senare...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:27:10, redigerad totalt 1 gång.
Kommer till diskussionsgruppen och eftersitsen.
Senast redigerad av Inaktiv forummedlem 2011-05-05 0:27:10, redigerad totalt 1 gång.
- Inaktiv forummedlem
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-11-06
Hej. Jag är ny här på sidan och fick tips om att man kunde följa med på dom här träffarna. Jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Jag skulle kunna tänka mig att vara med när ni sitter och diskuterar. Men jag har svårt med nya människor och att prata i grupp, är det okey att man bara lyssnar och känner efter. Och pratar om det känns bra?
Jag kommer inte att följa med att äta efteråt, det skulle bli alldeles för mycket på en gång. någon som skulle kunna förklara lite mer för mig?
Jag kommer inte att följa med att äta efteråt, det skulle bli alldeles för mycket på en gång. någon som skulle kunna förklara lite mer för mig?
Senast redigerad av Seessan 2011-05-05 0:27:10, redigerad totalt 1 gång.
Seessan skrev:Hej. Jag är ny här på sidan och fick tips om att man kunde följa med på dom här träffarna. Jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Jag skulle kunna tänka mig att vara med när ni sitter och diskuterar. Men jag har svårt med nya människor och att prata i grupp, är det okey att man bara lyssnar och känner efter. Och pratar om det känns bra?
Visst, man får absolut vara en lyssnare.
På varje träff har vi ett ämne som vi utgår ifrån. Vi brukar vara runt 18 till 25 stycken. De flesta ligger åldersmässigt mellan 27 till 40 år, sedan är vi några yngre och några äldre. Blandat med män och kvinnor. Vi är rätt "vanliga" (högfungerande Aspergare).
Det är bara att komma, man behöver inte gå på alla träffarna under en termin, utan man kan komma när man känner att man orkar och kan,
Senast redigerad av Sam 2011-05-05 0:27:11, redigerad totalt 1 gång.
Tack!
Eventuellt, om vi inte är helt uttröttade, följer vi med på eftersnack och mat också.
Eller måste man ge klara besked om den saken i förväg med tanke på ev. bordsbeställning och så?
Eventuellt, om vi inte är helt uttröttade, följer vi med på eftersnack och mat också.
Eller måste man ge klara besked om den saken i förväg med tanke på ev. bordsbeställning och så?
Senast redigerad av LILITH_ 2011-05-05 0:27:11, redigerad totalt 1 gång.