Hej
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej
Har idag haft bedömningssamtal på NP-enheten här i staden. Autismspektrumstörning sa kuratorn, du ska utredas. Fast oklart när, det är ju många på kö.
Nu känns det jättekonstigt. Jag hade hoppats på att de ville utreda mig, jag sökte på egenremiss. Men jag var ändå inte förberedd på att de skulle göra det.
Men vad jag egentligen vill säga, är att jag smygläst ett tag på AspergerForum och det känns väldigt hemma här. Nu känns det som att jag inte har någon anledning att smygläsa längre. Så här är jag! Jag är väldigt trött just nu, så jag återkommer vid senare tillfälle med lite mer mig-information, om man säger. Så länge hoppas jag det är ok att jag fortsätter insupa era erfarenheter!
Nu känns det jättekonstigt. Jag hade hoppats på att de ville utreda mig, jag sökte på egenremiss. Men jag var ändå inte förberedd på att de skulle göra det.
Men vad jag egentligen vill säga, är att jag smygläst ett tag på AspergerForum och det känns väldigt hemma här. Nu känns det som att jag inte har någon anledning att smygläsa längre. Så här är jag! Jag är väldigt trött just nu, så jag återkommer vid senare tillfälle med lite mer mig-information, om man säger. Så länge hoppas jag det är ok att jag fortsätter insupa era erfarenheter!
Senast redigerad av Shawn 2011-05-05 0:25:52, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen önskar jag också.
Kan också säga att jag känner igen mig litegrann, jag fick min diagnos för inte alls länge sen, också den en följd av egen remiss, men det känns trots det väldigt konstigt att ha fått den... Trots att jag själv varit övertygad om min asperger ett tag så blev det omvälvande att få det bekräftat.
Kan också säga att jag känner igen mig litegrann, jag fick min diagnos för inte alls länge sen, också den en följd av egen remiss, men det känns trots det väldigt konstigt att ha fått den... Trots att jag själv varit övertygad om min asperger ett tag så blev det omvälvande att få det bekräftat.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen! Jag fick diagnos i januari så detta forum är nytt för mig. Har berättat mycket om mig. Tycker detta forum är toppen! Jag gjorde ingen egenremiss eftersom jag inte hade någon aning om vad jag hade.
Senast redigerad av vallesmamma 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Välkommen, Shawn!
Själv är jag ganska ny på forumet och än så länge läser även jag mer än jag skriver, men det är väl OK det med. Att ta del av andras tankar och erfarenheter är givande.
Själv är jag ganska ny på forumet och än så länge läser även jag mer än jag skriver, men det är väl OK det med. Att ta del av andras tankar och erfarenheter är givande.
Senast redigerad av Deep_Space 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
- Deep_Space
- Anslöt: 2009-11-13
Tack så mycket, alla! Jag är lika trött idag - har haft en väldigt bra dag dock - så idag fyller jag bara på med att det faktiskt var mycket tack vare AspergerForum jag kom mig för att skriva min egenremiss. Min psykiater, som jag nyligen då blivit remitterad till, tyckte att jag var en GAD-personlighet med många obearbetade konflikter med min mor. Jag säger inte emot henne, men det kändes som att det var något annat OCKSÅ. En krypande känsla av att jag på något vis inte är i fas med världen. Jag kan inte säga vilket lugn som spred sig i kroppen när jag hittade här och läste tankar och funderingar som faktiskt liknade mina... Jag är alltså inte bara allmänt fläng!?
Senast redigerad av Shawn 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen. Utredningen och diagnosen kan bli en intensiv resa, tro mig. Men vi finns här och kan vara till förvånansvärt mycket hjälp. Jag har lärt mig extremt mycket av vissa kloka och goda människor här.
Och du behöver inte känna att det är så konstigt. Vi är inte särskilt konstiga. Lite udda och egensinniga, kanske, det finns liksom lite mer av oss än av många andra.
Och du behöver inte känna att det är så konstigt. Vi är inte särskilt konstiga. Lite udda och egensinniga, kanske, det finns liksom lite mer av oss än av många andra.
Senast redigerad av vadloink 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen hit!
Ångest är vanligare hos folk med alternativkablad hjärna, så det finns inget hinder mot att GAD-diagnosen stämmer, men antagligen finns det mer där under ytan om du känner igen dig så härinne.
Om man föds med lättare att utveckla ångest, som aspie, eller om man blir ångestfylld av att så ofta varför folk gör som de gör, och man själv har så annorlunda prioriteringsordningar eller värdeskalor osv, det tvistar man om, men det är ju inget att orda om här och nu... Jag är bara lite specialintresserad av hönan och ägget-saker inom det psykiatriska och neuropsykiatriska fältet...
Ångest är vanligare hos folk med alternativkablad hjärna, så det finns inget hinder mot att GAD-diagnosen stämmer, men antagligen finns det mer där under ytan om du känner igen dig så härinne.
Om man föds med lättare att utveckla ångest, som aspie, eller om man blir ångestfylld av att så ofta varför folk gör som de gör, och man själv har så annorlunda prioriteringsordningar eller värdeskalor osv, det tvistar man om, men det är ju inget att orda om här och nu... Jag är bara lite specialintresserad av hönan och ägget-saker inom det psykiatriska och neuropsykiatriska fältet...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:25:59, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Återgå till Att leva som Aspergare