Bästa trådlösa bredbandet?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Bästa trådlösa bredbandet?
Vilket är det bästa trådlösa bredbandet (behöver inte vara det billigaste, men det är klart en liten fördel) och vilken operatör ska man då välja?
Senast redigerad av Aspiesmurfen 2011-05-05 0:24:46, redigerad totalt 1 gång.
- Aspiesmurfen
- Anslöt: 2007-11-13
Ja, mobilt menade jag.
Senast redigerad av Aspiesmurfen 2011-05-05 0:24:46, redigerad totalt 1 gång.
- Aspiesmurfen
- Anslöt: 2007-11-13
Ok, själv använder jag Comviq kontantsurf. Tycker det funkar bra. Har låst upp modemet, men behöver inte byta kort ofta.
Tror att det finns kartor på den hemsidan jag länkade till som du ser täckningen på olika operatörer.
Det sämsta med mobilt bredband är ping tiden, så vissa spel är nog bara att glömma. ICE tror jag har den snabbaste, det borde inte vara svårt att kolla upp. Om man får det att funka då. En del har stora problem med att de kopplar ner. Tror det beror på vart man bor oftast.
Tror att det finns kartor på den hemsidan jag länkade till som du ser täckningen på olika operatörer.
Det sämsta med mobilt bredband är ping tiden, så vissa spel är nog bara att glömma. ICE tror jag har den snabbaste, det borde inte vara svårt att kolla upp. Om man får det att funka då. En del har stora problem med att de kopplar ner. Tror det beror på vart man bor oftast.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-05 0:24:46, redigerad totalt 1 gång.
Kan inte kommentera om olika abbonemang. Däremot förekommer det att det finns en gräns för hur mycket trafik du får nyttja per månad, vilket gör att de inte passar för all användning. Vanlig surf och mejl går dock bra.
Senast redigerad av Trolsk 2011-05-05 0:24:46, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Jag är rätt säker på att det inte är Tele2 iallafall.
Jag har (just nu vilande) Tele 2-modem på knappt 0,5 mb, som, när jag sommarbor nära en mast går betydligt snabbare. Tycker att det har funkat riktigt bra med tanke på den ringa hastigheten (och priset).
Funderar nu på att lägga ned mitt fasta modem (Comhem) och skaffa mig ett snabbare mobilt Tele 2-modem. 6 mb för 160 kr/mån låter bra och jag hoppas då på att verkligen få 6 mb och inte mindre.
Min son skaffade sig 3 mobilt bredband, att använda i Sävedalen och Uddevalla. 10 mb var utlovat. Sävedalen: 0,5 mg i praktiken!!!!!!! Uddevalla: 3,5 mb i praktiken. MEN han skulle betala rätt mycket för de där 10, som förmodligen inte finns i praktiken, eller bara om man har klättrat upp i toppen på en 3-G mast. Fast - det är ju svårt att klamra sig fast i masten samtidigt som man skriver på datorn....
Vad som är bra är förstås mycket beroende av hur nära en mast man är.