Vad läser du för bok/böcker just nu?
Har just läst ut
"och fjättra Lilith i kedjor" första "riktiga" boken jag läst på 1½ år.. gick ett år på folkan.. tack och bock för att min svensklärarinna förstörde all tjusning med läsning för mig.. men nu har jag läst igen och funderar på vad jag skall läsa här näst!
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 16:16:47, redigerad totalt 1 gång.
barracuber skrev:Undrar om det stämmer att de som verkligen genomför det alltid har riktig djup depression. Men då är man väl helt onåbar. Så sett tycker jag inte Ann känns trovärdig. Eller så är det hennes downs som ger henne liknande tankar som hos en djupt deprimerad.
Depression och bipolaritet är skilda saker, även om en slags depression är ena polen i bipolaritet. Och då menar jag inte en slags som nåt minimerande utan helt bokstavligt.
Tror inte man kan utgå ifrån hur "vanlig" klassisk depression ser ut eller förväntas se ut för att bedöma om hon är si eller så.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 16:16:47, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
I dödens väntrum, Sven Stolpe 1930.
Otroligt klar och stämningsfull skildring av hans tid på schweiziskt sanatorium.
Otroligt klar och stämningsfull skildring av hans tid på schweiziskt sanatorium.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:I dödens väntrum, Sven Stolpe 1930.
har den i bokhyllan, köpte på loppis för 5 kr.
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
skogsmulla skrev:Freja - Johanne Hildebrandt
första Svenska roman jag läst på... jag vet inte när.
Har bara några sidor kvar i den här boken och jag har nog aldrig läst om så mycket erigerade penisar någonsin förut?
Kanske Grottbjörnens folk och hela den serien kan mäta sig med den jag läser nu förresten.
Nu var det flera år sedan jag läste den serien, men det kopulerades friskt i hela serien i alla fall Ayla och Jondalar var som kaniner med fler.
Men boken Freja är nog mer rak på sak, det har inte nämnts något om någon kärleksgrotta eller liknande i alla fall, eller olika smeknamn på penisar som det gör i grottbjörnens folk serien. Skulle sexet i dom böckerna kortas ner i beskrivningar och smeknanmn på underlivets delar så skulle böckerna lätt halverats. så på det sättet är i alla fall Freja bättre när det kommer till sexdelarna.
men det känns som att budskapet gick in redan efter första gången i boken Freja då erigerade penisar kom in i bilden.. oki dom var kåta på bronsåldern med, tänka sig
Men boken Freja är nog mer rak på sak, det har inte nämnts något om någon kärleksgrotta eller liknande i alla fall, eller olika smeknamn på penisar som det gör i grottbjörnens folk serien. Skulle sexet i dom böckerna kortas ner i beskrivningar och smeknanmn på underlivets delar så skulle böckerna lätt halverats. så på det sättet är i alla fall Freja bättre när det kommer till sexdelarna.
men det känns som att budskapet gick in redan efter första gången i boken Freja då erigerade penisar kom in i bilden.. oki dom var kåta på bronsåldern med, tänka sig
Jaha, "Freja" utspelas då? Aha, det är så man ska skriva "historiska" romaner, om istiden och bronsåldern åtminstone. Ska vi skriva en historisk roman tillsammans?
Jo, jag läste också några av de första Ayla-böckerna, de som kom ut på Bra Böcker. Morsan var med i Bra Böckers Bokklubb, så vi fick de där.
Men de fick byta förlag sedan, för min bekant i science fiction-fandom, John-Henri Holmberg, nämnde i ett fanzine vid den tiden att han just som utgivningsansvarig på Bra Böcker hade tackat nej till utgivning av fjärde boken, efter bl a en beskrivning över ett par sidor av när Ayla och Jondalar bevittnar ett mammutpar som kopulerar. Bokens första samlag - mellan två mammutar... "Jag undrar om fru Auel är riktigt klok" minns jag att hans passus om detta slutade.
Ja, ni kan ha sett honom i Ekdals program i TV4 om Stieg Larssons skrivande en kväll i förra veckan. De var gamla goda vänner. JHH var även en av nämndemännen i den andra rättegången mot "Obducenten" och "Allmänläkaren", och han är en av de som gjort mest för libertarianismens spridning i Sverige med boken "Befria människan".
Jo, jag läste också några av de första Ayla-böckerna, de som kom ut på Bra Böcker. Morsan var med i Bra Böckers Bokklubb, så vi fick de där.
Men de fick byta förlag sedan, för min bekant i science fiction-fandom, John-Henri Holmberg, nämnde i ett fanzine vid den tiden att han just som utgivningsansvarig på Bra Böcker hade tackat nej till utgivning av fjärde boken, efter bl a en beskrivning över ett par sidor av när Ayla och Jondalar bevittnar ett mammutpar som kopulerar. Bokens första samlag - mellan två mammutar... "Jag undrar om fru Auel är riktigt klok" minns jag att hans passus om detta slutade.
Ja, ni kan ha sett honom i Ekdals program i TV4 om Stieg Larssons skrivande en kväll i förra veckan. De var gamla goda vänner. JHH var även en av nämndemännen i den andra rättegången mot "Obducenten" och "Allmänläkaren", och han är en av de som gjort mest för libertarianismens spridning i Sverige med boken "Befria människan".
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
Har nu läst ut boken Freja. i det stora hela en rätt bra roman, den skulle varit något bättre om det som jag nämnt ovan inte var med lika mycket.
Nästa bok som skall läsas är andra delen i Freja trilogin - Idun.
Nästa bok som skall läsas är andra delen i Freja trilogin - Idun.
andypandy skrev:Jag började just på "Tracys Hämnd" av Sidney Sheldon. Den verkar bra.
Jaha då lär man inte se dig på ett tag då
Visserligen ligger den litterära nivån på knappt Starletnivå, om du ursäktar. Men få kunde spinna så rafflande historier som Sheldon, sidorna vänder sig själva. Jag har läst nästan alla, den första jag läste var På andra sidan midnatt.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
The Spartacus War, Barry Strauss.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
What went wrong with Africa, a contemporary history av Roel van der veen. En gammal kursbok som jag inte hann läsa hela när det begav sig. Nu läser jag om den..... Fortfarande mkt intressant!
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:16:51, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen