Vad är den bästa musik? Del 5
Det är en konstig låt, rdos.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Det är en konstig låt, rdos.
Du förstår Svante, det är en rasistisk låt. Man får inte gilla fiolmusik för då är man en rasist som ser ned på de kulturer som inte har sådan musik. Men att gilla hiphop är alltid ok.
Senast redigerad av rdos 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
Inte rasist nödvändigtvis, men garanterat en medelålders torrboll.
Jag drog in med en polare till Malmöfestivalen för några år sen. Det skulle bli fest. Hette det.
Det började bra, vi träffades i öltältet vid metalscenen. Men vi hade stämt möte med några andra. Killen var en räka till univeritetslundensare och hans flickvän hade håriga ben. Vi gick iväg till nån slags flöjtföreställning och stelare pubblik har sällan skådats.
Alla var 50+, hade beige linnekavajer och såg ut som om de satt och sket.
Jag sade åt min polare att nu sticker jag, det är dessutom inte en droppe rock n roll i dina polare...men först ställde jag mig upp och hånade tarmgnidarna.
Jag drog in med en polare till Malmöfestivalen för några år sen. Det skulle bli fest. Hette det.
Det började bra, vi träffades i öltältet vid metalscenen. Men vi hade stämt möte med några andra. Killen var en räka till univeritetslundensare och hans flickvän hade håriga ben. Vi gick iväg till nån slags flöjtföreställning och stelare pubblik har sällan skådats.
Alla var 50+, hade beige linnekavajer och såg ut som om de satt och sket.
Jag sade åt min polare att nu sticker jag, det är dessutom inte en droppe rock n roll i dina polare...men först ställde jag mig upp och hånade tarmgnidarna.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Scen ur den vrickade, mörka steampunkmusikalen REPO! The Genetic Opera. Förklaringen till min gamla avatar; tjejen med de stirrande ögonen är Sarah Brightman i rollen som Blind Mag (hon är egentligen blind, men har en sorts 4D-transplantat). Den unga tjejen är Alexa Vega som Shiloh. Hologrammet är Shilohs döda mor. Riktigt knäppt, men jag gillar det.
http://www.youtube.com/watch?v=qW-BoY-0nrw
http://www.youtube.com/watch?v=qW-BoY-0nrw
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
rdos skrev:Savanten Svante skrev:Det är en konstig låt, rdos.
Du förstår Svante, det är en rasistisk låt. Man får inte gilla fiolmusik för då är man en rasist som ser ned på de kulturer som inte har sådan musik. Men att gilla hiphop är alltid ok.
oj jävlar, jag är en rasist! jag älskar ju även folkmusik och kan inte med rapp och hiphop.
Orsa spelmän är grymt skickliga!
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
Jag gillade Orsa spelmän. Men nu tycker jag det behövs lite negermusik i den här tråden.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-05 0:30:50, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Logh - The Invitation
*Poff*
*Poff*
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-05 0:30:57, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Det är något visst med att köra i den snöiga vinternatten på en dåligt plogad slingrig väg mellan snötyngda granar och lyssna på Schuberts Winterreise med Hans Hotter och Michael Raucheissen, som jag gjorde i natt. Ni får nöja er med första sången och att sitta vid datorn.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:30:57, redigerad totalt 1 gång.
*Faller tillbaks flera år*
The Juliana Theory - You Always Say Goodnight, Goodnight
*Poff*
The Juliana Theory - You Always Say Goodnight, Goodnight
*Poff*
- earlydayminer
upcdowncleftcrightcabc+start - Comfort Me, I've Lost My Heart
...And so we slept.
...And so we slept.
- earlydayminer
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-05 0:30:57, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Kahlokatt skrev:När Hasse Alfredson fick frågan "Var får du allt ifrån?" svarade han sardoniskt: "En liten firma i Tyskland."
Kommer ni ihåg den här?
barndom klart jag kommer ihåg:)
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-05 0:30:57, redigerad totalt 1 gång.