Lider du av ångest? (Omröstning)
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Min ångest börjar göra sig påmind för varje dag. På väg ned i min årliga vårdepression...
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Svår ångest i perioder (ingen panikångest). Äter ångestdämpande regelbundet. Man har inte hittat någon annan medicin som kan dämpa på ett bra sätt utan farliga biverkningar.
Just nu mår jag väldigt bra. Tror att det är det relativa ljuset som reflekteras i snön.
Just nu mår jag väldigt bra. Tror att det är det relativa ljuset som reflekteras i snön.
Senast redigerad av Juddy 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
Juddy skrev:Svår ångest i perioder (ingen panikångest). Äter ångestdämpande regelbundet. Man har inte hittat någon annan medicin som kan dämpa på ett bra sätt utan farliga biverkningar.
Fungerar det inte med Sertralin (t.ex. Zoloft) heller? För mig har det fungerat bra mot ångest och utan nämnvärda biverkningar. Fast det är förstås väldigt individuellt. Som jag har förstått det anses dock Sertralin generellt vara ett av de effektivaste medlen mot ångest.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Juddy skrev:Svår ångest i perioder (ingen panikångest). Äter ångestdämpande regelbundet. Man har inte hittat någon annan medicin som kan dämpa på ett bra sätt utan farliga biverkningar.
Fungerar det inte med Sertralin (t.ex. Zoloft) heller? För mig har det fungerat bra mot ångest och utan nämnvärda biverkningar. Fast det är förstås väldigt individuellt. Som jag har förstått det anses dock Sertralin generellt vara ett av de effektivaste medlen mot ångest.
Jag har tagit ZOloft under en lång period. Jag blev snudd på manisk under perioder och när man försökte höja fick jag svåra biverkningar.
Jag tar Cipralex nu och det funkar mycket bättre. Det biter bort udden av den värsta ångesten men det återstår alltså en rejäl bit.
Senast redigerad av Juddy 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
Samma här: den tar bort den absolut värsta ångesten och tvångstankarna.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Juddy skrev:Jag har tagit ZOloft under en lång period. Jag blev snudd på manisk under perioder och när man försökte höja fick jag svåra biverkningar.
Aha, få se nu. Var det så att du är bipolär också? Då kan det förstås slå snett med antidepressiva av olika slag.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 22:55:50, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Aspergare och vården