MSN -- Problem med inloggning/utloggning
8 inlägg
• Sida 1 av 1
MSN -- Problem med inloggning/utloggning
På den ena av mina datorer har jag ofta problem att logga in på MSN. Den kan försöka i timmar utan att lyckas. Jag har något problem med den datorn som jag inte har orkat utreda och som gör att den kraschar ganska ofta. Jag misstänker därför att något går fel om jag är inloggad på msn när datorn kraschar, så att inloggningen inte släpper och på något sätt blockerar att logga in på nytt.
Någon som har någon idé om vad jag kan göra åt saken, och om det verkar rimligt att problemet ligger där jag tror?
Någon som har någon idé om vad jag kan göra åt saken, och om det verkar rimligt att problemet ligger där jag tror?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-05 0:19:13, redigerad totalt 1 gång.
Har ingen router här. Datorn sitter direkt mot en lina i väggen. Finns iofs en switch i källaren på huset, men det är såvitt jag vet just bara en switch, och i vart fall inget som vi kunder kommer åt.
Hm, nu gav Messenger själv upp försöket att logga in och när jag valde retry så var lösenordet blankt. Det behöver kanske inte betyda något, men när jag fyllde i det och försökte igen så gick det.
Kan det vara så att lösenordet på något sätt glöms bort av min klient (eller av Windows)?
Kan det vara så att lösenordet på något sätt glöms bort av min klient (eller av Windows)?
Kör du Live Messenger-klienten? Jag minns att den rätt ofta krånglade så där.
Har du testat andra klienter typ Miranda, Pidgin eller meebo.com (webbaserad)?
Har du testat andra klienter typ Miranda, Pidgin eller meebo.com (webbaserad)?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:19:13, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Ja, på den här datorn kör jag messenger.
Jag kör Pidgin på min andra dator, men den krånglar på andra sätt. Den kraschar om jag försöker svara någon som har hunnit bli off-line, till exempel.
Ett tag provade jag amsn, men den krånglade också, även om jag inte minns hur.
Jag kör Pidgin på min andra dator, men den krånglar på andra sätt. Den kraschar om jag försöker svara någon som har hunnit bli off-line, till exempel.
Ett tag provade jag amsn, men den krånglade också, även om jag inte minns hur.
En till osm har samma problem med pidgin:
http://developer.pidgin.im/ticket/7508
Verkar inte vara löst men förmodligen en bugg i det programmet.
http://developer.pidgin.im/ticket/7508
Verkar inte vara löst men förmodligen en bugg i det programmet.