Saker alla tycker om utom du
Alla i min bekantskapskrets hatar min musikstil, utan någon enstaka!
Senast redigerad av HardcoreUnited 2011-05-04 18:24:45, redigerad totalt 1 gång.
- HardcoreUnited
- Anslöt: 2009-12-03
Peter Settman tål jag inte. Bort med den lismande sprattelgubben!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:24:45, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
skogsmulla skrev:kom på två grupper/band jag verkligen inte kan med men som alla andra gillar
Enya och Enigma!
jag fixar det helt enkelt inte och får ont i magen av musiken.
TV4 Let's Dance massakerar de mest fantastiska låtarna till hisskvalande dansbandsbröööl... Det gör ont i öronen på mig, har inga problem med Entombed eller Isis, men detta är olyssningsbart.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 18:24:45, redigerad totalt 1 gång.
skogsmulla skrev:kom på två grupper/band jag verkligen inte kan med men som alla andra gillar
Enya och Enigma!
jag fixar det helt enkelt inte och får ont i magen av musiken.
Ha, ha, jag har skivor med båda! Men det är inget jag sitter och diggar numera. Tror inte att du skulle vilja låna mina Loreena McKennit-skivor, va?
(Enya är ju ingen grupp, hon är soloartist.)
Jag får ont i magen av ylande elgitarrer och av disco-techno-fjortis-untz-untz.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 18:24:45, redigerad totalt 1 gång.
Loreena McKennit har jag själv skivor med,en av få kvinnliga artister jag fixar
Och angående Enya, ja där ser man hur mycket jag hade koll på henne
nu kom jag på en till sak jag verkligen inte tål! Musikaler!!
Och angående Enya, ja där ser man hur mycket jag hade koll på henne
nu kom jag på en till sak jag verkligen inte tål! Musikaler!!
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 18:24:45, redigerad totalt 1 gång.
Musikaler är för överklasskärringar och fikusar.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:24:49, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Det behöver de inte alls vara! Det finns jävligt bra musikaler! Alla är inte ytlig skit som Grease och liknande.
Det känns som om jag är den enda människan kvar på hela jorden som inte TOKHATAR allt vad musikaler heter. Inte ens Benny Andersson tycker om dem. Jag får alltid försvara mitt musikalintresse och det är så jävla jobbigt.
Förresten går inte överklasskäringar på musikal. De ser ned på privatteater. Överklasskäringar går på opera, balett och Teater Galeasen.
Det känns som om jag är den enda människan kvar på hela jorden som inte TOKHATAR allt vad musikaler heter. Inte ens Benny Andersson tycker om dem. Jag får alltid försvara mitt musikalintresse och det är så jävla jobbigt.
Förresten går inte överklasskäringar på musikal. De ser ned på privatteater. Överklasskäringar går på opera, balett och Teater Galeasen.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 18:24:49, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Det behöver de inte alls vara!
Jo, för det mesta.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Kahlokatt skrev:Det behöver de inte alls vara!
Jo, för det mesta.
Vad har du sett för musikaler, då? High School Musical, eller? Rasmus på Luffen?
I sådana fall förstår jag ditt hat.
Det finns musikaler med blod, revolution, mord, etc. Det skall t.o.m. finnas någon musikal om en ung tjej som boxas. Och musiken kan vara rockig, t.o.m. rå och punkig.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 18:24:49, redigerad totalt 1 gång.
Jag gillar personligen inte musikaler som fenomen så innehållet har ingen betydelse.
Och jo, det är väldigt sällsynt att män från arbetarklassen (som inte är homosexuella) gillar musikaler. Fråga runt får du se.
Och jo, det är väldigt sällsynt att män från arbetarklassen (som inte är homosexuella) gillar musikaler. Fråga runt får du se.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Kahlokatt skrev:Det känns som om jag är den enda människan kvar på hela jorden som inte TOKHATAR allt vad musikaler heter. Inte ens Benny Andersson tycker om dem. Jag får alltid försvara mitt musikalintresse och det är så jävla jobbigt.
Nej då, inte är du ensam. Jag älskar musikaler. Opera också.
Favoritmusikalen är "Les Misérables", där kan man snacka om brutalt innehåll!
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 18:24:49, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt du är inte ensam om att gilla musikaler.. jag nämnde musikaler för att rubriken på tråden lyder "saker alla tycker om utom du" grymt många i min närhet gillar musikaler. Själv så kan jag inte följa handlingen alls när folk helt plötsligt börjar sjunga och jag blir förvirrad.
undantag finns förstås som filmer som håller sig till handlingen genom sången helt och inte upprepar samma sak,Nightmare before christmas, Corpse bride. Dessa älskar jag, men kan bara inte se dom som musikaler även om det är vansinnigt mycket sång i.Att jag älskar dom är antagligen för att det ändå är Tim Burton filmer och animerat.
I övrigt så kan jag inte heller hålla med krigarsjäl om att det bara är överklasskärringar och fikusar som gillar musikaler. jag känner inte en enda person från överklass, så det funkar inte ihop med det jag just skrivit om folk som gillar musikaler i min närhet och de "fikusar" jag är något bekant med har aldrig yttrat sig om att gilla musikaler.
Och visst är det väll lite roligt med att det faktiskt finns variation och att vi alla inte gillar samma saker? Tänk er själva hur tråkigt livet skulle vara annars
undantag finns förstås som filmer som håller sig till handlingen genom sången helt och inte upprepar samma sak,Nightmare before christmas, Corpse bride. Dessa älskar jag, men kan bara inte se dom som musikaler även om det är vansinnigt mycket sång i.Att jag älskar dom är antagligen för att det ändå är Tim Burton filmer och animerat.
I övrigt så kan jag inte heller hålla med krigarsjäl om att det bara är överklasskärringar och fikusar som gillar musikaler. jag känner inte en enda person från överklass, så det funkar inte ihop med det jag just skrivit om folk som gillar musikaler i min närhet och de "fikusar" jag är något bekant med har aldrig yttrat sig om att gilla musikaler.
Och visst är det väll lite roligt med att det faktiskt finns variation och att vi alla inte gillar samma saker? Tänk er själva hur tråkigt livet skulle vara annars
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 18:24:50, redigerad totalt 1 gång.
Jag frågade just min fikus, Benjamin, om han (eller om det är en hon) tycker om musikaler. Man skall ju prata med sina växter, sägs det. Jag möttes av en föraktfull tystnad, vilket jag tolkar som att han (ja, eller om det är en hon) inte gör det. Tycker om musikaler, alltså. Så, Krigis, där fick du (för att dra ett botanikerskämt) fikon.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 18:24:50, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits skrev:Jag frågade just min fikus, Benjamin, om han (eller om det är en hon) tycker om musikaler. Man skall ju prata med sina växter, sägs det. Jag möttes av en föraktfull tystnad, vilket jag tolkar som att han (ja, eller om det är en hon) inte gör det. Tycker om musikaler, alltså. Så, Krigis, där fick du (för att dra ett botanikerskämt) fikon.
varför tänkte jag inte på att fråga min fikus för? Vet inte vilket kön den har,men jag kallar den för Pelle
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 18:24:50, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:carl skrev:Kvasir skrev:[quote="carl"]svenska deckare på film och tv.
Särskilt beck.
Även de lite äldre, med Gösta Ekman som Beck?
För att vara ärlig så har jag inte sett de filmerna.. Blev så avtänd av de nya.
Men av erfarenhet så vet jag att svensk filmindustri var något att vara stolt över nån gång före åttio talet..
Det är inget krav att tycka om dem heller, men personligen tycker jag de är riktigt bra, medan de med Haber är skit. Därför var jag nyfiken. Så finns ju ännu äldre, med Carl-Gustav Lindstedt i rollen, men det är länge sedan jag såg någon av dem. Jag har för mig att de är klart bra också.[/quote]
En. Mannen på taket (1976).
Sedan finns också en riktigt tidig filmatisering av första boken Roseanna från slutet av 60-talet med Keve Hjelm som Beck. Därutöver har Martin Beck spelats i en holländsk filmatisering av Det låsta rummet av Jan Decleir, och i en västtysk-ungersk-svensk filmatisering av Mannen som gick upp i rök (där flera svenskar var med, såsom Lasse Strömstedt, Thomas Oredsson, Kjell Bergqvist och Tomas Bolme) av Derek Jacobi, känd från Jag, Claudius. En amerikansk filmatisering av Den skrattande polisen hade Walter Matthau som "Jake Martin" (har visats på svenska kanaler några gånger) och enligt uppgift har även tyska filmer gjorts med en kommissarie Hans Sperling, på samma sätt med Martin Beck som förlaga.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:24:50, redigerad totalt 1 gång.
Jag tyckte det kändes malplacerat och konstigt när filmerna med Haber och Persbrandt plötsligt aviserades så kort efter den serie som just hade gjorts med Gösta Ekman och det gäng som var med i övrigt där. Rolf Lassgård var det väl minsann som gjorde Gunvald där, Kjell Bergqvist var väl... Kollberg, antar jag. Niklas Hjulström var väl också med i dem, eller någon av dem.
Mördaren i Roseanna var en jäkligt rutinbunden snubbe förresten, skulle kunna vara en ytterligare fiktiv aspergare i litteraturen!
Utöver att ha synts i den 24:e Haber-filmen I Guds namn som statist har jag för övrigt en desto mer indirekt men ändå koppling till en av filmerna i Ekman-serien, nämligen Polismördaren. Det tyckte jag var riktigt häftigt då, och hade nog aldrig trott att jag skulle komma att synas i en Beck-film något tiotal år senare.
Den filmen börjar med att Johan Widerberg som ung pojk- eller juniorspelare blir akterseglad av sitt lag från Solna HC efter ett matstopp på en fiktiv Clock-restaurang som skulle föreställa ligga i det (väl???) fiktiva småländska Moby. Tvärs över gatan från Clockrestaurangen i filmen ligger ett stort nöjesfält.
Restaurangen i fråga var i själva verket den som låg/ligger i Årsta nära de gamla partihallarna (den är numera McDonalds som de flesta gamla Clock). Och i den har jag vid två tillfällen hoppat in och jobbat, när jag ett tag 1994 jobbade på restaurangen i Huddinge Centrum (också numera "Donken"). Så det är en tidigare arbetsplats för min del som är med i en film.
(Indirekt kan även Huddinge pendeltågsstation sägas vara detsamma, jag har jobbat i den nuvarande stationen när jag var spärrvakt, och den gamla sedan dess rivna stationen var skådeplats för slutstriden mellan *(censur för att undvika spoiler)*s huvudskurk och Brasse Brännströms (!) SÄPO-man i gamla sköna Mannen som blev miljonär, som jag vill se släppas på DVD någon gång...)
Mördaren i Roseanna var en jäkligt rutinbunden snubbe förresten, skulle kunna vara en ytterligare fiktiv aspergare i litteraturen!
Utöver att ha synts i den 24:e Haber-filmen I Guds namn som statist har jag för övrigt en desto mer indirekt men ändå koppling till en av filmerna i Ekman-serien, nämligen Polismördaren. Det tyckte jag var riktigt häftigt då, och hade nog aldrig trott att jag skulle komma att synas i en Beck-film något tiotal år senare.
Den filmen börjar med att Johan Widerberg som ung pojk- eller juniorspelare blir akterseglad av sitt lag från Solna HC efter ett matstopp på en fiktiv Clock-restaurang som skulle föreställa ligga i det (väl???) fiktiva småländska Moby. Tvärs över gatan från Clockrestaurangen i filmen ligger ett stort nöjesfält.
Restaurangen i fråga var i själva verket den som låg/ligger i Årsta nära de gamla partihallarna (den är numera McDonalds som de flesta gamla Clock). Och i den har jag vid två tillfällen hoppat in och jobbat, när jag ett tag 1994 jobbade på restaurangen i Huddinge Centrum (också numera "Donken"). Så det är en tidigare arbetsplats för min del som är med i en film.
(Indirekt kan även Huddinge pendeltågsstation sägas vara detsamma, jag har jobbat i den nuvarande stationen när jag var spärrvakt, och den gamla sedan dess rivna stationen var skådeplats för slutstriden mellan *(censur för att undvika spoiler)*s huvudskurk och Brasse Brännströms (!) SÄPO-man i gamla sköna Mannen som blev miljonär, som jag vill se släppas på DVD någon gång...)
Lakrits skrev:Jag frågade just min fikus, Benjamin, om han (eller om det är en hon) tycker om musikaler. Man skall ju prata med sina växter, sägs det. Jag möttes av en föraktfull tystnad, vilket jag tolkar som att han (ja, eller om det är en hon) inte gör det. Tycker om musikaler, alltså. Så, Krigis, där fick du (för att dra ett botanikerskämt) fikon.
Och så går jag slutligen On Topic:
De flesta verkar älska telefoni höll jag på att säga, och än mer adekvat: De flesta verkar älska chat och instant messaging.
Död och pina, säger jag... definitivt om de sistnämnda, i varje fall.
Något mer riktigt lika frapperande kommer jag kanske inte på, men jag ska försöka återkomma...
De flesta verkar älska telefoni höll jag på att säga, och än mer adekvat: De flesta verkar älska chat och instant messaging.
Död och pina, säger jag... definitivt om de sistnämnda, i varje fall.
Något mer riktigt lika frapperande kommer jag kanske inte på, men jag ska försöka återkomma...
Lakrits är tillbaka med besked ser jag!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:24:50, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Övriga Aspergerfrågor