Tema mångkultur?
45 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Tema mångkultur?
weasley:
Den här diskussionen startades i den här tråden: tycker-du-att-invandringen-ska-minska-t14024.html vilken råkade ut för en hel del moderation pga blandad främlingsfientlighet. Ha det i åtanke när ni läser detta första inlägg, som är kopierat från den ursprungliga tråden!
Tack, Weasly. Uppenbarligen är jag inte helt obegriplig, började ju undra när rdos så kapitalt missförstår och vänder på det jag säger i sin motsats. (Nej, det började jag inte.)
Grejen är ju att det är meningslöst att argumentera egentligen med denna typ av okunnighet, och rdos nivå av kunskap är ovanligt låg, men jag brukar inte delta i sådana här samtal för att övertyga den jag diskuterar med, utan hoppas snarare att den som av någon anledning lyssnar kan se vilken grund som denna typ av åsikter vilar på.
Snubben har inte ens fattat att jag inte talar om finska invandrare när jag skriver om svenska inhemska minoritetskulturer, trots att jag benämnt dem flera gånger. Lysande, Sickan!
I rdos sista meddelande kryper ju till slut grunden för dennes idéer fram. Det är inte det mångkulturella som sådant som han eller hon är motståndare till, utan till att den "svenska kulturen ska bli urvattnad av influencer (sic!) ifrån främmande kulturer med massor av inkompatibla värderingar". Om vi skulle ta och placera ett sådant uttalande idéhistoriskt, var hamnar vi då?
- Åklagarsidan har inget mer att anföra. Trumvirvel, publiken sorlar. Spänningen ligger i luften.
Det är som med människor som är övertygade om att jorden är platt. Hur mycket du än argumenterar och visar dem empiriskt att jorden är rund så kan du aldrig övertyga dem, men du kan kanske hindra någon från att påverkas av dem och du kan framförallt framhärda i att visa för andra hur spånigt det är att tro att jorden är platt, att all kunskap pekar på motsatsen.
Nu ska jag böga lite med några svarta judar och äta lesbisk turkmat med mina härliga genusradikala vänner från muslimska församlingen. Det är ju så härligt med mångkultur.
Den här diskussionen startades i den här tråden: tycker-du-att-invandringen-ska-minska-t14024.html vilken råkade ut för en hel del moderation pga blandad främlingsfientlighet. Ha det i åtanke när ni läser detta första inlägg, som är kopierat från den ursprungliga tråden!
Tack, Weasly. Uppenbarligen är jag inte helt obegriplig, började ju undra när rdos så kapitalt missförstår och vänder på det jag säger i sin motsats. (Nej, det började jag inte.)
Grejen är ju att det är meningslöst att argumentera egentligen med denna typ av okunnighet, och rdos nivå av kunskap är ovanligt låg, men jag brukar inte delta i sådana här samtal för att övertyga den jag diskuterar med, utan hoppas snarare att den som av någon anledning lyssnar kan se vilken grund som denna typ av åsikter vilar på.
Snubben har inte ens fattat att jag inte talar om finska invandrare när jag skriver om svenska inhemska minoritetskulturer, trots att jag benämnt dem flera gånger. Lysande, Sickan!
I rdos sista meddelande kryper ju till slut grunden för dennes idéer fram. Det är inte det mångkulturella som sådant som han eller hon är motståndare till, utan till att den "svenska kulturen ska bli urvattnad av influencer (sic!) ifrån främmande kulturer med massor av inkompatibla värderingar". Om vi skulle ta och placera ett sådant uttalande idéhistoriskt, var hamnar vi då?
- Åklagarsidan har inget mer att anföra. Trumvirvel, publiken sorlar. Spänningen ligger i luften.
Det är som med människor som är övertygade om att jorden är platt. Hur mycket du än argumenterar och visar dem empiriskt att jorden är rund så kan du aldrig övertyga dem, men du kan kanske hindra någon från att påverkas av dem och du kan framförallt framhärda i att visa för andra hur spånigt det är att tro att jorden är platt, att all kunskap pekar på motsatsen.
Nu ska jag böga lite med några svarta judar och äta lesbisk turkmat med mina härliga genusradikala vänner från muslimska församlingen. Det är ju så härligt med mångkultur.
Senast redigerad av vadloink 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Tema mångkultur?
vadloink skrev:Nu ska jag böga lite med några svarta judar och äta lesbisk turkmat med mina härliga genusradikala vänner från muslimska församlingen. Det är ju så härligt med mångkultur.
Får jag vara med om jag kommer i burkini? Please?
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:vadloink skrev:Nu ska jag böga lite med några svarta judar och äta lesbisk turkmat med mina härliga genusradikala vänner från muslimska församlingen. Det är ju så härligt med mångkultur.
He he. Burkini. Sexigt värre!
Självklart får du komma. Alla som är tillräckligt degenererade och osvenska får komma!
Senast redigerad av vadloink 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
vadloink skrev:alfapetsmamma skrev:vadloink skrev:Nu ska jag böga lite med några svarta judar och äta lesbisk turkmat med mina härliga genusradikala vänner från muslimska församlingen. Det är ju så härligt med mångkultur.
Självklart får du komma. Alla som är tillräckligt degenererade och osvenska får komma!
Jag har tattarblod i mig, svartfärgat hår, är bög och klär mig i mjukisbyxor. Får man vara med på ett hörn? Lesbisk turkmat låter för jävla fint.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Liljencroowna skrev:vadloink skrev:alfapetsmamma skrev:[quote="vadloink"]
:lol: :lol: :lol:
Jag har tattarblod i mig, svartfärgat hår, är bög och klär mig i mjukisbyxor. Får man vara med på ett hörn? Lesbisk turkmat låter för jävla fint.[/quote]
Oooooh! Jag tar med mej nyckelharpa och klezmermusik!
(Nyckelharpan var ett skämt; jag har tyvärr ingen. Däremot gillar jag klezmer. :-D )
Senast redigerad av weasley 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Tråden avdelad från: tycker-du-a ... 14024.html
Vi kan ha samtal huruvida genus kan påverka sexualiteten och lesbiska kvinnors diskriminering inom den egna gruppen. Läsa högt från Judith Butlers "Gender Trouble". *nostalgi*
Samtidigt som ni spelar klezmer och jag tillsammans med Tiina Rosenberg lagar turkmat.
Samtidigt som ni spelar klezmer och jag tillsammans med Tiina Rosenberg lagar turkmat.
- Liljencroowna
weasley skrev:Jag säger gärna till! Har skapat en träfftråd för den som vill vara mångkulturell tillsammans med mej någon gång. Det är den som just DU läser just nu!
Var i Sverige bor du?
- Liljencroowna
Hur vet man att maten är lesbisk?
Jag kommer gärna, jag har ett ursprung som är osvenskt så det förslår.
Jag är av släkten Tjeck på fädernet (Böhmer -> Pemer), och min mamma är på sitt fäderne av släkten Vallonen (de Waal -> de Val/de Wahl).
Jag kommer gärna, jag har ett ursprung som är osvenskt så det förslår.
Jag är av släkten Tjeck på fädernet (Böhmer -> Pemer), och min mamma är på sitt fäderne av släkten Vallonen (de Waal -> de Val/de Wahl).
Senast redigerad av Pemer 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Hur vet man att maten är lesbisk?
Den brukar vara "butch(ered)".
- Liljencroowna
Liljencroowna skrev:weasley skrev:Jag säger gärna till! Har skapat en träfftråd för den som vill vara mångkulturell tillsammans med mej någon gång. Det är den som just DU läser just nu!
Var i Sverige bor du?
Jag bor lite mer utanför Örebro än du... ;-D
Jag hoppas vadloink kan komma och ta med sej någon som lagar lesbisk mat. Vilken månad skulle passa bäst?
weasley skrev:Liljencroowna skrev:weasley skrev:Jag säger gärna till! Har skapat en träfftråd för den som vill vara mångkulturell tillsammans med mej någon gång. Det är den som just DU läser just nu!
Var i Sverige bor du?
Jag bor lite mer utanför Örebro än du... ;-D
Jag hoppas vadloink kan komma och ta med sej någon som lagar lesbisk mat. Vilken månad skulle passa bäst?
LOL
Jag skulle gärna träffa dig, och alla andra väldigt trevliga människor. Inger, Zombie... Krigarsjäl, vadloink, atoms, alfapetsmamman. Jag har glömt många, så känn er inte glömda. Det skulle vara trevligt.
Har dock begränsade resurser vad gäller att ta mig till olika ställen. Tyvärr.
Lesbisk middag är väl något vegetariskt, antar jag. Har quornfärs hemma. Inte för att det är så slaktat...
Bäst är kanske under Pride.
- Liljencroowna
Förstår om du inte kan flänga runt hur som helst men hör av dig om du vid något tillfälle har ärende i huvudstaden eller däromkring. Vore verkligen kul att ses!
Tyvärr är jag själv förhindrad av allergier och uttröttbarhetssyndrom annars skulle jag gärna flänga runt lite själv.
Tyvärr är jag själv förhindrad av allergier och uttröttbarhetssyndrom annars skulle jag gärna flänga runt lite själv.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Jag blir också väldigt lätt trött, men visst kan jag skicka ett PM om jag befinner mig i Sveas krona.
Har funderat på om jag ska åka in inom en snar framtid. Det kostar kanske 150 kronor eller nåt sånt där, och det är ju inte jättemycket.
Har funderat på om jag ska åka in inom en snar framtid. Det kostar kanske 150 kronor eller nåt sånt där, och det är ju inte jättemycket.
- Liljencroowna
Liljencroowna skrev:Har funderat på om jag ska åka in inom en snar framtid. Det kostar kanske 150 kronor eller nåt sånt där, och det är ju inte jättemycket.
Du kan köpa på Tradera genom auktion, då går det att komma billigt undan...
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
Eller köpa biljetten tre månader innan avresa (glöm inte att tänka på det inför Pride...)
Själv umgås jag gärna med andra kulturer, äter deras mat osv osv.
Hurra för det mångkulturella Sverige, tänk vad mycket vi skulle missat utan alla dessa kulturer, allt ifrån romer till amerikaner (det var de yttersta åt varje håll jag kom på i en hast) som tagit med sig delar av sina kulturer hit.
Själv umgås jag gärna med andra kulturer, äter deras mat osv osv.
Hurra för det mångkulturella Sverige, tänk vad mycket vi skulle missat utan alla dessa kulturer, allt ifrån romer till amerikaner (det var de yttersta åt varje håll jag kom på i en hast) som tagit med sig delar av sina kulturer hit.
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
När är Pride? Ska vi ha ett "pusselpride"? ;-D Eller knytis hos mej med kulturtema? Alla med någon sorts ickesvensk bakgrund tar med sej en maträtt eller ett bakverk eller liknande från det landet. Alla med helsvensk bakgrund tar med sej något de anser vara helsvenskt. Och vadloinks lesbiska judar får garanterat ta med sej lesbisk mat! ;-D Vill någon ha med sej övrig regnbågsmat går det också bra naturligtvis. Undrar om det finns homosexuell sushi... (sushi är en av mina favoriträtter....)
Liljencroowna skrev:Pemer skrev:Hur vet man att maten är lesbisk?
Den brukar vara "butch(ered)".
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-05 0:11:05, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03