Super Mario bros.wii
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Super Mario bros.wii
Det ska finnas en "superguide" i det här spelet.
Om man dör 8 ggr i rad på samma bana, så ska det finnas en hjälp som "fuskar" en igenom den banan.
Men jag hittar inget sådant. Hur får man superguide? Jag har spelat samma bana i flera veckor nu, och kastar spelhelvetet.
Om man dör 8 ggr i rad på samma bana, så ska det finnas en hjälp som "fuskar" en igenom den banan.
Men jag hittar inget sådant. Hur får man superguide? Jag har spelat samma bana i flera veckor nu, och kastar spelhelvetet.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-05 0:06:24, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Hej!
Jag har inte Wii själv, men har sökt lite på nätet.
När du har dött åtta gånger på samma bana, dyker ett grönt "block" med ett ! på komma fram. Om du slår på det kommer Luigi komma ut och klara hela banan åt dig. Det räcker alltså inte med att dö åtta gånger, du måste även slå på det där gröna blocket eller vad det nu är.
Blev du något klokare av det?
Super Mario Bros var riktigt kul när det kom till NES. Har spelat både Super Mario Bros 1 och Super Mario Bros 3 på min lillebrors NES. Vet inte ens om han har det kvar. Har väl spelat Super Mario i datorn också, nån gång. Finns ju simulatorer, även om det inte är samma känsla som i en NES-kontroll.
Hälsningar
Lilla Gumman
När du har dött åtta gånger på samma bana, dyker ett grönt "block" med ett ! på komma fram. Om du slår på det kommer Luigi komma ut och klara hela banan åt dig. Det räcker alltså inte med att dö åtta gånger, du måste även slå på det där gröna blocket eller vad det nu är.
Super Mario Bros var riktigt kul när det kom till NES. Har spelat både Super Mario Bros 1 och Super Mario Bros 3 på min lillebrors NES. Vet inte ens om han har det kvar. Har väl spelat Super Mario i datorn också, nån gång. Finns ju simulatorer, även om det inte är samma känsla som i en NES-kontroll.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-05 0:06:24, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
'Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Problemet är att det inte alls dyker upp något block med ett "!".
- Bror Duktig
Hej!
Om det hade fungerat, hade det sett ut så här:
Och här finns lite fusk till spelet:
http://www.fuska.nu/spel/?s=9&id=14589
Hälsningar
Lilla Gumman
Om det hade fungerat, hade det sett ut så här:
Och här finns lite fusk till spelet:
http://www.fuska.nu/spel/?s=9&id=14589
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Det gröna blocket finns inte här.
Kan det vara så att det inte fungerar i två-player? Spelar bara i två-player.
Superguide i ett-player är ju rätt meningslöst. Om man förlorar alla liv, så får man ändå göra om alla de tidigare delarna igen i den värld man är i. m man då är rätt kass, så kommer man inte att kunna dö 8 gånger på varje bana och gudia sig igenom, utan bara att guida sig igenom första svåra bana, sedan dö och börja om vid nästa svåra bana. Man har ju inte ens 8 liv utan 5 (vid start).
Kan det vara så att det inte fungerar i två-player? Spelar bara i två-player.
Superguide i ett-player är ju rätt meningslöst. Om man förlorar alla liv, så får man ändå göra om alla de tidigare delarna igen i den värld man är i. m man då är rätt kass, så kommer man inte att kunna dö 8 gånger på varje bana och gudia sig igenom, utan bara att guida sig igenom första svåra bana, sedan dö och börja om vid nästa svåra bana. Man har ju inte ens 8 liv utan 5 (vid start).
- Bror Duktig
Jag sökte på nätet och hittade följande (min fetmarkering):
Länk
Borde vara förklaring nog!
Super Guide
The game is the first on the Wii to feature "Super Guide," a new system created by Mario creator Shigeru Miyamoto. During single player mode, if a player fails a course eight times in a row, a green block appears, allowing a computer-controlled Luigi to show the player a safe path through the level. The player may interrupt the guide at anytime and take control. After Luigi completes it, the player has the option to try the level again, or skip it completely. Luigi will not reveal any Star Coin locations or secret exits.
Länk
Borde vara förklaring nog!
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:06:24, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Jepp. Vad duktig du är på att söka, miche!
Hälsningar
Lilla Gumman
Jepp. Vad duktig du är på att söka, miche!
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Ok, det stämde. Jag hittade den med ettplayer. Men det var ännu sämre än tvåplayer, för eftersom jag behövde superguide, så var jag så kass att jag förlorade på nästa bana, och då åkte tillbaka till senaste sparställe igen, och ändå förlorade banan som hade blivit superguidad.
Om man spelar tvåplayer, så åker man bara tillbaka till sparpunkten om båda förlorar sitt sista liv samtidigt.
Jag måste sluta spela det spelet från helvetet. Nu har jag tappat kontrollen och kastat kontrollerna all världens väg. Det är inte värt 550 kr att sitta och spela samma jävla bana hela tiden. Tantrum- och DAMP-utbrottsframkallande.
Fast jag har ändå kommit till värld 5, sista slottet.
Om man spelar tvåplayer, så åker man bara tillbaka till sparpunkten om båda förlorar sitt sista liv samtidigt.
Jag måste sluta spela det spelet från helvetet. Nu har jag tappat kontrollen och kastat kontrollerna all världens väg. Det är inte värt 550 kr att sitta och spela samma jävla bana hela tiden. Tantrum- och DAMP-utbrottsframkallande.
Fast jag har ändå kommit till värld 5, sista slottet.
- Bror Duktig
Hej!
Undrar om man inte kan spela Super Mario på webben ... hmm, nu blev jag lite sugen.
Hälsningar
Lilla Gumman
Undrar om man inte kan spela Super Mario på webben ... hmm, nu blev jag lite sugen.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Jag trodde att alla kanske blev avskräckta när de läser att jag blir vansinnig på spelet ^_^
- Bror Duktig
Hej!
Avskräckt ... nää. Fast jag är så dålig på att spela, så jag tröttnar fort. Sen är det kul igen efter ett tsg.
Hälsningar
Lilla Gumman
Avskräckt ... nää. Fast jag är så dålig på att spela, så jag tröttnar fort. Sen är det kul igen efter ett tsg.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
carl skrev:Jag är sugen på att spela det, särskilt med 4 player.. fast först måste jag skaffa fler kontroller och ett wii såklart.. ^^´
^_^
Jag har två kontroller. Det skulle nog vara lite kul att spela 4, och blir kanske mer lek, test och lättsamt då än "nu måste jag klara den här jävla banan".
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:carl skrev:Jag är sugen på att spela det, särskilt med 4 player.. fast först måste jag skaffa fler kontroller och ett wii såklart.. ^^´
^_^
Jag har två kontroller. Det skulle nog vara lite kul att spela 4, och blir kanske mer lek, test och lättsamt då än "nu måste jag klara den här jävla banan".
Jag får för mig att det kan bli ganska kul om man är flera som kan spela också..
jag spelade wii super smash bros med fyra player i julas och det var för rörigt för att kunna göra något när ingen kunde kontrollerna..
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:06:24, redigerad totalt 1 gång.
Jag har inte spelat super smash, men sett när det spelades. Det ser alldeles för rörigt ut för mig även med 1 player :/
- Bror Duktig