Oroar mig för det mesta
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag reagerar direkt och rätt kraftigt (utan att tänka efter).
Hjälp vad mycket ångest och ånger det har orsakat mig. Det här är något jag jobbar med konstant och jag måste aktivt tänka på det (i allt socialt samspel) för att kunna hejda mig (åtmistone en smula).
Hjälp vad mycket ångest och ånger det har orsakat mig. Det här är något jag jobbar med konstant och jag måste aktivt tänka på det (i allt socialt samspel) för att kunna hejda mig (åtmistone en smula).
Senast redigerad av Mammaaaa 2011-05-04 23:47:02, redigerad totalt 1 gång.
När det var föredrag i skolan bultade mitt hjärta så hårt att jag knappt kunde andas. När jag gick i grundskolan var det ingen som ville lyssna på mig när jag skulle berätta något framför katedern och all skuld lades på mig, fast utan diagnos. Jag fick hela tiden att all mobbning berodde på mig, det tyckte fröknarna.
Jag får ont i magen och diarré eller förstoppning då jag ska till läkare etc. och jag får huvudvärk efteråt. Kan inte styra detta, det bara händer.
Jag får ont i magen och diarré eller förstoppning då jag ska till läkare etc. och jag får huvudvärk efteråt. Kan inte styra detta, det bara händer.
Senast redigerad av vallesmamma 2011-05-04 23:47:02, redigerad totalt 1 gång.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
vallesmamma skrev:
Jag vill inte heller gå till läkare eller liknande, för det stör min rytm och det gillar jag inte. Missar ofta läkartider och annat och får därför betala onödiga räkningar. Har svårt att komma iväg på föräldramöten som är förlagda på kvällstid, då förlorar jag ju tid hemma framför tv:n och då mår jag inte alls bra, hur ska jag hinna förbereda mig och slappna av inför morgondagen? Tandläkaren var det länge sen jag var hos och jag får aldrig tummen ut till att boka tid...
Senast redigerad av Anna med fyra 2011-05-04 23:47:02, redigerad totalt 1 gång.
- Anna med fyra
- Anslöt: 2010-01-20
Känner igen mig, Anna! Men jag passar tider då jag har en kom ihåg lapp men oron stegras ju närmare besöket det blir. Tandläkaren försöker jag undvika för jag är så rädd. Slappna av kan inte jag heller. Tar gärna emot tips om det finns några.
- vallesmamma
Jag överlåter numera alla tider till min man som skriver in tiden i sin i-phone. Sen håller jag tummarna för att han inte missar att påminna mig.
Fast det allra bästa är om man får påminnelse samma dag via sms, då glömmer jag oftast inte!
Fast det allra bästa är om man får påminnelse samma dag via sms, då glömmer jag oftast inte!
- Anna med fyra
Ja, det har jag hos sjukvården, ett sms dagen före ett besök.
- vallesmamma
Ja det är märkligt hur man fungerar (eller inte fungerar). När jag var gravid missade jag flera möten hos bm och e gångerna hade inte sms tjänsten fungerat! Sen fungerade den igen och jag missade inte en enda gång. Fast nu jobbar jag inte, det blir nog värre att passa tider när jag jobbar...
Så "kul" att få höra att det finns andra som fungerar som jag!
Så "kul" att få höra att det finns andra som fungerar som jag!
- Anna med fyra
Återgå till Att leva som Aspergare