Bråttom ang. webmail
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Bråttom ang. webmail
Jag har webmail (ingen Outlook alls). När jag skickar mail lägger sig ett ex. i skickatmappen samtidigt. Fine! Men samtidigt lägger sig ett mail i Utkast och en liten ruta poppar upp om att det sker. Rutan försvinner lika snabbt igen. Mailet i Utkast måste jag ta bort manuellt såklart. Varför lägger sig ett ex. i utkast? ![Rolling Eyes :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Det har aldrig hänt förut och jag har haft samma webmail i flera år men olika mailadresser. Bytte e-mailadress igår och då började problemet.
Jag har webmail hos Universal telecom där jag är telefoni & bredbandskund. It-supporten är helt puckad och lyssnar knappt på vad jag säger och verkar tro jag är dum i huvudet.
Byta lösenord hjälper inte.
![Rolling Eyes :roll:](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Det har aldrig hänt förut och jag har haft samma webmail i flera år men olika mailadresser. Bytte e-mailadress igår och då började problemet.
Jag har webmail hos Universal telecom där jag är telefoni & bredbandskund. It-supporten är helt puckad och lyssnar knappt på vad jag säger och verkar tro jag är dum i huvudet.
Byta lösenord hjälper inte.
Senast redigerad av sommar 2011-05-05 0:04:03, redigerad totalt 1 gång.
En mapp för Utkast (draft) finns i de allra flesta emailprogram, oavsett webb eller desktop. När man håller på att skriva ett nytt mail så kopieras mailet efter en tidsperiod till Utkast-mappen som en säkerhetskopia. Detta för att om man får ett nätavbrott eller stänger ner det pågående mailet ska man ändå ha något kvar att utgå från. Lite grand som autosave i Word. Det varierar från program till program hur lång tid som går innan kopieringen sker.
Man får oftast själv rensa Utkast-mappen. Det kan tyckas lite irriterande. Det är likadant i Gmail. Ibland kan man stänga av Utkast-funktionen men inte i Gmail vad jag vet. Gmail har också har en kort tidsperiod, men jag tycker mest det känns betryggande, även om det blir ett extra manuellt steg att rensa.
Man får oftast själv rensa Utkast-mappen. Det kan tyckas lite irriterande. Det är likadant i Gmail. Ibland kan man stänga av Utkast-funktionen men inte i Gmail vad jag vet. Gmail har också har en kort tidsperiod, men jag tycker mest det känns betryggande, även om det blir ett extra manuellt steg att rensa.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:04:03, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:En mapp för Utkast (draft) finns i de allra flesta emailprogram, oavsett webb eller desktop. När man håller på att skriva ett nytt mail så kopieras mailet efter en tidsperiod till Utkast-mappen som en säkerhetskopia. Detta för att om man får ett nätavbrott eller stänger ner det pågående mailet ska man ändå ha något kvar att utgå från. Lite grand som autosave i Word. Det varierar från program till program hur lång tid som går innan kopieringen sker.
Tack! Jag misstänkte att det var säkerhetskopia. Sådant som stör mig och jag kan inte själv välja bort det, så jag ska ha en annan webmail istället. Förr har jag inte haft det men webmailen uppdateras nog ibland och då kan det tydligen bli så här.
Senast redigerad av sommar 2011-05-05 0:04:03, redigerad totalt 1 gång.