Hur stor chans att bo inneboende ?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur stor chans att bo inneboende ?
Hej, har träffat en kille som är från Brazilien, vi har träffats ett par gånger och chattat. Nu är det på gång att han måste flytta till Luleå hos en i sin släkt ( vet inte hela historien ) om han inte kan bli inneboende, bo hos nån släkt i Stockholm eller hos mig, detta skulle gälla högst en vecka.
Vet ni hur stora möjligheterna är att hitta lägenhet att dela med nån i Sthlm, hur är chanserna idag i förhållande med för flera år sen ?
Jag tycker om honom så mycket så jag undrar hur jag skulle må om han flyttade till Luleå, tänkte mycket på detta natten till idag hur jag skulle svara när hans moster som sköter hans ärenden ( med språk, killen jag är med pratar mkt lite engelska, det är Portugisiska som gäller )
Killen säger att -han älskar mig och tänker på mig, och det får mig vemodig om jag inte skulle acceptera att han bor hos mig, nu får jag tyvärr besök imorgon så det skulle aldrig ha gott, och enligt hans moster har han en chans att bo hos en annan släkting som oxå bor i Stockholm så det finns mera chanser
Hoppas nån av er är insatt i boende-frågor
Mvh Christer
Vet ni hur stora möjligheterna är att hitta lägenhet att dela med nån i Sthlm, hur är chanserna idag i förhållande med för flera år sen ?
Jag tycker om honom så mycket så jag undrar hur jag skulle må om han flyttade till Luleå, tänkte mycket på detta natten till idag hur jag skulle svara när hans moster som sköter hans ärenden ( med språk, killen jag är med pratar mkt lite engelska, det är Portugisiska som gäller )
Killen säger att -han älskar mig och tänker på mig, och det får mig vemodig om jag inte skulle acceptera att han bor hos mig, nu får jag tyvärr besök imorgon så det skulle aldrig ha gott, och enligt hans moster har han en chans att bo hos en annan släkting som oxå bor i Stockholm så det finns mera chanser
Hoppas nån av er är insatt i boende-frågor
Mvh Christer
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 23:48:20, redigerad totalt 1 gång.
Skall du hyra en lägenhet i Sthlm bara för en vecka, eller hur menar du? I mitt boendeområde finns en uthyrningslägenhet som kan användas för en mindre summa om man får gäster som man inte har plats för i sin egen lägenhet. Tror dock att man måste känna någon i boendet då.
Tillägg: Övervägt att hyra rum på vandrarhem? Jag har bott på Zinkendamms vandrarhem på söder under pride ett par år och det har funkat bra.
Tillägg: Övervägt att hyra rum på vandrarhem? Jag har bott på Zinkendamms vandrarhem på söder under pride ett par år och det har funkat bra.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:48:27, redigerad totalt 2 gånger.
Ska nog inte vara helt omöjligt att få tag på ett andrahandskontrakt men räkna med att få betala lite extra då, särskilt om du vill ha ett boende nära stan. Och boendet blir förstås tidsbegränsat, kan vara allt ifrån ett par veckor till 1 år samt att du i många fall delar kök och badrum med en eller flera andra.
Du hittar rätt många på bostaddirekt.se. Dock en ganska saftig abbonnemangsavgift för stockholms län, 699 :- men det är gratis att titta på utbudet.
http://www.bostaddirekt.com/
Blocket har en del också. Finns säkert fler. Googla!
Du hittar rätt många på bostaddirekt.se. Dock en ganska saftig abbonnemangsavgift för stockholms län, 699 :- men det är gratis att titta på utbudet.
http://www.bostaddirekt.com/
Blocket har en del också. Finns säkert fler. Googla!
Senast redigerad av HISOKA 2011-05-04 23:48:27, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs Skriver i hans ärende. Han kände visst nån, och chansen ökade när jag pratade med hans moster i telefon idag när hon sa att det fanns chans att han kunde bo hos en annan i släkten som oxå bodde i Stockholm.
Inger och övriga , ska ha Blocket i åtanke, tack
Så, om han söker billigaste och enklaste varianten blir det antingen Vandrarhem eller Uthyrningslägenhet då, bra då vet jag.
Vandrarhem lät mysigt, det är säkert bra.
Skönt att höra att han kunde bli kvar i Stockholm ett tag till..pust..)
Tack för alla svar
Inger och övriga , ska ha Blocket i åtanke, tack
Så, om han söker billigaste och enklaste varianten blir det antingen Vandrarhem eller Uthyrningslägenhet då, bra då vet jag.
Vandrarhem lät mysigt, det är säkert bra.
Skönt att höra att han kunde bli kvar i Stockholm ett tag till..pust..)
Tack för alla svar
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 23:48:27, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare