Databasknas igen
48 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kristofer skrev:Hur är det med backups? *vill inte förlora innehållet i kundvagnsspaningstråden, för jag har seriösa planer på att fortsätta den i bloggform*
Backuppa viktiga saker själv. Lita inte på nån annan i det avseendet.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det var hotellet som skyfflade över data till nya servrar inatt. Gick inget vidare tydligen så det kommer sannolikt bli ett nytt avbrott inom kort. Ska försöka hålla koll på när det blir så jag kan förvarna.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:Det var hotellet som skyfflade över data till nya servrar inatt. Gick inget vidare tydligen så det kommer sannolikt bli ett nytt avbrott inom kort. Ska försöka hålla koll på när det blir så jag kan förvarna.
Tack! Det ser jag fram emot.
Senast redigerad av atoms 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante skrev:Kristofer skrev:Hur är det med backups? *vill inte förlora innehållet i kundvagnsspaningstråden, för jag har seriösa planer på att fortsätta den i bloggform*
Backuppa viktiga saker själv. Lita inte på nån annan i det avseendet.
Ligger det bara på internet så sköter väl google den saken.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
atoms skrev:Liebert skrev:Det var hotellet som skyfflade över data till nya servrar inatt. Gick inget vidare tydligen så det kommer sannolikt bli ett nytt avbrott inom kort. Ska försöka hålla koll på när det blir så jag kan förvarna.
Tack! Det ser jag fram emot.
Instämmer (om det gäller förvarningen alltså).
Orkar inte leta efter om det kanske står någonstans - men det där hotellbytet, när skulle det bli av? Och uppgraderingen för övrigt, om det går att veta än?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
Uppgraderingen till phpbb3 är planlagd till slutet av månaden. Vi har stor medarbetarträff hemma hos Admin i helgen där vi ska gå igenom nya gränssnittet.
Bytet av hosting, om det blir av, kommer senare.
Liebert skrev:Uppgraderingen till phpbb3 är planlagd till slutet av månaden. Vi har stor medarbetarträff hemma hos Admin i helgen där vi ska gå igenom nya gränssnittet.
Liebert skrev:Bytet av hosting, om det blir av, kommer senare.
Hmm... inte för att jag är det minsta insatt, mer än att jag inte har märkt så här svankig drift på någon annan sajt jag brukar besöka - men är det verkligen en standard man behöver acceptera?
Zombie skrev:Hmm... inte för att jag är det minsta insatt, mer än att jag inte har märkt så här svankig drift på någon annan sajt jag brukar besöka - men är det verkligen en standard man behöver acceptera?
De stora långdragna problemen vi hade i höstas var inte acceptabla. I övrigt är nog de flesta större hotell pigga på att optimera sina serverparker vilket leder till en viss planerad nedtid.
Hur ser tidsplanerna ut nu? Månaden är ju liksom nästan slut.Liebert skrev:Uppgraderingen till phpbb3 är planlagd till slutet av månaden. Vi har stor medarbetarträff hemma hos Admin i helgen där vi ska gå igenom nya gränssnittet.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
phpBB3 is the current stable version of phpBB. Following over three years of development and an eighteen-month beta/release candidate stage, it went gold on December 13, 2007.
En timme kvar! Spänningen är olidlig!
En timme kvar! Spänningen är olidlig!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag börjar snart känna mig tjatig. Säg till om jag blir det.Liebert skrev:Men det blir i år i alla fall, mest troligt under februari månad.
Men jag är nyfiken på det nya upplägget. Och framför allt möjligheten att lista trådarna bakvänt.
Det blir inte denna månad heller va?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
Du försökte säkert posta det.
Jag kunde inte heller nå forumet, fick ett felmeddelande om någon Javascript-"socket".
Jag kunde inte heller nå forumet, fick ett felmeddelande om någon Javascript-"socket".
Nu verkar det vara databasknas igen...
Inlägg som försvinner och som saknas...
Jag rapporterar det här inlägget och hoppas att någon ansvarig kan undersöka problemen och åtgärda!
Jag rapporterar det här inlägget och hoppas att någon ansvarig kan undersöka problemen och åtgärda!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:52:36, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Nu verkar det vara databasknas igen...
Ge helst information om vilken tråd det rör sej om, kanske tom författare av inlägget ifråga. Annars blir det ett jävla slit att försöka snoka rätt på felet.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter