Idiotsäkert OS, idiotsäker hårdvara?
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
[img]http://upload.snelhest.org/images/100111ubuntuhest.jpg[/img]
Kolla gärna vilken domän bilden ligger på.
Kolla gärna vilken domän bilden ligger på.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 23:43:58, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det där med midiinterface låter lite ologiskt. Jag har i varje fall fått köpa separata midiinterface. Det som däremot finns sedan några år är ett inbyggt program för att ställa in midi. Det installerade man tidigare program för att göra så det är ingen större skillnad. Kan inte påstå att jag har så stora erfarenheter av sånt - mest experimenterat lite med långa mellanrum.
Vad det Microsoft Word så säljer man fortfarande Office 2008 och det tycker jag inte är så gammalt. För övrigt har jag inte hängt med. Använder inte de programmen.
Mina erfarenheter av emulering (att köra ett OS inne i ett annat) och andra metoder att köra windowsprogram på mac är att Wine är skit, krångligt och oförutsägbart, Parallells är bra och stabilt men kostar pengar och Virtual Box har i tidigare version varit aningen svårare att ställa in men funkar nu helt okej. Ska man emulera ska man köra Windows i en mac vilket det finns stöd för och inte tvärtom vilket är en hobby för nördar. Kan inte se att det finns någon speciell anledning att göra något av det såvida det inte är något mycket speciellt program man vill köra som inte går på ens eget system. Tillhör undantagen.
Haken med att testa program i ett emulerat system är att det ofta blir problem med kringutrustning och ibland har man behov av att ta reda på hur programmen fungerar med sådant.
Musikprogram finns det många både för mac och windows men i min musikafär sa de likadant.
Vad det Microsoft Word så säljer man fortfarande Office 2008 och det tycker jag inte är så gammalt. För övrigt har jag inte hängt med. Använder inte de programmen.
Mina erfarenheter av emulering (att köra ett OS inne i ett annat) och andra metoder att köra windowsprogram på mac är att Wine är skit, krångligt och oförutsägbart, Parallells är bra och stabilt men kostar pengar och Virtual Box har i tidigare version varit aningen svårare att ställa in men funkar nu helt okej. Ska man emulera ska man köra Windows i en mac vilket det finns stöd för och inte tvärtom vilket är en hobby för nördar. Kan inte se att det finns någon speciell anledning att göra något av det såvida det inte är något mycket speciellt program man vill köra som inte går på ens eget system. Tillhör undantagen.
Haken med att testa program i ett emulerat system är att det ofta blir problem med kringutrustning och ibland har man behov av att ta reda på hur programmen fungerar med sådant.
Musikprogram finns det många både för mac och windows men i min musikafär sa de likadant.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 23:43:58, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Det där med midiinterface låter lite ologiskt. Jag har i varje fall fått köpa separata midiinterface.
jag tänkte det sen att den uppgiften lät gammal, från tiden före macbooks kanske.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11