Tycker ni om att chatta?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-01-10 12:23:55

Jag har en person som jag chattar med nästan dagligen men vi säger aldrig hej eller hejdå och vi vet att om någon ställer en fråga så kan det ta antingen några sekunder eller flera timmar innan den andre svarar. Personen i fråga blir stressad av telefonsamtal.

En annan person som jag pratar med några gånger i månaden säger jag alltid hej och hejdå och "ha det så bra" till.

Risken med MSN är för mig snarare att det tar för mycket tid än att chattandet är jobbigt i sig. Men har man riktigt många och mindre bekanta personer på MSN som kan dyka upp och säga något kan det bli jobbigare.

Jag har en bekant som lever på MSN och Facebook och hon hävdar att hon har problem med att hennes kompisar inte respekterar hennes offlinestatus.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 23:20:43, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav earlydayminer » 2010-01-10 12:38:20

pappan skrev:Jag gillar chatta.. Gärna om det går snabbt . tar det tid innan nån svarar blir jag tokig. Men.. HATAR när nån svarar med "mmm" eller med " :) "

Vad ska man svara på det? varför svara över huvud taget om man skriver så?

Sk aman skriva så får det ju ha en menning.

forum är mycket bättre . folk svarar ordentligt och man vet det kan ta tid.

svara nån på ett forum med "mmm" eller " :) " så blir jag galen .

Hehe, jag är likadan där! När någon skriver något sådant så slänger jag upp händerna i luften, frågar rätt ut: "Men liksom, vad betyder det där? Varför skriver du det? Det har ingen mening. Vad fan!" Och skriver tillbaka: "Aja, okelidoki. Whatevs." Eller något i den stilen. :P

Jag har märkt att jag själv gör likadant ibland, så jag har fått tygla mig själv. Ser dock fortfarande ingen mening i det, det används nog för att "fylla i".
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:20:43, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav ufo » 2010-01-10 12:57:29

Både gillar o inte gillar.
Det är smidigt att förmedla information och ett samtal flyter så mycket snabbare än med mail.
Men det tar för mycket tid.

Ang det där med enkla svar som "mm" eller " :D " så är det ju bara en bekräftelse på att medelandet är läst.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 23:20:43, redigerad totalt 1 gång.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav earlydayminer » 2010-01-10 13:04:37

Aja, okelidoki. Whatevs.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:20:43, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav .:exLainMaile:. » 2010-01-11 1:33:10

Inte tagit mig tid tyvärr o plöjja igenom hela tråden. Men petar in svar iaf. :o

Först liten rekomendation...Pidgin! http://www.pidgin.im/ för ni med Windows och Adium http://adium.im/ för er med Mac OS X.

Jag gillar att chatta. Dock verkar folk inte ha samma intresse av att chatta med mig. :roll: Men det har väll kanske sina anledningar e nog inte så plojjig av mig. Men har generellt sett betydligt enklare att utrycka det jag vill ha sagt eller menar i skrift. Öppnar jag käften kommer ganska ofta saker ut på fel sätt. Sedan känns det betydligt mer kravlöst med. Och som nån annan sa...gillar man inte någon eller inte orkar snacka är det bara att logga ut/blocka.
Senast redigerad av .:exLainMaile:. 2011-05-04 23:20:43, redigerad totalt 1 gång.
.:exLainMaile:.

Anslöt: 2009-12-22

Inläggav Marre » 2010-01-11 13:33:48

Jag både gillar och inte gillar att chatta. Som några tidigare har sagt, att om det är med rätt person så kan det vara skoj. Bara man har något vettigt att prata om!

När jag inte känner för att träffa någon i verkliga livet, så kanske jag föredrar att chatta med personen istället. Det blir som ett mer avkopplat sätt att umgås. Man kan bestämma själv om man vill sitta och skriva non-stop, eller om man känner att man inte orkar mer. Då är det bara att logga ut. Så på det viset är det perfekt! :)
Marre

Anslöt: 2008-12-03

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in