kalender och email - synka med mobil
7 inlägg
• Sida 1 av 1
kalender och email - synka med mobil
Jag behöver ett program som har både email och kalender (och kontakter förstås). Ungefär som M$ Outlook.
Det ska gå att synka med min SE p990i.
Vad gör jag? Jag har kollat på My Phone Explorer, men det har ingen emailfunktion verkar det som.
Finns det några lösningar för mig än?
Det ska gå att synka med min SE p990i.
Vad gör jag? Jag har kollat på My Phone Explorer, men det har ingen emailfunktion verkar det som.
Finns det några lösningar för mig än?
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:36:18, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Har du Outlook i PCn? Då kan p990:n synka mot den utan problem, både mailen och kalendern, man måste ha Sony Ericsson PC Suite installerat på PCn om jag minns rätt. Är lite osäker på om Outlooks kontakter synkas eftersom p990 inte är en modern "social" mobil som iPhone och Android där kontakterna är integrerade med resten av telefonen.
Kör du gmail och google calendar? För gmail kan du köra det programmet som Flia nämner. Det synkar även kontakterna i gmail. Det är ett litet javaprogram man installerar i mobilen, <a href="http://googlesystem.blogspot.com/2008/10/gmail-mobile-app-20.html">här</a> står hur man gör.
När det gäller google calendar finns det tyvärr inget motsvarande javaprogram, istället får man köra det i mobilens webbläsare (i p990 är Opera Mini bäst vilket du säkert vet). Kolla Teknik och Trender i dagens GP, sist i artikeln står hur man gör.
Kör du gmail och google calendar? För gmail kan du köra det programmet som Flia nämner. Det synkar även kontakterna i gmail. Det är ett litet javaprogram man installerar i mobilen, <a href="http://googlesystem.blogspot.com/2008/10/gmail-mobile-app-20.html">här</a> står hur man gör.
När det gäller google calendar finns det tyvärr inget motsvarande javaprogram, istället får man köra det i mobilens webbläsare (i p990 är Opera Mini bäst vilket du säkert vet). Kolla Teknik och Trender i dagens GP, sist i artikeln står hur man gör.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:36:18, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:
Kalendern i min mobil har en importfunktion. Jag exporterar Google calender till en fil, överför den till mobilen som fil, och sen importerar jag.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 23:36:18, redigerad totalt 1 gång.
Jag har Outlook, som fungerar (det fungerar för kontakter också). Men jag skulle vilja vara fri från dyra produkter som buggar och som man måste betala multum för, eller sno.
Jag söker ett program som gör motsvarande. Man har ett program öppet för kalender, kontakter och mail.
Att det finns på nätet är inte ett bra alternativ, det måste fungera även när nätet är nere eller om det blir strömavbrott en stund.
Jag fick ett tips om my phone explorer, men det har ju ingen mailfunktion vad jag kan förstå.
Jag söker ett program som gör motsvarande. Man har ett program öppet för kalender, kontakter och mail.
Att det finns på nätet är inte ett bra alternativ, det måste fungera även när nätet är nere eller om det blir strömavbrott en stund.
Jag fick ett tips om my phone explorer, men det har ju ingen mailfunktion vad jag kan förstå.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:36:18, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Flia skrev:barracuber skrev:
Kalendern i min mobil har en importfunktion. Jag exporterar Google calender till en fil, överför den till mobilen som fil, och sen importerar jag.
Ok, det borde iofs gå även i p990 även om den inte är lika modern som din K530.
Men din beskrivning låter som en "engångsgrej" som man gör en gång för att tanka över sina kalendernoteringar till mobilen. Men kan du få till en fortsatt synkning på ett enkelt sätt eller måste du importera fil varje gång? Det låter isf lite tungarbetat.
Det var längesen jag körde Sony Ericssonmobiler (även om jag har kvar min gamla p990). Helt klart är att de bara stödjer Outlook (och Exchange) och Lotus Notes (tror jag) i grundutförandet. Men det finns som sagt gott om gratis och tredjepartsprogram
Ett tag skapade jag mig ett eget litet system där jag höll tre kalendrar synkade samtidigt:
mobil ---synk--- MS Outlook ---synk--- Google Calendar
Dessutom uppå all detta använde jag dessutom webbtjänsten http://plaxo.com som är suverän på att synka mot både Outlook och Google Calendar (även kontakter!) så där kunde jag välja hur jag ville.
Det gick under en period men det blev ganska tungjobbat det med till slut...
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:36:18, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:[
Men din beskrivning låter som en "engångsgrej" som man gör en gång för att tanka över sina kalendernoteringar till mobilen. Men kan du få till en fortsatt synkning på ett enkelt sätt eller måste du importera fil varje gång? Det låter isf lite tungarbetat.
Jo, men jag är mästare i att krångla till saker