Korande av världens vackraste språk
113 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Korande av världens vackraste språk
Nå?
Ungerskan lägger jag min röst på. Ungerska släktingar saknas mig, har alltid saknats mig, och tomrummet de aldrig fyllt är enormt.
Om nu tråden inte tillhör det dödfödda av mina upptåg så får ni gärna diskutera ämnet.
Ungerskan lägger jag min röst på. Ungerska släktingar saknas mig, har alltid saknats mig, och tomrummet de aldrig fyllt är enormt.
Om nu tråden inte tillhör det dödfödda av mina upptåg så får ni gärna diskutera ämnet.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
DAAANSKA. Speciellt bornholmska.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
underjord skrev:Jag lägger min röst på portugisiska.
En dialekt räknas förresten inte som ett eget språk (egen kanske, men inte språk).
Men skånskan måste väl räknas som ett eget språk?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
Ingen kan jojka som samerna.
Jag röstar på samiskan.
när det gäller dialekt gillar jag jämtländska,
fast hjärtat finns såklart för småländskan och det småländska höglandet,
längtar just nu efter den småländska skogen, och "pärer med krösamos",
Jag röstar på samiskan.
när det gäller dialekt gillar jag jämtländska,
fast hjärtat finns såklart för småländskan och det småländska höglandet,
längtar just nu efter den småländska skogen, och "pärer med krösamos",
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
Jöstanes vad inskränkta ni är till det egna landet och Norden.
Jo. Nettopp. Vilken språktölp jag är. *Kontaktar JOR*
Är inte Scheme och LISP två separata (funktionella) språk? Nåväl; tanken var att kora världens vackraste naturliga språk. För den delen inte en dialekt heller.
weasley skrev:dessutom borde det väl heta "Korande av..."? ;-D
Jo. Nettopp. Vilken språktölp jag är. *Kontaktar JOR*
vetej skrev:Scheme Lisp är riktigt snyggt!
Är inte Scheme och LISP två separata (funktionella) språk? Nåväl; tanken var att kora världens vackraste naturliga språk. För den delen inte en dialekt heller.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
Självklart hamnar stockholmsdialekt högst på min lista! Den stockholmska man hör i de södra regionerna, vill säga.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag gillar Isländska
Det är häftigt.. och Irländska tycker jag är fint också.. samt Norska.. Svårt att bestämma mig men jag tror isländskan vinner .. om inte rövarspråket räknas som ett språk Då tar det hem segern!
Senast redigerad av Ayhanza 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
Pan Stranou skrev:tanken var att kora världens vackraste naturliga språk. För den delen inte en dialekt heller.
Vill bara meddela att jag står kvar vid mitt val av älvdalsmål, eftersom jag (och flera andra, bl.a. lingvister) anser att det är ett eget språk, inte en dialekt.
Senast redigerad av md2perpe 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.
Arabiska fängslar mig och det är något vackert.
Jag mumsar också gärna på vad jag kallar afrikanska ljud: umlele, Ngorongoro, tsetse, Tsvangirai, Maputo, Ngbutene Ngbende, Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Wa Za Banga.
As-Salamu Alaykum
Jag mumsar också gärna på vad jag kallar afrikanska ljud: umlele, Ngorongoro, tsetse, Tsvangirai, Maputo, Ngbutene Ngbende, Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Wa Za Banga.
As-Salamu Alaykum
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 2 gånger.
Hakuna Matada!
Den enda afrikanskan jag kan, och det kan jag för att jag har läst Bamse. Dessvärre har jag glömt vad det betyder, kunde det när jag var mindre.
LE HALE MO LE, LE HALE MO LA fick jag sjunga på fritids när jag gick i lågstadiet, det betyder öppna dörren, öppn din dörr, och var början på en afrikansk sång om frihet för desvarta,
symboliken var att de vita skulle öppna dörren och släppa in de vita, så att de fick samma rättigheter och rättighet att ta del och vistas sida vid sida i samma samhälle,
detta var under aparthejdrörelsen på 80-talet,
en annan sång vi fick sjunga hette just "Aparthejd måste stoppas",
Den enda afrikanskan jag kan, och det kan jag för att jag har läst Bamse. Dessvärre har jag glömt vad det betyder, kunde det när jag var mindre.
LE HALE MO LE, LE HALE MO LA fick jag sjunga på fritids när jag gick i lågstadiet, det betyder öppna dörren, öppn din dörr, och var början på en afrikansk sång om frihet för desvarta,
symboliken var att de vita skulle öppna dörren och släppa in de vita, så att de fick samma rättigheter och rättighet att ta del och vistas sida vid sida i samma samhälle,
detta var under aparthejdrörelsen på 80-talet,
en annan sång vi fick sjunga hette just "Aparthejd måste stoppas",
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:41:21, redigerad totalt 1 gång.