Hur ska Heliora få en kille? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nano » 2009-12-31 17:09:41

Vilka tankar skulle han kunna ha om dig?
1. Hon gick inte snabbt nog.
2. Hon verkar vilja vara kvar, varför då måntro
3. Hon hoppade inte upp genast (brukar iofs inte jag heller).
4. Gillar hon mig, är det möjligen så, nääääe.
5. Hade hon gillat mig hade hon väl sagt det.
6. Inte en chans att hon gillar mig.
7. Bäst jag skcikar iväg henne så hon får jaga mig lite annars lär hon inte bli intresserad på riktigt.
8. Jag är trött, iväg med henne.

Vad han än må ha tänkt eller inte tänkt hoppas jag på att du kommer o klara pinsamheter.
Själv har jag haft en hel del irrelevanta pinsamheter, sådant bara jag tycker är pinsamt, undrar om inte du är inne i samma sak nu.
Men kan inte säga säkert.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Tjabo » 2009-12-31 18:35:05

De här me övernattning kan ju vara lite känsligt om relationen e oklar. Klassikern e ju: Nu e de dax å sova över. Ska vi knulla nu? Eller inte? Ska vi sova i samma säng? Osv! En riktig klassiker i repris typ. Kan ju va svårt för honom om han e mindre erfaren än du. Kan ju va svårt om de e svårt att tala om sånt.
Senast redigerad av Tjabo 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Tjabo

Anslöt: 2009-10-08

Inläggav sugrövmanövern » 2009-12-31 18:35:50

Han ville inte ha någon nattgäst i går, för han ska ju på fest i kväll. Då måste han ju vila och sova rejält natten innan så han orkar festa.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav nano » 2009-12-31 18:44:19

Lät som något som går väldigt snabbt Tjabo.
Det där har man nog pratat om veckor innan det sker tror jag.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
nano

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-12-31 20:20:28

Var tredje vecka är ju inte sådär jätteofta. Och möjligheten finns ju också att killen inte vågade fråga? Inte för att jag tror det men i alla fall.
Men vissa personer blir rädda om det dyker upp något som liknar allvar.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Jnx » 2010-01-01 2:45:17

Heliora skrev:Du tar för givet att jag har svårt att visa signaler bara för att jag har AS?! Hur kan du uttala dig negativt om mina förmågor utan att ens känna mig???? Sånt gillar jag verkligen inte. :x icon

Jag tror inte du är sämre än andra på att visa signaler, menade att folk med as däremot ofta har svårt att läsa dessa signaler, något jag tycker man borde kunna förstå om man själv har diagnosen. Som sagt, själv skulle jag nog inte kunna uppnå dina krav på förståelse, jag missar alltid sånt, även när andra tycker de varit jättetydliga (vilket de säkert var, men jag ser det som sagt inte).
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Jnx

Anslöt: 2009-09-30

Inläggav Alien » 2010-01-01 3:07:33

Heliora skrev:
Alien skrev:Dessutom är det inget att skämmas för att bli kär i någon. Det är ju inte som att du har stalkat honom. Tillåt dig att vara ledsen och besviken men straffa inte dig själv, du har inte gjort något fel.

Men det är pinsamt att inte få något gensvar.
Och jag känner mig nästan som en stalker såsom jag har ringt och frågat om att träffas hela tiden. Ca var 3 vecka ungefär.
Och nog känns det som att jag har gjort fel. Jag reste mig inte snabbt nog efter första antydan. Det var ett stort och pinsamt fel.

Men det är sådant som män (som agerar traditionellt som aktiv part) utsätts för hela tiden. Det är pinsamt för dem också, iaf för de känsliga som inte utvecklat tillräckligt tjock hud. Det är bättre att våga och riskera att man inte får gensvar, än att inte våga och sen gräma sig efteråt "tänk om jag tagit steget, då kanske ..."

En stalker ringer, skriver, skickar presenter etc trots att personen sagt ifrån. Det har han inte gjort, tvärtom verkar han gärna träffa dig när du tar initiativet. Alltså är det rimligt för dig att anta att han är sjukligt blyg och därför själv vara aktiv.

Dessutom tyder ju detta som du skrivit på ett visst intresse utöver vänskap:
Men när vi väl har träffats så har han typ stött på mig och flörtat.

Att du inte steg upp och gick direkt tycker jag är helt normalt. Så skulle jag också ha reagerat. Dels skulle jag inte fattat direkt, socialt trög som jag är. Dels skulle jag (när jag väl fattat) blivit så pass chockad och besviken att jag blivit handlingsförlamad.

Heliora skrev:
Alien skrev:Egentligen är en person som inte kan/vågar tala allvar det allra sämsta för en aspergare, eftersom vi då bara har tolkningar av personens beteende och kroppsspråk att utgå ifrån. Du behöver någon som kan tala klarspråk, och han verkar inte vara den rätte för dig.

Men jag vet inte om jag vill ha så mycket klarspråk egentligen. Då blir jag lätt pressad och skrämd. I såna lägen har jag backat ur förut. Om inte människan är alltför tvetydig med dubbla signaler (som den här killen tyvärr är) så har jag inga svårigheter att förstå kroppsspråk. Samt att känna vibbar i luften.

Ja, då är du bättre än jag var. Jag hade svårt att känna om det s a s var "bara vänskap" el något mer i luften. Likaså om det är "bara sex" el ett förhållande killen är ute efter.

Om du känner dig pressad av klarspråk, så kan han också göra det. Iofs tycker jag att det är självklart om man efter ett års dejtande vill veta vad han vill.

En tolkning av att "inga gnistor" kändes denna gång kan vara att han tänker "bäst att hålla det på ett vänskapligt plan så hon inte tror att vi är ihop, för jag vill inte bli ihop med någon". Du skulle förstås kunna erbjuda honom just ett "friends with benefits"-förhållande, att ni båda s a s övar er på att ha ett slags förhållande. Men iom att du blivit kär i honom riskerar du att fara illa av det.

Oavsett om killen är aspig el inte, tycker jag hans beteende är väldigt "aspieovänligt". :?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:18:50, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav rdos » 2010-01-01 11:33:31

Jnx skrev:Jag tror inte du är sämre än andra på att visa signaler, menade att folk med as däremot ofta har svårt att läsa dessa signaler, något jag tycker man borde kunna förstå om man själv har diagnosen. Som sagt, själv skulle jag nog inte kunna uppnå dina krav på förståelse, jag missar alltid sånt, även när andra tycker de varit jättetydliga (vilket de säkert var, men jag ser det som sagt inte).

Nej, det stämmer nog inte. Det handlar oftast om båda sakerna, och de hänger dessutom ihop.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 23:18:51, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Heliora » 2010-01-01 14:14:31

Tjabo skrev:De här me övernattning kan ju vara lite känsligt om relationen e oklar. Klassikern e ju: Nu e de dax å sova över. Ska vi knulla nu? Eller inte? Ska vi sova i samma säng? Osv! En riktig klassiker i repris typ. Kan ju va svårt för honom om han e mindre erfaren än du. Kan ju va svårt om de e svårt att tala om sånt.

Jag har övernattat hos honom förut, i hans dubbelsäng. Någon gång med lite kramande i sängen, men inget mer. Så det är inga känsligheter längre. Men i förrgår var det inte läge för detta alltså.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:51, redigerad totalt 1 gång.
Heliora

Anslöt: 2009-05-01

Inläggav nano » 2010-01-01 16:32:44

Fasen så skönt det låter :)
Att få ligga o vara nära någon man gillar o kramas menar jag, inte att ligga brevid en kille ;)
Hade jag varit tjej hade jag antagligen gillat det tror jag.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:18:51, redigerad totalt 1 gång.
nano

Inläggav Moggy » 2010-01-01 17:30:25

nano skrev:Fasen så skönt det låter :)
Att få ligga o vara nära någon man gillar o kramas menar jag, inte att ligga brevid en kille ;)
Hade jag varit tjej hade jag antagligen gillat det tror jag.

Jo, tänk om alla kunde göra det varje dag innan man ska sova...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 23:18:51, redigerad totalt 1 gång.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Heliora » 2010-01-01 18:54:39

Jo, det var skönt! Och killen kommenterade också detta, att det var skönt att ligga så.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 23:18:52, redigerad totalt 1 gång.
Heliora

Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Tjabo » 2010-01-03 13:06:17

Alien skrev:Iofs tycker jag att det är självklart om man efter ett års dejtande vill veta vad han vill. :?

What the lady said! Ditcha karlsloken, eller få honom att ta bladet från munnen. Är limbo kul?
Tjabo

Anslöt: 2009-10-08

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in