Biverkningar av läkemedel.
33 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Biverkningar av läkemedel.
sugrövmanövern skrev:Nu har jag varit utan Circadin i över en månad. Sömnen är så klart skit, men jag känner mig ändå mycket friskare. Har börjat med p-piller för att försöka återställa delar av den abnorma hormonobalans jag har. Viktuppgången tycks ha avstannat! Men p-pillren gör mig hungrig .Bror Duktig skrev:sugrövmanövern skrev:Jahapps, nu har jag slutat med Circadin sedan ungefär drygt en vecka tillbaka. Jag har gått ner i vikt 4 kilo! Måste ju varit en massa vätska. Jag har fått lättare att andas och kräks inte längre varje gång jag tar ett djupt andetag.
Har även gått några korta promenader, någonting jag inte kunnat göra på ett år!
Helt otroligt vad dum jag är, Circadin har nog bidragit till min trötthet mer än jag trodde.
Berätta gärna hur det går, om det positiva håller i sig.
Historien om hormonobalansen är lång, men kort sagt höll jag på att förvandlas till en tunnhårig, smällfet man med basröst, och jag tror att Circadinet är boven i dramat. En av dem. Mitt hår känns friskare och tjockare nära hårbotten, jag tror att jag slipper skepparkrans trots allt, och min hy blir allt bättre. Saliven lyser dock med sin frånvaro. Stackars mina tänder.
Det låter konstigt med håravfall av melatonin.
Det borde egentligen vara tvärtom: http://vitamins.lovetoknow.com/Melatonin_for_Hair (går att hitta massor i samma stil).
Kanske om du blev för groggy av dem, att kroppen inte kunde vakna till och att du inte kunde röra dig ordentligt o.s.v.?
Kanske någon annan ingrediens i tabletterna? Eller att p-pillrena är det som gör dig bättre nu?
Grattis i alla fall till att du mår bättre! Det är det viktigaste.
Det finns tydligen mängder av orsaker till håravfall, alltså mediciner som ställer till hormonobalanser i könshormonerna och annat. Lita aldrig på doktorerna när de bagatelliserar biverkningar! Det säger sig självt att frekvensen av biverkningar är högre än det som rapporteras och har undersökts. Hur många gånger har man inte själv "inte riktigt vetat" om man har eller inte har något?
Många mediciner har inte ens testats så länge att man kan utreda håravfall. Och eftersom håravfall ofta kan bero på hormonskit, så följer ofta dålig hy, oönskad hårväxt, infertilitet m.m. med.
weasley:
Usprungligen från denna tråd: melatonin-5-mg-licens-kontra-circadin-2-mg-t6213.html
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:32:08, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Bror Duktig: Håravfallet började före jag åt melatonin, så det tror jag inte berodde på det. Det började när jag åt Lithium.
Men det var ju synd att det inte blev tjockare hår av melatoninet, hade ju varit trevligt . Jag tror att jag har en hormonstörning i grunden. Den stämmer in på PCOS, men jag har inte pallat med att ta tag i att tvinga mig till ett ultraljud för att leta cystor.
Så jag misstänker att jag är känslig för medicinbiverkningar pga horomonstörning och/eller någonting autoimmunt, kanske någon slags reumatism. Verkar ju kunna bli rena döden att äta melatonin om man har sådana här obskyra sjukdomstillstånd, sådana som doktorerna avfärdar som hypokondri.
Jag tycker nog de borde ge alla melatonin på licens först och främst, så man kan dela upp tabletterna i små doser på ett enkelt sätt.
Men det var ju synd att det inte blev tjockare hår av melatoninet, hade ju varit trevligt . Jag tror att jag har en hormonstörning i grunden. Den stämmer in på PCOS, men jag har inte pallat med att ta tag i att tvinga mig till ett ultraljud för att leta cystor.
Så jag misstänker att jag är känslig för medicinbiverkningar pga horomonstörning och/eller någonting autoimmunt, kanske någon slags reumatism. Verkar ju kunna bli rena döden att äta melatonin om man har sådana här obskyra sjukdomstillstånd, sådana som doktorerna avfärdar som hypokondri.
Jag tycker nog de borde ge alla melatonin på licens först och främst, så man kan dela upp tabletterna i små doser på ett enkelt sätt.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 23:32:08, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Bror Duktig: Håravfallet började före jag åt melatonin, så det tror jag inte berodde på det. Det började när jag åt Lithium.
Ok, då förstår jag.
Är det själva ultraljudsundersökningen du är orolig för, så ska det ju gå att påvisa PCOS genom hormontest. Namnet PCO/PCOS beror på att man kan se de där cystorna, men orsaken är ju inte cystorna utan hormonerna.
Jag vet att Lithium framkallar hypothyreos, så det är väl det som framkallat håravfall då.
Och jag tror säkert att alla mediciner vi blir iproppade stör hormonsystemet. Jag vågar nog aldrig äta antidepp igen. Alla antidepp har håravfall som biverkning (även om den inte är listad i Sverige just). Och då menar jag listad OCH att man på diverse forum och info genom googlesökningar kan finna upprepade beskrivningar av håravfall som folk har råkat ut för.
På en läkemedelssite kallades Voxra/Wellbutrin för "the AD from hell".
Jag kommer aldrig att lita på vad vård och FASS försöker tuta i mig. Det gäller att söka själv, och värdera det man hittar.
Nu har jag satt ut alla antidepressiva. Mår inget vidare precis. Funderade på Johannesört, men även den var "associated to hair loss" bland de problem som räknades upp.
Frågan är hur många av de deprimerade som har håravfall om de inte går på medicin, jämfört med de som går på medicin.
Men jag tror att medicinerna framkallar fler besvär ändå. Det verkar vara så många som fick extraproblem först när de fick medicin.
När man läser riktig information om stress/depp och håravfall, så betonas det att det handlar om extrem stress. Typ livshotande situationer.
Jag har svårt att tro när vårdhelvetet menar att folk skulle tappa hår av stress när de är mindre stressade, och har haft många år med mer stress och utan håravfall, när det dessutom började i samband med medicin.
USCH, jag är så jävla arg på vården just nu. Jag har lärt mig att typ ALLA läkare är precis dumma i huvudet. Har haft kontakt med tre olika den senaste tiden, och undrar hur fan de fick sin examen. De kan inte räkna, de förstår inte statistik som de lutar sig mot, de säger att ärftliga sjukdomar får man inte alls mindre ofta bara för att de inte finns i släkten (och ger en ett häfte där motsatsen FÖRSTÅS står). Det är lite "ögonkontakt av aldrig så liten grad betyder att ni ej har AS" över varenda jävla läkare.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Har du slutat med lithium förresten?
- Bror Duktig
Jo, har slutat, jag åt bara Lithium någon månad eller om det var en par. Fick helt förstörd hy, alltså jag kan inte äta sådant där rävgift. Har ju ätit en rad olika antidepressiva mediciner på sistone, så även de kan ju vara bovar i dramat.
Nu äter jag bara Xanor och Trinordiol - p-piller. Ska börja med Flunitrazepam bara julen är över så man kan få tag i någon doktor.
Det känns jävligt surt att man i Sverige låtsas som att biverkningar inte finns . Jag menar, jag väljer ju själv att stoppa i mig medicinerna, men känner mig ganska förd bakom ljuset i vissa av fallen. Jag orkar liksom inte sitta och läsa på engelska hela dagarna om de olika substanserna innan jag provar dem.
Melatonin är dock en sådan där jag tar på mig hela ansvaret själv, för läkarna har verkligen inte legat på och velat ge mig dem. De har faktiskt varit piggare på att ge benso, och nästan verkat lite oroliga över att jag vill ha nya Circadinrecept. Så det känns skönt att jag nog satt mig själv i skiten denna gång.
Lättare att hantera att man själv är en icke påläst idiot, än att doktorerna är det .
Nu äter jag bara Xanor och Trinordiol - p-piller. Ska börja med Flunitrazepam bara julen är över så man kan få tag i någon doktor.
Det känns jävligt surt att man i Sverige låtsas som att biverkningar inte finns . Jag menar, jag väljer ju själv att stoppa i mig medicinerna, men känner mig ganska förd bakom ljuset i vissa av fallen. Jag orkar liksom inte sitta och läsa på engelska hela dagarna om de olika substanserna innan jag provar dem.
Melatonin är dock en sådan där jag tar på mig hela ansvaret själv, för läkarna har verkligen inte legat på och velat ge mig dem. De har faktiskt varit piggare på att ge benso, och nästan verkat lite oroliga över att jag vill ha nya Circadinrecept. Så det känns skönt att jag nog satt mig själv i skiten denna gång.
Lättare att hantera att man själv är en icke påläst idiot, än att doktorerna är det .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
Jag följde med en person till en läkare. Den läkaren föreslog och ville skriva ut lithium direkt efter ett möte. Jag fick avstyrt det då jag följde med andra gången (och personen var som tur var tvungen att sätta ut en annan medicin först). Hur fan kan de så lättvindigt skriva ut sådant? Läkaren hade aldrig träffat personen innan.
På 20 minuter så vet läkaren bestämt att personen har bipolär sjukdom typ II och ska skriva ut lithium?!? Varför inte prova med t.ex. Lamictal först, som har färre biverkningar? "Tja, jo, det kan man väl göra om man vill" sade läkaren. Ah-men-ah-hamen!
Visste inte mycket om asperger heller. Frågade personen "har du sådana där specialintressen då? I så fall vilka?"
Klart det känns jävligt om man äter något som man blir sjuk av, det blir varken bättre eller sämre för mig om det är jag eller läkaren. Men det blir extra belastning av att veta att läkarhelvetena håller inne med erfarenheter och beter sig som i den gamla reklamen där man sprutar gift på mat: "det finns inga som helst undersökningar som visar på att det här skulle vara något farligt".
På 20 minuter så vet läkaren bestämt att personen har bipolär sjukdom typ II och ska skriva ut lithium?!? Varför inte prova med t.ex. Lamictal först, som har färre biverkningar? "Tja, jo, det kan man väl göra om man vill" sade läkaren. Ah-men-ah-hamen!
Visste inte mycket om asperger heller. Frågade personen "har du sådana där specialintressen då? I så fall vilka?"
Klart det känns jävligt om man äter något som man blir sjuk av, det blir varken bättre eller sämre för mig om det är jag eller läkaren. Men det blir extra belastning av att veta att läkarhelvetena håller inne med erfarenheter och beter sig som i den gamla reklamen där man sprutar gift på mat: "det finns inga som helst undersökningar som visar på att det här skulle vara något farligt".
- Bror Duktig
Usprungstråden med Bror Duktigs inledande citat finns här: melatonin-5-mg-licens-kontra-circadin-2-mg-t6213-144.html
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig skrev:Klart det känns jävligt om man äter något som man blir sjuk av, det blir varken bättre eller sämre för mig om det är jag eller läkaren. Men det blir extra belastning av att veta att läkarhelvetena håller inne med erfarenheter och beter sig som i den gamla reklamen där man sprutar gift på mat: "det finns inga som helst undersökningar som visar på att det här skulle vara något farligt".
Men det är ju för ditt bästa, för att du inte ska ha "negativa förväntningar" av läkemedlet. Nocebo och allt det där.
Att de samtidigt förstör all trovärdighet de har, vilket på sikt ger folk tiofalt gånger fler negativa förväntningar (för att man aldrig kan lita på dem), är tydligen inte så viktigt.
(Egentligen tror jag inte ens att det är för patientens bästa man undanhåller information. Det är kanske den officiella förklaringen, men mer troligt är annars att det helt enkelt är för att underlätta sitt eget arbete. Man får helt enkelt krångligare patienter om man berättar hela sanningen för dem, att t ex först föreslå ECT och sedan berätta att det kan ge permanenta skador på hjärnan. Kan lätt göra patienten mindre foglig.)
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
sugröv:
Det här var intressant, känner igen detta med viktökning och Circadin, har fått "bröst" som jag aldrig haft förut, har gått upp tio kilo på strax över en - några månaders tid.
Det här var intressant, känner igen detta med viktökning och Circadin, har fått "bröst" som jag aldrig haft förut, har gått upp tio kilo på strax över en - några månaders tid.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb skrev:Det här var intressant, känner igen detta med viktökning och Circadin, har fått "bröst" som jag aldrig haft förut, har gått upp tio kilo på strax över en - några månaders tid.
Viktökning av Circadin/Melationen vore himlasänt för min äldsta dotter. Hon har dock haft medicinen i närmare ett år nu och jag kan tyvärr konstatera att den bieffekten har vi inte sett något av. :/
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Man kanske inte vet hur människan fungerar i detalj, tror väl knappast vi har förmågan att följa förlopp i kroppen på atomnivå direkt.
Fast å andra sidan kanske man inte behöver det för o göra ganska bra slutsatser ändå.
Fast å andra sidan kanske man inte behöver det för o göra ganska bra slutsatser ändå.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb skrev:sugröv:
Jag läste om melatonin att man inte bör äta mer än 0,5 mg och at stora doser (som kan vara vad som helst över 0,5 mg beroende på individ) så kan nivån av Prolaktin öka.
Kan det vara ett samband? Alltså, jag vet inte om du menar "bröst" som man får av att bli tjockare rent allmänt, eller om du menar kvinnlig hormonaktivitet.
- Bror Duktig
Altus skrev:Bror Duktig skrev:Klart det känns jävligt om man äter något som man blir sjuk av, det blir varken bättre eller sämre för mig om det är jag eller läkaren. Men det blir extra belastning av att veta att läkarhelvetena håller inne med erfarenheter och beter sig som i den gamla reklamen där man sprutar gift på mat: "det finns inga som helst undersökningar som visar på att det här skulle vara något farligt".
Men det är ju för ditt bästa, för att du inte ska ha "negativa förväntningar" av läkemedlet. Nocebo och allt det där.
Att de samtidigt förstör all trovärdighet de har, vilket på sikt ger folk tiofalt gånger fler negativa förväntningar (för att man aldrig kan lita på dem), är tydligen inte så viktigt.
(Egentligen tror jag inte ens att det är för patientens bästa man undanhåller information. Det är kanske den officiella förklaringen, men mer troligt är annars att det helt enkelt är för att underlätta sitt eget arbete. Man får helt enkelt krångligare patienter om man berättar hela sanningen för dem, att t ex först föreslå ECT och sedan berätta att det kan ge permanenta skador på hjärnan. Kan lätt göra patienten mindre foglig.)
Jag tror som du.
Det jag gjorde fetstilt ska jag försöka lägga på minnet för att ha som argument mot någon läkare.
Eller förresten, psykologer. Den senaste jag hade, som var rätt bra iofs, började tala väldigt mycket om "ja förstår att det är din upplevelse" mot slutet när jag blev argare och argare mot vården.
"Jag hör vad du säger" "Jag förstår att DU upplever det så" "Jag förstår att du känner dig arg på läkaren och tror på din upplevelse av det".
Snacka om att jag blev irriterad.
Kan de inte fatta att om man blir lurad och itutad lögner gång på gång, så går inte ens reaktion att tänka bort som "upplevelser som man själv styr" - då blir man ju för faen lurad igen.
- Bror Duktig
Jag kände en person som hade ätstörningar av något slag. Typ UNS.
Hon brukar lita på folk bokstavligt, speciellt läkare och psykologer. Jag sade att hon hade problem, men hon frågade sin läkare, som sade att "neeehäääedå, inte har du ätstörningar, tänk inte på det". Så det lydde hon, och väger nu över 150 kg. Hon gick upp i vikt i en fruktansvärd fart efter att hon blev lugnad över att höra att hon inte hade några som helst ätstörningar (utan hade lyssnat för mycket på sin anorektiska vän = mig).
Vad tar de för ansvar för detta? Inget naturligtvis. Jag har fått liknande råd, "nejdå, var bara dig själv så går det bra". Katastrof socialt, men inte lika katastrofalt som den där viktökningen, som personen FORTFARANDE får en massa missanpassade NT-råd för (råd som inte passar NT heller förresten)
Det är helt sant att de på olika sätt försöker lugna patienter. Säkert av de anledningar som Altus nämnde.
Hon brukar lita på folk bokstavligt, speciellt läkare och psykologer. Jag sade att hon hade problem, men hon frågade sin läkare, som sade att "neeehäääedå, inte har du ätstörningar, tänk inte på det". Så det lydde hon, och väger nu över 150 kg. Hon gick upp i vikt i en fruktansvärd fart efter att hon blev lugnad över att höra att hon inte hade några som helst ätstörningar (utan hade lyssnat för mycket på sin anorektiska vän = mig).
Vad tar de för ansvar för detta? Inget naturligtvis. Jag har fått liknande råd, "nejdå, var bara dig själv så går det bra". Katastrof socialt, men inte lika katastrofalt som den där viktökningen, som personen FORTFARANDE får en massa missanpassade NT-råd för (råd som inte passar NT heller förresten)
Det är helt sant att de på olika sätt försöker lugna patienter. Säkert av de anledningar som Altus nämnde.
- Bror Duktig
Åh, intressant, jag som är kvinna fick förändrade bröst - manboobs. Alltså mina bröst blev platta och långa, och så såg de blåa ut. Fick förstorade vårtgårdar, det såg ut som jag hade ammat. Jag brukar normalt sett ha ganska fasta och runda bröst.Chrilleb skrev:sugröv:
Fetman blev manlig, med ölmage, bålfetma och ingen rumpa. Jag har normalt sett en stor rumpa. Eller, man kan säga att rumpfettet flyttade sig upp på ryggen, så jag har gått omkring med två rumpor. En på ryggen och en under. Helt sjukt. Jag hoppas att jag får tillbaka min vanliga stora rumpa som är 1 till antalet.
Efter att ha slutat med Circadin håller jag på att bli mer och mer kvinnlig igen. Är fortfarande tjock, men det är som att fettet flyttar på sig till mer kvinnliga ställen, och vätskan jag samlat försvinner. När jag satte in p-piller fick jag normalare bröst redan efter knappt tre veckor.
Så melatoninet verkar göra saker med hormonerna i ganska stor utsträckning.
Obs! Jag skämtar inte, inte för fem öre, utan när jag förut har pratat om att jag gjort ett ofrivilligt könsbyte så är det sådana här saker jag talar om.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
Man får en ful och ohälsosam viktökning av manlig sort, se mitt inlägg ovan. Bukfetma är aldrig att rekommendera.tahlia skrev:Chrilleb skrev:Det här var intressant, känner igen detta med viktökning och Circadin, har fått "bröst" som jag aldrig haft förut, har gått upp tio kilo på strax över en - några månaders tid.
Viktökning av Circadin/Melationen vore himlasänt för min äldsta dotter. Hon har dock haft medicinen i närmare ett år nu och jag kan tyvärr konstatera att den bieffekten har vi inte sett något av. :/
- sugrövmanövern
Men vad jag kan hitta om Melatonin och hormoner, viktökning, håravfall, så kan Melatonin trycka ned androgener lite, och ge mer hårväxt. Nedtryckta androgener kan jag inte associera med manligt fetma.
Däremot så kan det säkert starta kedjereaktion om det stör hormoner, ger trötthet och viktuppgång. Viktuppgång i sig kan tydligen ge mer PCO-problem om man har anlagen eller har PCOS.
Det är fan inte lätt med de här sakerna.
Om mab blir stressad av biverkningar på Melatonin, så ger ju stressen ökad cortisolinsöndring (om man inte har drivits till adrenal fatigue) och det ger ju ölmagefetma.
Däremot så kan det säkert starta kedjereaktion om det stör hormoner, ger trötthet och viktuppgång. Viktuppgång i sig kan tydligen ge mer PCO-problem om man har anlagen eller har PCOS.
Det är fan inte lätt med de här sakerna.
Om mab blir stressad av biverkningar på Melatonin, så ger ju stressen ökad cortisolinsöndring (om man inte har drivits till adrenal fatigue) och det ger ju ölmagefetma.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Eller förresten, psykologer. Den senaste jag hade, som var rätt bra iofs, började tala väldigt mycket om "ja förstår att det är din upplevelse" mot slutet när jag blev argare och argare mot vården.
"Jag hör vad du säger" "Jag förstår att DU upplever det så" "Jag förstår att du känner dig arg på läkaren och tror på din upplevelse av det".
Kan de inte fatta att om man blir lurad och itutad lögner gång på gång, så går inte ens reaktion att tänka bort som "upplevelser som man själv styr" - då blir man ju för faen lurad igen.
Skyll på patienten, men gör det mjukt och trevligt. Jag har haft tur nog att få åtminstone viss bekräftelse att det är vården som faktiskt har behandlat mig fel och inte jag som bara "upplevt" mig bli felbehandlad.
Det är bra om man kan lägga allt det där bakom sig - utan att gå med på deras version om "upplevelse" och utan att få sanningen bekräftad, men det är svårt. Kanske omöjligt i en del fall.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Altus skrev:[Det är bra om man kan lägga allt det där bakom sig - utan att gå med på deras version om "upplevelse" och utan att få sanningen bekräftad, men det är svårt. Kanske omöjligt i en del fall.
Omöjligt för mig verkar det som.
Jag hakar upp mig för resten av mitt liv. Om jag får anledning att tänka på eller prata om någon oförrätt så börjar jag älta och tjata igen, och reta upp mig.
Och jag kommer på fler och fler detaljer som är absurda och gör händelsen ännu mer osannolik och orättvis och gör att jag har ännu svårare att lägga den bakom mig.
Jag vet inte vad som skulle göra att jag lägger något bakom mig. Jag vet att jag kan komma igång att älta saker IGEN, som min mamma redan har sagt att hon gjorde dumt eller fel.
- Bror Duktig
nano skrev:Sedan är ju frågan VARFÖR man ältar något, kan det vara att du tycker det fortfarande är fel och icke tillrättat?
Ja, så verkar jag ju tycka.
Kanske har jag blivit sådan att upprättelse inte duger, eftersom jag har råkat ut för för många incidenter? Liksom "fått nog". Eller att upprättelsen är för dålig (t.ex. min mamma medger en sak, men i nästa sekund så håller hon fast vid någon annan detalj så det blir aldrig total upprättelse).
EDIT: Jag kanske är handikappad på något vis ^_^
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Eller förresten, psykologer. Den senaste jag hade, som var rätt bra iofs, började tala väldigt mycket om "ja förstår att det är din upplevelse" mot slutet när jag blev argare och argare mot vården.
Fetrelaterar till det här...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Bror Duktig skrev:Eller förresten, psykologer. Den senaste jag hade, som var rätt bra iofs, började tala väldigt mycket om "ja förstår att det är din upplevelse" mot slutet när jag blev argare och argare mot vården.
Jag glömde en betoning som du kanske också kan fetrelatera till:
"Jag kan förstå att du UPPLEEEVER det så."
Usch.
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:alfapetsmamma skrev:Bror Duktig skrev:Eller förresten, psykologer. Den senaste jag hade, som var rätt bra iofs, började tala väldigt mycket om "ja förstår att det är din upplevelse" mot slutet när jag blev argare och argare mot vården.
Jag glömde en betoning som du kanske också kan fetrelatera till:
"Jag kan förstå att du UPPLEEEVER det så."
Usch.
Så ska de gärna ha huvudet på sned och samtidigt som de säger att de verkligen förstår hur det känns titta på klockan och säga Ja men då säger vi så då, vi ses om en månad.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:32:15, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Återgå till Aspergare och vården