Stockholmare utan nyårsplaner?
28 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Stockholmare utan nyårsplaner?
Jag firar inte nyår nämnvärt om det inte behövs, och jag tillbringar gärna den kvällen med någon eller några aspievänner med ungefär likartad syn om det finns en eller annan som är intresserad.
Jag tänkte mig att en eller några lite fler som vill kan vara varmt välkomna till mig, så kan vi ha en tämligen lugn kväll i hemmiljö, umgås i största allmänhet, kanske se någon film om det känns mest intressant, kanske bara snacka skit, kanske spela spel...
Vi äter något gott (vad gör vi upp när vi vet vilka vi blir), och så åser vi väl alla smällande och blinkande spektakel när 2010-talet inträder.
Två personer kan utan vidare ligga över om det blir för sent och kommunikationerna börjar verka osäkra. Fler kan eventuellt funka om man har liggunderlag med sig. Men kommunikationerna dör väl inte totalt, och det går väl pendeltåg fram till cirka två. Tror jag. Vi kikar på sådant där när vi vet vilka vi blir! Om det blir någon mer än jag själv över huvud taget.
Skulle inget intresse visa sig finnas så har jag inbjudningar att ta vara på, så det är inget synd om mig i så fall. Men jag tänkte att det här nog kan kännas som en aningen mer tilltalande variant.
Jag tänker mig det inte som någon rasande stor tullingeträff nu, utan tror att ett tak bör få ligga på fem gäster och att jag nog vill tillåta mig att vid behov välja bland anmälda utifrån hur väl jag känner folk.
Det ska bli klart intressant att se vad detta kan röna för intresse, och med bara knappt två dygns varsel också!
Välkomna att höra av er via pm!
Jag tänkte mig att en eller några lite fler som vill kan vara varmt välkomna till mig, så kan vi ha en tämligen lugn kväll i hemmiljö, umgås i största allmänhet, kanske se någon film om det känns mest intressant, kanske bara snacka skit, kanske spela spel...
Vi äter något gott (vad gör vi upp när vi vet vilka vi blir), och så åser vi väl alla smällande och blinkande spektakel när 2010-talet inträder.
Två personer kan utan vidare ligga över om det blir för sent och kommunikationerna börjar verka osäkra. Fler kan eventuellt funka om man har liggunderlag med sig. Men kommunikationerna dör väl inte totalt, och det går väl pendeltåg fram till cirka två. Tror jag. Vi kikar på sådant där när vi vet vilka vi blir! Om det blir någon mer än jag själv över huvud taget.
Skulle inget intresse visa sig finnas så har jag inbjudningar att ta vara på, så det är inget synd om mig i så fall. Men jag tänkte att det här nog kan kännas som en aningen mer tilltalande variant.
Jag tänker mig det inte som någon rasande stor tullingeträff nu, utan tror att ett tak bör få ligga på fem gäster och att jag nog vill tillåta mig att vid behov välja bland anmälda utifrån hur väl jag känner folk.
Det ska bli klart intressant att se vad detta kan röna för intresse, och med bara knappt två dygns varsel också!
Välkomna att höra av er via pm!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 23:31:04, redigerad totalt 1 gång.
Tja, jag hade planerat att åka hem till mina föräldrar men jag vet inte hur det kommer att bli med den saken.
De visste inte om de kommer o vara hemma när jag pratade med dem för ett par dagar sedan och ännu har jag inte pratat med dem igen.
Detta är visseligen inte ett PM men jag passar ändå på att visa preliminärt intresse
De visste inte om de kommer o vara hemma när jag pratade med dem för ett par dagar sedan och ännu har jag inte pratat med dem igen.
Detta är visseligen inte ett PM men jag passar ändå på att visa preliminärt intresse
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:31:10, redigerad totalt 1 gång.
Något sådant ja, tänkte när jag skrev att klockan 21 ska jag nog kunna komma utan att gå upp alldeles för tidigt.
Sedan är jag vaken tills runt, umm, nu, dvs 16-17 på eftermiddagen.
Hade egentligen tänkt o åka o köpa lite fyrverkerier också, får se hur det blir med den saken.
Fast går jag upp runt 19 så att jag kan göra mig iordning i lugn o ro så lär jag nog vara uppe tills typ 11 på förmiddagen tror jag.
Sedan är jag vaken tills runt, umm, nu, dvs 16-17 på eftermiddagen.
Hade egentligen tänkt o åka o köpa lite fyrverkerier också, får se hur det blir med den saken.
Fast går jag upp runt 19 så att jag kan göra mig iordning i lugn o ro så lär jag nog vara uppe tills typ 11 på förmiddagen tror jag.
Ok ok, då får jag väl spara de pengarna då
Lite synd men jaja, då kan jag med gott samvete utöka budgeten för nästa år
Roligare med sällskap än att skjuta raketer.
Skulle vara kul o kolla när andra skjuter om inte annat.
Lite synd men jaja, då kan jag med gott samvete utöka budgeten för nästa år
Roligare med sällskap än att skjuta raketer.
Skulle vara kul o kolla när andra skjuter om inte annat.
Och nu såg jag TK:s inlägg här i tråden, nano och jag hade just en jättekomisk pm-växling just för att jag hade missat TK:s inlägg här.
Hur blir det nu, just nu har jag väl inte svarat på TK:s senaste pm... *fundera*
Kan i alla fall sammanställa här i tråden direkt.
TK har visat intresse och vi har inte gjort upp någon tid än.
nano har visat intresse och räknar med att komma lite senare.
Det låter som att det kan bli rätt lagom, får jag väl säga. En eller två till kan väl funka... om det finns några en eller två till? Vi är bara ett drygt dygn från den stora kvällen, så sannolikheten blir väl mindre och mindre nu...
Hur blir det nu, just nu har jag väl inte svarat på TK:s senaste pm... *fundera*
Kan i alla fall sammanställa här i tråden direkt.
TK har visat intresse och vi har inte gjort upp någon tid än.
nano har visat intresse och räknar med att komma lite senare.
Det låter som att det kan bli rätt lagom, får jag väl säga. En eller två till kan väl funka... om det finns några en eller två till? Vi är bara ett drygt dygn från den stora kvällen, så sannolikheten blir väl mindre och mindre nu...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 23:31:10, redigerad totalt 1 gång.
Men om jag inte läst fel så befinner sig TK "i krokarna" i flera dagar.
Vi får väl ordna en till träff
Eller så får du bjuda hem TK
Det skulle iofs också kunna bli en träff beroende på tid och ork.
Vi får väl ordna en till träff
Eller så får du bjuda hem TK
Det skulle iofs också kunna bli en träff beroende på tid och ork.
Jo, jag finns här uppe åtminstone till och med på söndag, den 3 januari. Är öppen för en eventuell förlängning, om det visar sig möjligt.
Inger, jag har skrivit lite utförligare om detta i ett pm till dig.
Visst hade det varit kul om det gått att ordna en träff till - allt efter ork och annat.
Inger, jag har skrivit lite utförligare om detta i ett pm till dig.
Visst hade det varit kul om det gått att ordna en träff till - allt efter ork och annat.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 23:31:10, redigerad totalt 1 gång.
Jahaja, då är man vaken, funderar om man skulle ta o dyka upp om några timmar för jag antar att ni två redan mötts eller kommer att göra det snart, å andra sidan innebär ett uppdykande endera att jag somnar i pemers soffa så småning om eller att jag åker hem o sover o sedan kommer tillbaka.
Nåja får se hur det blir, nu ska jag ta en dusch.
Nåja får se hur det blir, nu ska jag ta en dusch.
Åh ibland blir jag lite less och avis över att inte vara Stockholmsbo..... men men får försöka mig på ngn träff längre fram istället.
Iofs var jag bjuden på 30-årsfest/nyårsfest i just Stockholm. Men kände inte för att tillbringa nyårsafton med en massa nya ev. (kan nästan garantera att det blir) fulla människor. Hon som jag skulle ha firat blir rätt vild av sig på fester, vilket kan bli rätt jobbigt. Och jag skulle förmodligen vara den enda singeln som vanligt..... och inte hade jag haft ngn att bo hos eller. Jo om jag ansträngt mig.
Gnäll gnäll! haha! Istället tror jag att jag kommer få en trevlig alldeles lagom jobbig nyårsafton med mina föräldrars goa kompisgäng i stan. Inklusive 2 mostrar & morbröder. Dessutom ska vi sjunga på en gudstjänst och det är mysigt!
Gott nytt år på dig Pemer och hoppas du får en trevlig kväll.
Iofs var jag bjuden på 30-årsfest/nyårsfest i just Stockholm. Men kände inte för att tillbringa nyårsafton med en massa nya ev. (kan nästan garantera att det blir) fulla människor. Hon som jag skulle ha firat blir rätt vild av sig på fester, vilket kan bli rätt jobbigt. Och jag skulle förmodligen vara den enda singeln som vanligt..... och inte hade jag haft ngn att bo hos eller. Jo om jag ansträngt mig.
Gnäll gnäll! haha! Istället tror jag att jag kommer få en trevlig alldeles lagom jobbig nyårsafton med mina föräldrars goa kompisgäng i stan. Inklusive 2 mostrar & morbröder. Dessutom ska vi sjunga på en gudstjänst och det är mysigt!
Gott nytt år på dig Pemer och hoppas du får en trevlig kväll.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 23:31:10, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror inte det blir någon fylla, har iaf inte sett pemer full eller ens dricka något fast det är ingen garanti för att han inte dricker.
Däremot vet nog Pemer mer om den saken.
Dvd har däremot nämnts.
Jag dricker inte alls och är singel fast det betyder inte att jag kommer att bli kär för den skull.
Däremot vore det trevligt med mer sällskap.
Jag möter dig gärna inne vid centralen så åker vi till Pemer i Tullinge.
Jag har pratat med Pemer och det är ok för honom och du får sova hemma hos honom om du vill
Så hoppar du på första bästa tåg till Stockholm så möter jag dig
Mitt telefonnummer kommer med PM bums
Däremot vet nog Pemer mer om den saken.
Dvd har däremot nämnts.
Jag dricker inte alls och är singel fast det betyder inte att jag kommer att bli kär för den skull.
Däremot vore det trevligt med mer sällskap.
Jag möter dig gärna inne vid centralen så åker vi till Pemer i Tullinge.
Jag har pratat med Pemer och det är ok för honom och du får sova hemma hos honom om du vill
Så hoppar du på första bästa tåg till Stockholm så möter jag dig
Mitt telefonnummer kommer med PM bums