MINST aspiga personerna?
33 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Med risk för att svara på en retorisk fråga; nej, du var inte det minsta luddig. Snarare glasklar. Och jag vidhåller att samtliga "TV-kändisar" är väldigt oaspiga.
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-04 23:23:15, redigerad totalt 1 gång.
sommar skrev:Selma skrev:Det är lättare att hitta personer med Asperger-drag än utan.
Det tycker inte jag, så det beror på vilka glasögon man tittar med (läs: det beror vem som tittar.) Med tanke på att % som har As. är lite bland befolkningen har As. kan de flesta inte ha aspiga drag men en del odiagnostiserade finns det säkert för att de antingen kom till okunnig personal eller inte uppfyller kriterierna.
Sedan är det inte helt vanligt har jag märkt på forumet att många av de som har As. gärna tror sig se många andra med As. Vill väl ha någon som liknar dem själva.
Då borde du med lätthet kunna räkna upp några personer som saknar Asperger-drag.
Senast redigerad av Selma 2011-05-04 23:23:15, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Men herregud människor, kan ni inte läsa innantill!? Jag efterlyste ju personer SOM INTE VISAR NÅGRA SOM HELST TECKEN PÅ ASPERGERS SYNDROM! NEUROTYPERNAS NEUROTYPER!
Är jag luddigare än en gammal nallebjörn, eller vad är det frågan om!?
Nä det är jag som inte kopplade. Sorry.
Senast redigerad av Koboshi 2011-05-04 23:23:15, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Det finns ju en tråd med kända personer (både verkliga och fiktiva) som vi misstänker har Asperger eller något annat inom NPF-spektrat. Men vilka kända personer är MINST aspiga?
En väldigt konstig fråga om än ganska tydlig.
Senast redigerad av Zirre 2011-05-04 23:23:15, redigerad totalt 1 gång.
Bengt Magnusson
Richard Sjöberg
Matthew McConaughey
Peter Jihde
Richard Sjöberg
Matthew McConaughey
Peter Jihde
Senast redigerad av kakmonstret 2011-05-04 23:23:16, redigerad totalt 1 gång.
- kakmonstret
- Anslöt: 2008-10-14
Selma skrev:sommar skrev:Selma skrev:Det är lättare att hitta personer med Asperger-drag än utan.
Det tycker inte jag, så det beror på vilka glasögon man tittar med (läs: det beror vem som tittar.) Med tanke på att % som har As. är lite bland befolkningen har As. kan de flesta inte ha aspiga drag men en del odiagnostiserade finns det säkert för att de antingen kom till okunnig personal eller inte uppfyller kriterierna.
Sedan är det inte helt vanligt har jag märkt på forumet att många av de som har As. gärna tror sig se många andra med As. Vill väl ha någon som liknar dem själva.
Då borde du med lätthet kunna räkna upp några personer som saknar Asperger-drag.
Här i tråden finns ju flera exempel, vilka jag håller med om. Därför finner jag det inte lönt att rabbla. Mitt exempel i tråden är Petra Mede.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 23:23:16, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Tja, det finns väl både tjejer o killar som vill det tydligen
Bara o önska dem lycka till imho
Att de vill och får göra det är en sak, be my fuc*ing guest liksom.
Att de är en slags extremform av NT med sina intriger och falskspel är en annan.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Återgå till Övriga Aspergerfrågor