Så härlig liten video
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Så härlig liten video
och även om det inte sägs att ungen är småaspie så tycker jag det märks lång väg...
Admin: Videon är borttagen då klippet numera saknas på Youtube.
Admin: Videon är borttagen då klippet numera saknas på Youtube.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:21:50, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Ja, eller bara smart.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 23:21:50, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Ja. Eller både och, uppenbarligen. Exceptionellt begåvade barn brukar ändå förstå väldigt abstrakta koncept och tolkar inte speciellt bokstavligt, men har däremot väldigt starka åsikter. (Som jag har läst och förstått.) Men det är förmodligen en blandning. Fick intrycket av att det är en "textbook-Aspie".
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:21:50, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Liljencroowna skrev:Ja, eller bara smart.
Jag fick inte känslan av att han "bara" var smart. Dels utifrån vad man brukar kalla det överdrivna rättspatos han förevisade (som jag ibland inte alls tycker är överdrivet), att han framhärdar i sina principer trots "hot om konsekvenser" vilket folk i allmänhet inte gör (därmed inte sagt att alla principfasta individer är aspisar), dels utifrån att han ofta bara besvarade det strikt nödvändigaste i intervjuarens frågor, dels utifrån det väldigt lillgamla språket, dels utifrån plockandet med händerna på osynliga små krafs på byxorna och slutligen en aspig vibb i sin framtoning med en oftast undflyende blick, dvs alltihop en massa saker som påminde MYCKET om min elvaåring (förutom blicken och att hon ser mycket mindre aspig ut).
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:21:50, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Liljencroowna skrev:Ja, eller bara smart.
Jag fick inte känslan av att han "bara" var smart. Dels utifrån vad man brukar kalla det överdrivna rättspatos han förevisade (som jag ibland inte alls tycker är överdrivet), att han framhärdar i sina principer trots "hot om konsekvenser" vilket folk i allmänhet inte gör (därmed inte sagt att alla principfasta individer är aspisar), dels utifrån att han ofta bara besvarade det strikt nödvändigaste i intervjuarens frågor, dels utifrån det väldigt lillgamla språket, dels utifrån plockandet med händerna på osynliga små krafs på byxorna och slutligen en aspig vibb i sin framtoning med en oftast undflyende blick, dvs alltihop en massa saker som påminde MYCKET om min elvaåring (förutom blicken och att hon ser mycket mindre aspig ut).
Ja, det låter ju som Aspie-barn. Jag har ju nyss varit ett själv, så jag har svårt att analysera mitt eget beteende mer objektivt... typ.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28