Inlärning - Vetenskapens värld!
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Inlärning - Vetenskapens värld!
Program om inlärning och skolan och hur barn lär sig, vad som är tränat och medfött, samt hur man ska få barn att både må bra och att lära sig:
http://svtplay.se/t/102814/vetenskapens_varld
Jag postar det i Asperger-delen eftersom jag tror att många av oss känner igen oss i det som sägs i programmet. Man tar upp dyskalkyli, bland annat, och motivation. Väldigt intressant. Speciellt om man har ADHD, tror jag, för i slutet fokuseras det mycket på impulskontroll och motivation.
http://svtplay.se/t/102814/vetenskapens_varld
Jag postar det i Asperger-delen eftersom jag tror att många av oss känner igen oss i det som sägs i programmet. Man tar upp dyskalkyli, bland annat, och motivation. Väldigt intressant. Speciellt om man har ADHD, tror jag, för i slutet fokuseras det mycket på impulskontroll och motivation.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 23:20:21, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Hej!
Tack för tips! Kollar senare!
Hälsningar
Lilla Gumman
Tack för tips! Kollar senare!
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 23:20:21, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Mycket intressant
Någon mer på forumet som gillar att förstå saker, i programmet verkar de ha en uppfattning om att man brukar utbilda sig för att få bätre betalt på framtida jobb?
Någon mer på forumet som gillar att förstå saker, i programmet verkar de ha en uppfattning om att man brukar utbilda sig för att få bätre betalt på framtida jobb?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:20:21, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Mycket intressant
Jag gillar att förstå saker - men inte någonting som genererar arbete eller pengar.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 23:20:21, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
De säger väl att i grunden handlar det om att inte hamna på gatan. Det är ju faktiskt också sant. Anledningen att vi har obligatorisk skola är ju inte att alla måste älska att lära sig saker, en del måste bara få de verktyg de behöver fö att klara sig i vuxenlivet.
Tycker det var jätteintressant. Mest delarna med faktiska studier. Det där med att inte berömma egenskaper och resultat utan arbete är något jag ska försöka komma ihåg att applicera.
Tycker det var jätteintressant. Mest delarna med faktiska studier. Det där med att inte berömma egenskaper och resultat utan arbete är något jag ska försöka komma ihåg att applicera.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor