Tycker du om dig själv?
74 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Tycker du om dig själv?
Tja, vad det står i tråden...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker inte att jag är värd särskilt mycket.
Senast redigerad av honeysquid 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- honeysquid
- Anslöt: 2009-07-31
Jag vet inte! Hur vet jag det?
Jag tycker hela frågan gör mig otrevlig i ryggen. Hur kommer det sig?
För mig personligen känns det fel att ens rösta. Inget alternativ skulle kännas som ett okej val. Jag har fruktansvärt dålig självkänsla vet jag. Men, hur vet man vad man anser om sitt värde? Det skulle kännas arrogant att trycka i någon av de två översta, och gnälligt att trycka i en av de två under. Varierar? Nej, själva frågan känns konstig för mig.
Hur kommer det sig? Någon som har upplevt samma sak men kommit till insikt?
Jag tycker hela frågan gör mig otrevlig i ryggen. Hur kommer det sig?
För mig personligen känns det fel att ens rösta. Inget alternativ skulle kännas som ett okej val. Jag har fruktansvärt dålig självkänsla vet jag. Men, hur vet man vad man anser om sitt värde? Det skulle kännas arrogant att trycka i någon av de två översta, och gnälligt att trycka i en av de två under. Varierar? Nej, själva frågan känns konstig för mig.
Hur kommer det sig? Någon som har upplevt samma sak men kommit till insikt?
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Röstade på Jag tycker ganska bra om mig själv. I grunden tycker jag om mig själv och mina åsikter och min livsfilosofi i det stora hela och vet att jag har ett värde men ganska ofta är jag tråkigt nog hård mot och klagar på mig själv.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Jag skrev också "det varierar". Jag antar att jag älskar mig själv på något djuriskt självbevarelsedriftigt sätt.
Men ibland kan jag känna mig så trött och irriterad på mig själv och mina ofullkomligheter. Andra irriterande männskor kan man undvika, men sig själv släper man ständigt på.
Andra gånger trivs jag med mig själv och då tänker jag inte ens på mig.
Men ibland kan jag känna mig så trött och irriterad på mig själv och mina ofullkomligheter. Andra irriterande männskor kan man undvika, men sig själv släper man ständigt på.
Andra gånger trivs jag med mig själv och då tänker jag inte ens på mig.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Jag dyrkar mig själv. Men klart, ibland känns det ensamt på toppen. skulle gärna ha ett gäng kloner.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag pendlar rätt ordentligt.
Senast redigerad av svarabhaktivokal 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- svarabhaktivokal
- Anslöt: 2009-10-30
Jag röstade som många andra, det varierar.
Jag gillar min styrka att inte ge mig, min envishet, sen är jag en intressant person och gillar mig när jag får mina toppar av musikalisk eufori och inspiration, i love it ! Det gillar jag nog mest att jag känner mig intressant på nåt sätt, inte alltid med ofta , dels beroende av ångestnivån och dels min egen satsning att ta tag i saker och ting i min vardag, är jag liknöjd en dag är jag inte nöjd med mig själv i slutet av dan.
Just nu är jag inne i en period då män av samma kön fångar mitt intresse, vill så gärna ha nån, det är nästan nummer 1 samt att mina päron får ha hälsan. Jag trivs mycket med mig själv när jag lyckas stämma träff med nån och vara med nån, känner oxå stolthet
Jag gillar min styrka att inte ge mig, min envishet, sen är jag en intressant person och gillar mig när jag får mina toppar av musikalisk eufori och inspiration, i love it ! Det gillar jag nog mest att jag känner mig intressant på nåt sätt, inte alltid med ofta , dels beroende av ångestnivån och dels min egen satsning att ta tag i saker och ting i min vardag, är jag liknöjd en dag är jag inte nöjd med mig själv i slutet av dan.
Just nu är jag inne i en period då män av samma kön fångar mitt intresse, vill så gärna ha nån, det är nästan nummer 1 samt att mina päron får ha hälsan. Jag trivs mycket med mig själv när jag lyckas stämma träff med nån och vara med nån, känner oxå stolthet
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Man kan ju älska sig själv men inte gilla sig själv. Precis som man kan älska andra men ogilla en jäkla massa av det de tycker, gör, står för, inte gör osv. Men älskar dem gör man lika fullt.
Och så kan man gilla folk eller deras värderingar, agerande, drag osv, utan att hysa särskilt varma känslor för dem för det.
Och så kan man älska sig själv och likafullt avsky allt möjligt hos sig själv och t o m avskyr sig själv lika lidelsefullt emellanåt.
Tycker med andra ord att frågans svarsalternativ var för yxigt och snålt tilltagna.
Och så kan man gilla folk eller deras värderingar, agerande, drag osv, utan att hysa särskilt varma känslor för dem för det.
Och så kan man älska sig själv och likafullt avsky allt möjligt hos sig själv och t o m avskyr sig själv lika lidelsefullt emellanåt.
Tycker med andra ord att frågans svarsalternativ var för yxigt och snålt tilltagna.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Håller med alfapetsmamma.
Att så många väljer det sista svarsalternativet kan nog ha rätt varierande orsaker. Bland dem att det hjälpligt kan täcka in den slags komplexitet som alfapetsmamma träffande skisserar.
Att så många väljer det sista svarsalternativet kan nog ha rätt varierande orsaker. Bland dem att det hjälpligt kan täcka in den slags komplexitet som alfapetsmamma träffande skisserar.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Håller med a-mamman och TK.
Mitt arbetsjag har jag för längesedan tappat bort.
Mitt arbetsjag har jag för längesedan tappat bort.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
TK skrev:Håller med alfapetsmamma.
Att så många väljer det sista svarsalternativet kan nog ha rätt varierande orsaker.
Instämmer på båda punkterna.
TK skrev:Bland dem att det hjälpligt kan täcka in den slags komplexitet som alfapetsmamma träffande skisserar.
Det var därför jag röstade på det.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
När man har levt lika länge som jag (140+) så har man tröttnat helt och hållet. Ta till vara på ungdomen, den varar inte för evigt.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
TS, Det har jag inte reflekterat över för egen del så jättemycket, men jag tycker inte illa om mig på grund av mina skillnader gentemot medelsvensson.
För mig vore det som att ogilla ett skolbetyg för att det avviker mot medelbetyget för klassen/skolan/landet/planeten/universum.
För mig vore det som att ogilla ett skolbetyg för att det avviker mot medelbetyget för klassen/skolan/landet/planeten/universum.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Inte ens under de sällsynta perioder då jag mår bra, kan jag älska mig själv. Mina föräldrar älskar mig, min bror älskar mig, det är inte så att jag känner mig oälskad. Men under perioder kan jag känna ett så gränslöst hat och förakt mot mig själv att det inte känner några gränser. Om hat-litaniorna jag skriver till mig själv kom från någon annan, skulle SÄPO anse att jag hotades av en komplett galning. Men nu är det som om jag har ett hemskt över-jag som sitter och skriver fruktansvärda saker till mitt kropps-jag. Över-jaget ritar också de mest förfärliga nidbilder och skriver hånfulla och föraktfulla saker.
Usch, det är så jädra sjukt hur jag håller på...
Usch, det är så jädra sjukt hur jag håller på...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 23:16:40, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare