Aspergers, trans och testosteron.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav styx » 2009-12-09 0:14:56

Alexanderr skrev:
Chrilleb skrev:det man behöver ta hänsyn till är pubertetstiden för då kan man inte sätta in testosteron-hormonerna än.


Intressant, har du nån aning om varför det är så? :)


Reglerna säger helt enkelt att man inte får börja med hormoner förrän man är 16. Istället får man hormonblockerare sålänge, för att förhindra att den egna puberteten sätter igång.
Senast redigerad av styx 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav Chrilleb » 2009-12-09 17:33:59

styx: Tack. skulle precis svara Alexander men var inte 100 på varför just 16 års-åldern var en gräns just nu :)
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Chrilleb » 2009-12-09 17:43:46

styx: Beträffande As och kopplingen testosteron kanske det är så att det är därför dessa personer är lite feminina i sin natur då ? , det bör väl vara därför, har oxå funderat på och även sett att det finns As-personer som har en viss sorts läggning ( precis som du FtM eller så ).


Intressant och rart är det iaf :)


Rart att ni skriver om qruiser oxå , att det skulle vara naket..vad söta ni är..det stämmer mycket bra, tror..85 % är naken chock där..Hahaha..


Jag är på qruiser oxå, men har tappat lite förtroende och ..lust att vara där för det kan vara så få som skriver till mig fast jag skriver rätt mycket till andra ( det är bra att skapa sina favoriter, ett hett tips ). Jo..jag kommer på..vet ni vilken läggning som svarar mest ? ( inte för att rata de andra men.. ) ..jo trans-personer är duktiga på att svara :)


Det intressanta är dock vissa klubbar och att det är mycket blandade läggningar på qruiser, det är fantastiskt spännande att utforska detta. I klubbarna kan man dels skriva i "klotter / fritt ", och dels skapa "diskussioner".


( Ursäkta om Off-Topic )
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav styx » 2009-12-10 12:41:40

Chrilleb skrev:styx: Beträffande As och kopplingen testosteron kanske det är så att det är därför dessa personer är lite feminina i sin natur då ? , det bör väl vara därför, har oxå funderat på och även sett att det finns As-personer som har en viss sorts läggning ( precis som du FtM eller så ).


Intressant och rart är det iaf :)


Rart att ni skriver om qruiser oxå , att det skulle vara naket..vad söta ni är..det stämmer mycket bra, tror..85 % är naken chock där..Hahaha..


Jag är på qruiser oxå, men har tappat lite förtroende och ..lust att vara där för det kan vara så få som skriver till mig fast jag skriver rätt mycket till andra ( det är bra att skapa sina favoriter, ett hett tips ). Jo..jag kommer på..vet ni vilken läggning som svarar mest ? ( inte för att rata de andra men.. ) ..jo trans-personer är duktiga på att svara :)


Det intressanta är dock vissa klubbar och att det är mycket blandade läggningar på qruiser, det är fantastiskt spännande att utforska detta. I klubbarna kan man dels skriva i "klotter / fritt " , och dels skapa "diskussioner".


( Ursäkta om Off-Topic )


Vad menar du med feminina? Vilka är det?

Transsexualism är för övrigt ingen "läggning", utan har enbart med könsidentitet att göra.
Senast redigerad av styx 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav Chrilleb » 2009-12-10 21:44:30

Inger: Jag har längre ringfinger än pekfinger på vänster hand :)

På högra handen är de lika.


Jag har tänkt på att Androgyna oftare har längre och smalare fingrar, nån mer som sett det ?
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Chrilleb » 2009-12-10 21:46:46

styx: med feminin, menar jag kvinnlig ej manlig i sitt framförande och sina gester.


oki, då vet jag om Transsexualism..oops..haha.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Chrilleb » 2009-12-10 22:04:29

Jag drar en parallell till Ingers inläg om testosteron och moderlivet m.m


Jag är inte speciellt macho, är rätt och har hört att jag är lite "mesig" och även kan ha tjejiga drag ibland. Jag undrar om det inte stämmer att nåt med testosteronet i mammas mage inte stämde , därför fick jag den personlighet ( den Asperger ) jag har idag.


Det finns även flera saker som pekar att jag har lite feminint i mig;
var mjuk och mycket "blödig" som barn, stannade hellre inne med lärarna än var ute och kickade boll på skolgården. Jag kände medkänsla för om nån blev orättvist behandlad, men vågade aldrig säga till och ifrån.


Kom ihåg att jag faktiskt var med en pojkflicka som jag föll för, jag var nog kär i henne *ler inombords och känner mig varm*


Idag är jag fortfarande *ler* fascinerad av främst killar som är lite som tjejer, för de verkar så charmiga, och jag är ju själv lugn och harmonisk och "ej macho" så jag passar ihop med dem :)


transsexuella FtM eller MtF, de är välkomna båda två, intressant att via detta forum lära mig mera om Er :)


Mvh Christer
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav Liljencroowna » 2009-12-10 22:22:01

Chrilleb skrev:Jag drar en parallell till Ingers inläg om testosteron och moderlivet m.m


Jag är inte speciellt macho, är rätt och har hört att jag är lite "mesig" och även kan ha tjejiga drag ibland. Jag undrar om det inte stämmer att nåt med testosteronet i mammas mage inte stämde , därför fick jag den personlighet ( den Asperger ) jag har idag.


Det finns även flera saker som pekar att jag har lite feminint i mig;
var mjuk och mycket "blödig" som barn, stannade hellre inne med lärarna än var ute och kickade boll på skolgården. Jag kände medkänsla för om nån blev orättvist behandlad, men vågade aldrig säga till och ifrån.


Kom ihåg att jag faktiskt var med en pojkflicka som jag föll för, jag var nog kär i henne *ler inombords och känner mig varm*


Idag är jag fortfarande *ler* fascinerad av främst killar som är lite som tjejer, för de verkar så charmiga, och jag är ju själv lugn och harmonisk och "ej macho" så jag passar ihop med dem :)


transsexuella FtM eller MtF, de är välkomna båda två, intressant att via detta forum lära mig mera om Er :)


Mvh Christer


Gillade aldrig heller snabba och våldsamma lekar. Har alltid haft tjejkompisar eller kompisar med asperger. Min AS-vänner är visserligen inte feminina (inte jag heller) men vi är inte macho alls. Jag ser mig själv som ganska kvinnlig i mitt tänkande och har lättare att känna mig överens med det tänkandet.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Liljencroowna
 
Inlägg: 4412
Anslöt: 2009-02-28

Inläggav styx » 2009-12-11 10:39:52

Jag ser inte heller mig själv som feminin. Inte macho heller, men helt klart maskulin.

Jag har längre ringfinger än pekfinger på båda händerna, hehe.
Senast redigerad av styx 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
styx
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2009-11-20
Ort: Karlshamn

Inläggav Chrilleb » 2010-07-02 8:14:38

Igår kom jag att tänka på när jag satt på nätet och surfade om Shemales / Transexuella, vad har ni för uppfattning om de ? Jag själv tycker det är intressant och skulle nog vara öppen för att dejta en shemale om jag blev singel.


Hihi...


Mvh
Christer
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 22:58:24, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6468
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Spännande tråd ;)

Inläggav friends24 » 2010-08-29 14:20:31

själv FTM transexuell sedan mycket tidig ålder å lever som en man i allt nu vart mera tydligt då jag flyttade hemifrån att jag vill leva som en man är under utredning nu hoppas få igång hormonerna också nu snart men jag har redan ett väldigt manligt utseende å manligt kropps språk å jag tas nästan aldrig för tjej när man är ute å det är skönt det är så men skönt blir det när man kan få det utseende man vill sen med allt vad de innebär ser fram emot det mycket både kroppsligt å psykiskt. Kram
friends24
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2006-08-11
Ort: Värmland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in