15 december Välkommen till diskussiongruppen, Sthlm
25 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
15 december Välkommen till diskussiongruppen, Sthlm
Välkommen till diskussiongruppen
När:
Tisdag 15 december kl 19.00 - 20.30.
Plats:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens Ämne:
Hur gör man när en önskan inte är överens med ens behovet?
*Önskan och behov/ ta för sig eller stå tillbaka.
*Vad är en önskan och vad är ett behov?
*Vad skulle göra ditt liv lättare?
*Kan du själv påverka hur ditt liv kommer att se ut?
*Vilka mål har du med ditt liv?
*Hur gör du för att nå ditt mål?
*Vad är ett lyckligt liv?
Efter träffen brukar de som vill, fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! det gäller beställnings tvång från deras meny.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
När:
Tisdag 15 december kl 19.00 - 20.30.
Plats:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens Ämne:
Hur gör man när en önskan inte är överens med ens behovet?
*Önskan och behov/ ta för sig eller stå tillbaka.
*Vad är en önskan och vad är ett behov?
*Vad skulle göra ditt liv lättare?
*Kan du själv påverka hur ditt liv kommer att se ut?
*Vilka mål har du med ditt liv?
*Hur gör du för att nå ditt mål?
*Vad är ett lyckligt liv?
Efter träffen brukar de som vill, fortsätta till Vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! det gäller beställnings tvång från deras meny.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag har ju glömt att berätta att jag troligen inte kommer, är nämligen hos mina föräldrar sedan igår och fixar innan en isoleringsfirma ska komma o spruta in isolering vilken dag som helst nu.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Jag har ju glömt att berätta att jag troligen inte kommer, är nämligen hos mina föräldrar sedan igår och fixar innan en isoleringsfirma ska komma o spruta in isolering vilken dag som helst nu.
Synd, men om du skulle ha vägarna förbi och dyker du upp, så är du lika välkommen som vanligt
Vi får se om det löser sig så att jag kommer till Vasa's åtminstone, eller inte ens det. Jag pallar inte att duscha i iskallt vatten, och jag är inte fräsch nog att gå ut bland folk utan att duscha och tvätta håret.
Det råkar ha blivit någon läcka i varmvattenledningarna här, i hela området, så det var inte bara att gå ner och duscha vid poolanläggningen heller... herregud, är det inte det ena så är det det andra, strömavbrott en kväll förra veckan och nu detta... med mindre än en vecka emellan...
Det råkar ha blivit någon läcka i varmvattenledningarna här, i hela området, så det var inte bara att gå ner och duscha vid poolanläggningen heller... herregud, är det inte det ena så är det det andra, strömavbrott en kväll förra veckan och nu detta... med mindre än en vecka emellan...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Vi får se om det löser sig så att jag kommer till Vasa's åtminstone, eller inte ens det. Jag pallar inte att duscha i iskallt vatten, och jag är inte fräsch nog att gå ut bland folk utan att duscha och tvätta håret.
Du var iaf noterad som saknad. Skönt att höra varför du inte dök upp.
Extra synd eftersom Matte och jag har helt andra traditioner 19 januari. Eller hur, Matte?
Fast de kanske kan gå att kombinera med åtminstone Vasa's. Jag är fundamentalist nog att vilja hålla på dem i alla fall, får väl höra om Matte är det också...
Fast de kanske kan gå att kombinera med åtminstone Vasa's. Jag är fundamentalist nog att vilja hålla på dem i alla fall, får väl höra om Matte är det också...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
Återigen en toppenkväll, tack allihopa för det.
En del nya ansikten som gav mersmak, en del mindre nya som ej var närvarande som saknades.
Också tyvärr en del som inte hängde med till Vasa's efteråt, men förhoppningsvis nästa år.
Jag hade iallafall mycket trevligt, och tiden gick alldeles för fort.
Ser fram emot nästa tillfälle, och ännu mer givande umgänge av denna sort.
En del nya ansikten som gav mersmak, en del mindre nya som ej var närvarande som saknades.
Också tyvärr en del som inte hängde med till Vasa's efteråt, men förhoppningsvis nästa år.
Jag hade iallafall mycket trevligt, och tiden gick alldeles för fort.
Ser fram emot nästa tillfälle, och ännu mer givande umgänge av denna sort.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag pratade med någon i affären och berättade att jag avskaffat julen tills jag ändrat mig
Den som vill får såklart ha julen kvar
Kanske blir lite jul för mig med ändå änfast den nog är avskaffad tils vidare.
Den som vill får såklart ha julen kvar
Kanske blir lite jul för mig med ändå änfast den nog är avskaffad tils vidare.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
*Kikar på datumet*
Edit: Bah! Nu är det jag som ska kika i tråden!
Edit: Bah! Nu är det jag som ska kika i tråden!
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:15:19, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Björne skrev:Vilka är välkomna?
Alla som är intresserade. Den träffen som vi hade nu i tidags var den sista för denna termin.
Alla träffar som läggs ut här på forumet är öppna för dem som vill träffa andra aspergare.
Ibland kan det hända att antalet platser är begränsade, som middags-träffarna på Vasa`s , så länge det finns plats så får den som vill komma.
På visa träffar krävs det en föranmälan, på andra så kan man bara dyka upp.