Överlevde ni svininfluensasprutan?
57 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Överlevde ni svininfluensasprutan?
Nu har jag äntligen tagit den där himla svininfluensasprutan! Känns ingenting ens när man trycker starkt hårt på, men det var bara ett par timmar sedan sprutan. Har ni fått bieffekter?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
Har inte tagit någon spruta och tänker inte ta någon heller.
Jag har inte gått på lögnen.
En på min skola påstod dock att han såg svartvitt och mådde dåligt ett par timmar efteråt. En annan var hemma dagen efter för han hade influensa-symptom. Sen har du väl hört om tjejen i USA som fick nå neurologiskt skit och bara kunde gå baklänges kanske? Stog om henne på aftonbladet.
Jag har inte gått på lögnen.
En på min skola påstod dock att han såg svartvitt och mådde dåligt ett par timmar efteråt. En annan var hemma dagen efter för han hade influensa-symptom. Sen har du väl hört om tjejen i USA som fick nå neurologiskt skit och bara kunde gå baklänges kanske? Stog om henne på aftonbladet.
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Vaccinet är en lugn och du läser aftonbladet?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag velar fortfarande kring om jag ska ta den eller ej. Det hänger enbart på att jag är livrädd för att gå till vårdcentralen (har inte satt en fot där på 9 år). Frågan är alltså vilket som är värst, att gå till vårdcentralen eller att bli sjuk i svininfluensan och kanske behöva uppsöka vårdcentralen pga av det...
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Själv tänker jag hålla mig frisk. Alltså så långt borta ifrån vårdcentraler/sjukhus/vaccinationstält som möjligt. Förstår inte rubriken på den här tråden. Är det någon slags ironi månntro? De som inte har överlevt kommer knappast svara här.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Själv tänker jag hålla mig frisk. Alltså så långt borta ifrån vårdcentraler/sjukhus/vaccinationstält som möjligt. Förstår inte rubriken på den här tråden. Är det någon slags ironi månntro? De som inte har överlevt kommer knappast svara här.
En smula menat humoristisk överdrift. Mest nyfiken på om jag kommer få hemska biverkningar eller ej.
Jag blev väldigt trött dagen efter men det var det hela.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Har inte blivit stucken ännu och vet inte om jag ska vaccinera mig; Jag är lite skeptisk.
Min morsa (snart 70 år) hade svårt att sova natten efter sprutan men sedan var hon som vanligt. Fast hon fick också sprutan mot den vanliga influensan.
Min morsa (snart 70 år) hade svårt att sova natten efter sprutan men sedan var hon som vanligt. Fast hon fick också sprutan mot den vanliga influensan.
Senast redigerad av atoms 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
Jag tog min andra spruta kl 14.00 så vi får väl se - om jag dör eller inte.
Jag dog inte av den första i alla fall. Kände absolut ingenting, inte ens sticket, fast det klart är man en härdad reumatiker så är man.
Att inte reagera alls kan i värsta fall innebära att jag inte har något immunförsvar...
Jag dog inte av den första i alla fall. Kände absolut ingenting, inte ens sticket, fast det klart är man en härdad reumatiker så är man.
Att inte reagera alls kan i värsta fall innebära att jag inte har något immunförsvar...
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak skrev:Jag velar fortfarande kring om jag ska ta den eller ej. Det hänger enbart på att jag är livrädd för att gå till vårdcentralen (har inte satt en fot där på 9 år). Frågan är alltså vilket som är värst, att gå till vårdcentralen eller att bli sjuk i svininfluensan och kanske behöva uppsöka vårdcentralen pga av det...
Jag tror du kan gå dit, har du väl bestämt dig tror jag det går lätt. Jag undvek sådana ställen för egen del i 25 år, men nu kan jag med enkelhet gå dit. Tandläkaren likadant.
Efteråt känns det ganska bra inuti, mod är att göra saker trots rädsla. Inte frånvaron av rädsla.
Lägger ingen värdering i vårdcentralbesöket eller inte i det, men så tycker jag det är. Ingen kan bedöma vad en annan är modig när den utför. Jag kan tycka åka tunnelbana är hemskt och är då modig när jag gör det. Nån annan kan känna att sjukhus är det värsta som finns.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
Nu efter ett dygn så är det litet ömt om jag trycker på stället, men är inte seg i armen och inga influensasymtom. Jag är nog bland de tursamma.
Jag fick en stor svullnad som det tog över en vecka innan den försvann, en hård varm knöl, som så småningom började minska i storlek. Muskelsmärtor fick jag också, speciellt i armarna. Kunde knappt lyfta dem.
Sonen fick feber i en dag. Dottern fick ont i armen bara. Maken fick också bara lite ont i armen.
Sonen fick feber i en dag. Dottern fick ont i armen bara. Maken fick också bara lite ont i armen.
Senast redigerad av svartamolnet 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- svartamolnet
- Anslöt: 2009-09-25
earlydayminer skrev:Vaccinet är en lugn och du läser aftonbladet?
Mmm det där kallas ironi ser du. Eller gjorde jag det fel?
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-05-04 23:03:04, redigerad totalt 1 gång.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Återgå till Aspergare och vården