Har du oroliga, rastlösa ben?
20 inlägg
• Sida 1 av 1
Har du oroliga, rastlösa ben?
Jag rör på mina ben väldigt mycket - när jag sitter vid datorn (vilket jag i princip gör hela dagarna). Gör du det?
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
- Anslöt: 2009-02-28
Alien skrev:Menar du sjukdomen [WikiSve]Rastlösa ben[/WikiSve]?
Nej, i så fall skulle jag preciserat det. Jag menade "oroliga ben" eller "skakar på benen". För ATT man är rastlös. Du får gärna skriva in det, om du vill.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
Skakar alltid med minst ett ben. Ofta höger. Men inte pga rastlöshet utan pga något hjärnfel. Gör även komplexa ormlika rörelser med rygg, armar, nacke, handleder, fingrar. Har myrkrypningar i hela kroppen, men allra främst underben, knäveck, lår, rumpa. Xanor hjälper.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag har helt sjukt ont i mina knän och neråt, brukar skaka på grund av det - medvetet för att det inte känns lika jobbigt då benen är i rörelse. Kan inte sova på grund av att det värker ibland. Det gör inte direkt ont, men det känns som det gör sjukt ont för att aldrig slutar värka. Fast det brukar lindra när jag går en bra promenad (= inte för kort, inte för långt).
Nu ska jag försöka lägga mig igen!
Nu ska jag försöka lägga mig igen!
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag har generellt svårt att inte röra mig, inte specifikt benen även om de också rör sig rätt friskt. Eller så somnar jag, mellanläge är svårast, lagom liksom (har jag inte tänkt på det förut, men en sade det nyligen när jag tog en power nap)
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
Jepp, fast inte på ett överdrivet sätt. Jag rör på tårna ibland eller fötterna ibland. Det är lite situationsbundet har jag märkt. T.ex. jag håller på en del när jag sitter på soffan och kollar på serier eller sitter och skriver.
Annars har jag ryckningar i högra låret då och då.
Annars har jag ryckningar i högra låret då och då.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Ja, inte bara benen. Håller ständigt på och hoppar, stampar, plockar, vrider. Om jag inte gör något som är jättesupermegaintressant. Då är jag stilla.
Senast redigerad av svarabhaktivokal 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- svarabhaktivokal
- Anslöt: 2009-10-30
Pewe skrev:Har rastlösa ben nästan jämnt när jag sitter . Vet att jag blev tillsagd när jag var yngre att jag skulle sitta still , blev ju knappast bättre av det
Usch, det där får jag höra jätteofta i vuxen ålder, gärna med motiveringen att "vuxna skall klara av att sitta still"
Senast redigerad av svarabhaktivokal 2011-05-04 22:57:36, redigerad totalt 1 gång.
- svarabhaktivokal
- Anslöt: 2009-10-30
Pewe skrev:Har rastlösa ben nästan jämnt när jag sitter . Vet att jag blev tillsagd när jag var yngre att jag skulle sitta still , blev ju knappast bättre av det
Meh! Vad elakt.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
Jag klickade nej. Visst skakar mina ben ibland, men det är såpass stääan att nej kändes som närmast sanningen. Däremot har jag tremor i händerna ibland och om benen skakar så är det häftigt och jag kan inte stanna det, ungefär som hicka.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
Ja , men nästan bara när jag är trött. Då kryper det i benen och jag kan inte sitta stilla.
När jag är på väg att somna rycker det ofta till i benen.
Sitter ofta och vickar på fötterna när jag sitter vid datorn.
När jag är på väg att somna rycker det ofta till i benen.
Sitter ofta och vickar på fötterna när jag sitter vid datorn.
Senast redigerad av Selma 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
Dum frågeställning om det inte handlar om myrkrypningar / restlesslegs. Jag har problem med detta som biverkning på mediciner och då kan man inte sitta stilla, men annars har jag inga problem att vara stilla med benen.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
carl skrev:Dum frågeställning om det inte handlar om myrkrypningar / restlesslegs. Jag har problem med detta som biverkning på mediciner och då kan man inte sitta stilla, men annars har jag inga problem att vara stilla med benen.
Skriv varför det är dumt, så kanske jag kan bättra mig i framtiden.
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
- Liljencroowna
Liljencroowna skrev:carl skrev:Dum frågeställning om det inte handlar om myrkrypningar / restlesslegs. Jag har problem med detta som biverkning på mediciner och då kan man inte sitta stilla, men annars har jag inga problem att vara stilla med benen.
Skriv varför det är dumt, så kanske jag kan bättra mig i framtiden.
För att båda passar in på frågeställningen. Varför utesluta det ena?
Senast redigerad av carl 2011-05-04 22:57:43, redigerad totalt 1 gång.
Jag är ganska säker på att jag har den där fantomsjukdomen. Det hjälper om jag går en viss sträcka varje dag, men det orkar jag inte just nu. Så då får jag lida igenom det. Det är inte sådär JÄTTEJOBBIGT, men det är ganska drygt när det värker. Det behöver inte ens vara den där fantomsjukdomen, kanske har riktiga problem utan att veta om än.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Återgå till Att leva som Aspergare