100 känslor
6 inlägg
• Sida 1 av 1
100 känslor
Intressant artikelserie i SvD där man försöker definiera känslor, målet är att människor ska beskriva sina känslor. Läs här och i länkarna i artikeln!
Kanske någon som vill kommentera här och berätta om sina speciella känslor!
Kanske någon som vill kommentera här och berätta om sina speciella känslor!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 22:57:14, redigerad totalt 1 gång.
Fulgte noen artikkelserien i SvD, og hadde noen nytte av den?
Når jeg googlet etter artikler om alexitymi fant jeg denne artikkelen i lakartidningen.se:
Hög grad av alexitymi kan ge sämre förmåga till kognitiv empati
Først ønsket jeg å finne ut mer om det å ikke gjenkjenne eller kunne beskrive egne følelser. Men når jeg leste artikkelen ble jeg også opptatt av sammenhengen med empati.
Nå kan det hende at det er skrevet flere nyere artikler om alexitymi. Dersom noen har oversikt over gode artikler så hadde det vært fint med tips. (helst på svensk, dansk eller norsk , men også på engelsk for de som leser det)
Når jeg søkte på siden her så jeg at alexitymi tar opp i flere tråder. Jeg var usikker på hvor jeg skulle poste linken til artikkelen og spørsmål om mer informasjon.
Tråden "85% av AS har Alexitymi" synes jeg var interessant fordi flere beskriver hvordan de opplever seg selv i forhold til dette.
For mange år siden tok jeg opp det at jeg strevde med å gjenkjenne og sette ord på egne følelser med en psykolog.
Jeg opplevde det som om jeg ikke helt ble tatt alvorlig, og som om jeg ble mistrodd når jeg ba om hjelp til å bli kjent med ulike følelser.
Men det var vel fordi jeg ikke klarte å sette ord på følelsen av å ikke gjenkjenne og sette ord på følelsene .
Når jeg googlet etter artikler om alexitymi fant jeg denne artikkelen i lakartidningen.se:
Hög grad av alexitymi kan ge sämre förmåga till kognitiv empati
Først ønsket jeg å finne ut mer om det å ikke gjenkjenne eller kunne beskrive egne følelser. Men når jeg leste artikkelen ble jeg også opptatt av sammenhengen med empati.
Nå kan det hende at det er skrevet flere nyere artikler om alexitymi. Dersom noen har oversikt over gode artikler så hadde det vært fint med tips. (helst på svensk, dansk eller norsk , men også på engelsk for de som leser det)
Når jeg søkte på siden her så jeg at alexitymi tar opp i flere tråder. Jeg var usikker på hvor jeg skulle poste linken til artikkelen og spørsmål om mer informasjon.
Tråden "85% av AS har Alexitymi" synes jeg var interessant fordi flere beskriver hvordan de opplever seg selv i forhold til dette.
For mange år siden tok jeg opp det at jeg strevde med å gjenkjenne og sette ord på egne følelser med en psykolog.
Jeg opplevde det som om jeg ikke helt ble tatt alvorlig, og som om jeg ble mistrodd når jeg ba om hjelp til å bli kjent med ulike følelser.
Men det var vel fordi jeg ikke klarte å sette ord på følelsen av å ikke gjenkjenne og sette ord på følelsene .
Senast redigerad av Fab 2011-05-04 22:57:14, redigerad totalt 1 gång.
En annan tråd om känslor och deras antal:
hur-manga-k ... t5448.html
hur-manga-k ... t5448.html
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 22:57:14, redigerad totalt 1 gång.
Fy... fick ångest av bara skumma artikeln. Hitta 20 (!!!!!!!) ord för känslor man haft. jag skulle kanske hitta 2-3. Svarar hela tiden "vet inte" eller "sådär" eller rycker bara på axlarna och byter ämne om någon frågar "känslofrågor". Alla inte bra känslor är "dåligt" och alla inte dåliga är "ok"... känslor blä
- aspiemelly
- Anslöt: 2008-12-03