Önskemål

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav barracuber » 2009-11-24 23:09:34

nallen skrev:
barracuber skrev:nallen, det där borde ju kunna gå att fixa med en proxy...

Ja, säkert. Men orka skriva en.

Parvlon tipsade om en idag - proximotion eller nån sånt heter den. jag har aldrig kört nån proxy. Har du?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 22:53:47, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav nallen » 2009-11-25 0:15:15

Jag har haft squid förut, men den behövde man ju inte konfa mer än att tala om hur mycket disk den fick äta. Jag är ingen weblallare.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 22:53:47, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Parvlon » 2009-11-25 10:22:59

Borde vara enkelt. Jag tror att vissa taggar kan webbläsarna ta över dock. Brukar finnas i någon inställning i webbläsaren för deafult bakgrund.Jag är ingen hejjare på webbkod heller men att filtrera vanliga taggar som bakgrund/textstorlek osv ska inte vara så svårt.

Sökte på backgroundfilters i min samling och hittade ett par.
En heter Dim: White Backgrounds {2.d} och finns i Grypens proxomitronfilterset. Verkar vettig men jag fick det ej att fungera.

Kod: Markera allt
Match:
(b(gcolor=|ackground(-color|) : ))1("|'|)3
((white|((#|)(f[a-f0-9]f([a-f0-9]f[a-f0-9]|(^[a-z0-9]))))))(;|"|'|)2
Replace:
13#F5F5F52

Detta fungerar på många hemsidor, om man vill lägga till en bakgrundsfärg alltså. Ej AF dock. Finns ju redan här.
Match:
(^(^<ProxHdrTop>))$STOP()
Replace:
<BODY>

Försökte mig på och göra ett själv. -Det gick ej något vidare. Borde egentligen tagit reda på varför det första "make dim" filtret inte fungerade, och min bildskärm är redan dimmig. Det borde finnas en mängd script som ändrar bakgrund+text på valda sidor tycker jag. Finns även keyscan koder så man kan i teorin välja bakgrund/teman på hemsidor med en tangentbordskombination, t.ex hålla inne alt precis när man anropar URL'n.

Match:
<body bgcolor="#??????"??bgcolor="#FFFFFF"
Replace:
<body bgcolor="yellow" bgcolor="blue"
^^ går bra på AF ifall man är färgblind..

*edit: Snygg kodfunktion som tar bort text..
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 22:53:47, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Parvlon » 2009-11-25 11:04:06

Det enda aktiva forumet för proxomitron jag vet är The Un-Official Proxomitron Forum
Att de har lagt ner utvecklingen för proxomitron tror jag beror på att det går att tjäna pengar på folk som vill betala för att slippa reklam/få allt inbakat i säkerhetspaket osv. Adblockers/flashblockare till specifika webbläsare var ett bra exempel. Det är för enkelt att filtera själv.. Finns odukumenterade funktioner och går även att filtrera SSL trafik och regex funktioner är alltid roliga. Nackdelen är att man kan tabba sig och göra systemet mer sårbart för attacker men det gör även många kommersiella "säkerhetsprogram" med.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in