Att söka en partner på krogen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2009-11-22 2:28:19

Flia skrev:Fast dvärgchimpanserna förökar sig ändå med utvald partner. Det är när de inte förökar sig som de pippar runt.

:-)043 Du menar att honorna vet när de är fertila och inriktar sig på "den bäste hannen" då? Det är mer än vad jag visste när jag var fertil hona.

Dessutom, eftersom sex är något socialt och blidkande så kan det ju behöva användas till andra hannar, även under fertilperioderna?

Har du något belägg för din teori?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav nano » 2009-11-22 2:41:12

Det finnns ju de som säger sig kunna känna på sig när de är gravida.
Kanske känslan är starkare hos dvärgchimpanserna?

Jag har fått följa en tjejs inre tankar på nära håll och hennes beteende ändrades förutsägbart över månaden, varje månad återkom intresset för olika typer av killar med ett förutsägbart mönster.
Antar att det hade något med menscykeln att göra, bara en gissning men ändå.

Hon var mycket glad åt sitt pojksökeri :)
Helt rätt av henne eftersom hon ville det :)
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Alien » 2009-11-22 3:00:33

Debbido skrev:
sugrövmanövern skrev:
Debbido skrev:Om jag avstår en stund från att moralisera och döma ut en aspergertjej som inte klarade av manipulationerna och att säga Nej - då får jag väl säga att...hmm....under det virriga liv som gått har jag..
legat med en massa söta, gulliga, sexiga killar! :-)153
Ok, så då har du upplevt den sidan av det hela som köttmarknaden inbjuder till, att ligga.

Då undrar jag, kan du använda dina erfarenheter från den tiden när du tackade ja till att ligga, och skapa någon slags annan approach för att undvika att lura män?

Alltså kan du tänka tillbaka till de gånger du legat, och se hur du inte bör bete dig om du inte vill ligga?
(Jag tycker det verkar omöjligt att klura ut).

OK! I'm back on stage - as confusing as usual - and confused!

Det blev ju lite diskussion framöver om vad jag menat osv. Jag menar så här: Det finns en vits i att försök lära sig av sina misstag men man kan aldrig göra det gjorda ogjort. Det jag gjort under livets gång går ej att förändra, men jag kan ju roa mig med att förändra min inställning till det skedda - en liten stund. Så jag valde att, bara en liten stund, tänka igenom allt kul jag faktiskt hade när jag gjorde mina "misstag", trots allt. En massa lustiga situationer, eller tragiska - beroende på hur jag vill se dem. De inre sår som uppstod är en annan sida av det hela. Och man vill inte riva upp nya. Så vad gör man?

Jag kan inte erinra mig något tillfälle då jag inte velat ligga med en snygg kille, :roll: MEN problemet var ju då att jag ville ha sex varje dag, livet ut, gärna med samma man, INTE ONS!

Summering: Mina råd till mig själv och andra spontana tjejer, som har stark sexualdrift (De finns!) men svag självbevarelsedrift:

- Ju tidigare man går ut på kvällen desto mindre fylla och raggning pågår!
- Medhavd väninna minskar liggrisken.
- Ju tristare man är klädd, ju äldre, allvarligare, tystare och uttryckslösare man är - desto mindre liggrisk.

Om killarna bara vill ha ONS och inte träffas mer så är de möjligen sexiga och söta men definitivt inte gulliga! :roll:

När jag tänker efter så brukar den tjej jag känner till alltid gå ut med flera andra, antingen bästa väninnorna eller ett blandat gäng killar och tjejer. Så det finns väl en oskriven regel att en tjej inte går ensam på disco el krogen. Så var det förstås när jag var ung också, och eftersom jag inte hade några väninnor så gick jag inte ut. Så för en ensam aspig tjej som jag var det lika svårt som för en ensam aspig kille att träffa någon.

Det som gäller är att dansa (och visa upp sig?) och att umgås med kompisarna. Inviter från killar är antingen en bonus el ett irritationsmoment. Men är hon intresserad så tar hon hans nummer.

En orsak till att inte gå hem med någon första kvällen (förutom att man vill ha ett längre förhållande) är stolthet. "Jag behöver minsann inte nöja mig med bara sex, jag kan få både sex och kärlek! Den som vill ha mig får göra sig besväret att visa intresse på längre sikt."

Privata fester är fortfarande en större chans att hitta den rätte. Inte för att det heller var något alternativ för mig, jag var aldrig på några fester och var jag det undantagsvis så kände jag mig bara bortkommen.

Men det har väl visats flera gånger i tråden att man inte ska leta efter den "rätte" på krogen. Antingen går man dit för att få sig ett nyp eller så går man flera stycken bara för att ha kul.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Flia » 2009-11-22 16:07:14

Alien skrev:
Flia skrev:Fast dvärgchimpanserna förökar sig ändå med utvald partner. Det är när de inte förökar sig som de pippar runt.

:-)043 Du menar att honorna vet när de är fertila och inriktar sig på "den bäste hannen" då? Det är mer än vad jag visste när jag var fertil hona.

Dessutom, eftersom sex är något socialt och blidkande så kan det ju behöva användas till andra hannar, även under fertilperioderna?

Har du något belägg för din teori?

Det är inte en teori. Jag såg ett program om dvärgchimpanserna på TV.
De har socialt sex, dominerande sex, och barnalstrande sex.
När hanar t.ex. har slagits så sätter vinnaren på förloraren. När honorna är fertila pippar de bara med dem som är lämpliga fäder.

När jag och exet hade bestämt oss för att vi skulle ha barn gjorde mina hormoner mig till en galen hona. Stackars maken blev tvungen att sätta på upp till 10 ggr per dag, och jag hade inga lekfulla känslor alls. Min kropp ville bara ha sperma. Å andra sidan gick det bara en vecka innan jag visste att jag var gravid, och då skulle stackarn bara stänga av, för då sa mina hormoner att jag inte behövde längre.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav nano » 2009-11-22 21:00:29

:)
nano

Inläggav Debbido » 2009-11-23 1:21:49

Alien skrev:När jag tänker efter så brukar den tjej jag känner till alltid gå ut med flera andra, antingen bästa väninnorna eller ett blandat gäng killar och tjejer. Så det finns väl en oskriven regel att en tjej inte går ensam på disco el krogen.
Det som gäller är att dansa (och visa upp sig?) och att umgås med kompisarna. Inviter från killar är antingen en bonus el ett irritationsmoment. Men är hon intresserad så tar hon hans nummer.

Men det har väl visats flera gånger i tråden att man inte ska leta efter den "rätte" på krogen. Antingen går man dit för att få sig ett nyp eller så går man flera stycken bara för att ha kul.

Den där oskrivna regeln måste man skita i om man är ensam-ensam. Jag har ibland gått ut med en väninna, men när hon nu oftast är upptagen så får jag välja mellan att gå ut själv eller inte alls.

Krogen: gå bara dit i sällskap!
Restaurang: gå bara dit i sällskap!
Allt annat: gå bara dit i sällskap!

Nää, är man riktigt ensam så får man strunta alla sociala regler och köra sitt eget race. Det är okey så länge man inte hamnar i diktet.

Många män går ut ensamma. Alltså har kvinnor rätt att göra detsamma. För att få denna rättighet måste vi utöva den.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Inläggav Inger » 2009-11-23 1:45:35

Heja, Debbido!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nano » 2009-11-23 3:18:23

Jaa, heja Debbido :)

Vad undeligt det kändes o skriva så men jag tycker ju så.
nano

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-11-24 0:24:21

Jag håller med dig Debbido. Man kan inte sätta gränser för sig själv hela tiden bara baserat på andras eventuella förutfattade meningar. Då blir livet så tråkigt och ingenting förändras av sig själv.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav BMW » 2009-11-24 3:02:34

Debbido skrev:Den där oskrivna regeln måste man skita i om man är ensam-ensam. Jag har ibland gått ut med en väninna, men när hon nu oftast är upptagen så får jag välja mellan att gå ut själv eller inte alls.

Krogen: gå bara dit i sällskap!
Restaurang: gå bara dit i sällskap!
Allt annat: gå bara dit i sällskap!

Nää, är man riktigt ensam så får man strunta alla social regler och köra sitt eget race. Det är okey så länge man inte hamnar i diktet.

Många män går ut ensamma. Alltså har kvinnor rätt att göra detsamma. För att få denna rättighet måste vi utöva den.

Modigt att gå ut själv på krogen som tjej, skulle nog inte våga för egen del..fast egentligen borde man kunna göra det, skulle känna mig lite utelämnad och uttittad.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
BMW

Anslöt: 2009-10-03

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 3:22:03

Ledsamt att det ska behöva vara så.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav BMW » 2009-11-24 3:28:10

earlydayminer skrev:Ledsamt att det ska behöva vara så.

Verkligen, som tjej skulle man känna sig väldigt ansatt, för många killar skulle nog tro att man var där enbart för att bli uppraggad för ett ONS.Sen anses det egendomligt att man som tjej är ute helt själv, för killar är det lättare, kanske är det annorlunda för lite äldre kvinnor?
BMW

Inläggav Pemer » 2009-11-24 3:31:59

Och allt bara för något slags norm som... pja, som tjejer har råkat sätta genom att ha för vana att gå ut flera tillsammans...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 3:37:36

BMW skrev:
earlydayminer skrev:Ledsamt att det ska behöva vara så.

Verkligen, som tjej tror jag man skulle känna sig väldigt ansatt för många killar skulle nog tro att man var där enbart för att bli uppraggad för ett ONS.Sen anses det egendomligt att man som tjej är ute helt själv, för killar är det lättare, kanske är det annorlunda för lite äldre kvinnor?

Jepp. Och på grund av den anledningen går jag hellre ut själv om jag nu skulle få för mig att gå ut. Att vara i ett "grabbigt gäng" när man är på väg ut är inte världens mest intressanta samling människor. Det vore fint att få höra en historia där en tjej möter en kille och det enda de gör är att samtala om livet. De avslutar sin slumpmässiga träffa runt fem på morgonen, en kopp kaffe och "Vi kanske ses". Sen vänder de sig om och ler mot varandra. Nej, haha! Nu börjar filmhjärnan! :) :)

Hur det är för äldre kvinnor vet jag inte.

Nej, alltså. Jag tycker inte om den där delen av världen för fem öre. Finns säkerligen inte människa där inne jag känner att jag kan lita på under just den kvällen. Det som cirkulerar inne på krogen och nattklubbar är inte speciellt vänligt. Folk som poppar tabletter och blandar med alkohol, omedvetna om konsekvenserna, eller ännu värre; skiter i konsekvenserna.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 2 gånger.
earlydayminer

Inläggav BMW » 2009-11-24 3:40:13

earlydayminer skrev:Det vore fint att få höra en historia där en tjej möter en kille och det enda de gör är att samtala om livet. De avslutar sin slumpmässiga träffa runt fem på morgonen, en kopp kaffe och "Vi kanske ses". Sen vänder de sig om och ler mot varandra. Nej, haha! Nu börjar filmhjärnan! :) :)

Det har säkert hänt mer än en gång i världshistorien, låter ändå väldigt sympatiskt :)
BMW

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 3:43:43

BMW skrev:
earlydayminer skrev:Det vore fint att få höra en historia där en tjej möter en kille och det enda de gör är att samtala om livet. De avslutar sin slumpmässiga träffa runt fem på morgonen, en kopp kaffe och "Vi kanske ses". Sen vänder de sig om och ler mot varandra. Nej, haha! Nu börjar filmhjärnan! :) :)

Det har säkert hänt mer än en gång i världshistorien, låter ändå väldigt sympatiskt :)

Ja, men alltså... Vore inte det något värt att minnas? Visst, man kan väl ha one night stands och minnas det på ett fint sätt. Men historien kommer inte återberättas på ett fint sätt, det är egentligen den ledsamma delen av det hela. Jo då, det är alltid lika roligt att vara bara 24 år och gammalmodig. Jag känner mig som 50. Vad hände? :shock: :)
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:24:16, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Inläggav BMW » 2009-11-24 4:00:31

earlydayminer skrev:Ja, men alltså... Vore inte det något värt att minnas? Visst, man kan väl ha one night stands och minnas det på ett fint sätt. Men historien kommer inte återberättas på ett fint sätt, det är egentligen den ledsamma delen av det hela. Jo då, det är alltid lika roligt att vara bara 24 år och gammalmodig. Jag känner mig som 50. Vad hände? :shock: :)

Du är inte gammelmodig tycker jag, att uppskatta givande möten genom livet har ingenting med ens ålder att göra. Vara mogen är inte detsamma som att vara "gammaldags" :idea:
BMW

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 4:05:21

BMW skrev:
earlydayminer skrev:Ja, men alltså... Vore inte det något värt att minnas? Visst, man kan väl ha one night stands och minnas det på ett fint sätt. Men historien kommer inte återberättas på ett fint sätt, det är egentligen den ledsamma delen av det hela. Jo då, det är alltid lika roligt att vara bara 24 år och gammalmodig. Jag känner mig som 50. Vad hände? :shock: :)

Du är inte gammelmodig tycker jag, att uppskatta givande möten genom livet har ingenting med ens ålder att göra. Vara mogen är inte detsamma som att vara "gammaldags" :idea:

Grml grml, I suppose you're right. Än så finns det ingen anledning till att ta till käppen.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Inläggav BMW » 2009-11-24 4:22:21

Själv brukar jag uppskatta de oplanerade spontanta mötena som uppkommer när man allra minst anar det, som leder till givande samtal, utbyte av tankar och intellektuellt utbyte..där man riktigt känner hur kraftfältet av själslig och mental energi flödar fram och tillbaka..oerhört upplyftande och stimulerande..då känner man att man LEVER. :D
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
BMW

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 4:28:59

BMW skrev:Själv brukar jag uppskatta de oplanerade spontanta mötena som uppkommer när man allra minst anar det, som leder till givande samtal, utbyte av tankar och intellektuellt utbyte..där man riktigt känner hur kraftfältet av själslig och mental energi flödar fram och tillbaka..oerhört upplyftande och stimulerande..då känner man att man LEVER. :D

Oja. Nu har jag ju planerade sådana möten, och det är mer än underbart i min värld. Men ja, det låter som något jag kanske möter på någon sommarkväll i den franska landsbygden (när den önskan nu går i uppfyllelse, hehe).
earlydayminer

Inläggav Pemer » 2009-11-24 4:39:14

Det är sådana möten som är romantiska i min föreställningsvärld, men bara verkar kunnna skapa intresse för vänskap hos damerna de gånger något ditåt händer. Där känns det som att låsningen vid att man "måste" känna tillräcklig utseendebaserad attraktion är vad som håller sååååå många tillbaka från känslor de egentligen känner. Visst ja, det var i en helt annan tråd det ämnet var på tapeten.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Inläggav BMW » 2009-11-24 4:39:42

earlydayminer skrev:Oja. Nu har jag ju planerade sådana möten, och det är mer än underbart i min värld. Men ja, det låter som något jag kanske möter på någon sommarkväll i den franska landsbygden (när den önskan nu går i uppfyllelse, hehe).

:D
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
BMW

Inläggav earlydayminer » 2009-11-24 4:41:15

Pemer skrev:Det är sådana möten som är romantiska i min föreställningsvärld, men bara verkar kunnna skapa intresse för vänskap hos damerna de gånger något ditåt händer. Där känns det som att låsningen vid att man "måste" känna tillräcklig utseendebaserad attraktion är vad som håller sååååå många tillbaka från känslor de egentligen känner. Visst ja, det var i en helt annan tråd det ämnet var på tapeten.

Men du är ju lite lurig! Jag visste inte om jag skulle skaka din hand eller krama dig! :lol: :P
earlydayminer

Inläggav Pemer » 2009-11-24 4:52:32

Jaså, du var inte riktigt säker på vilket du ville? :)

Jag antog att du inte ville kramas, men spelade över så där för att visa att handtag eller famntag var lika okej för min del, och att det således var upp till dig att bestämma. :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:24:21, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in