Awares konferensen 30/11 - 7/12
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Awares konferensen 30/11 - 7/12
Länk: http://www.awares.org/conferences. Brukar vara ett bra ställe för att dels diskutera med professionella, och dels att ställa dem till svars för diverse [censurerat] idéer .
Är fortfarande osäker på om konferensen är gratis eller inte i år. Det har varit mycket rabalder kring avgiften de sista åren, så man hoppas ju att man slopat detta i år.
Kommentar: Jag var tvungen att censurera inlägget ifrån aspieforum.se för att få till NT-standard.
Är fortfarande osäker på om konferensen är gratis eller inte i år. Det har varit mycket rabalder kring avgiften de sista åren, så man hoppas ju att man slopat detta i år.
Kommentar: Jag var tvungen att censurera inlägget ifrån aspieforum.se för att få till NT-standard.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 22:20:14, redigerad totalt 1 gång.
Bumpar tråden.
Jag är nu registerad på konferensen, och har läst några av artiklarna som de professionella bidragit med. Simon-Baron Cohen har t.ex. gjort en genetisk associationsstudie med tveksam metodik. Den har jag skickat in en fråga till honom om. Det finns oxå en artikel om sexualitet som jag antagligen kommer att kommentera så småningom, fast inte just nu. Artiken om Dyslexi och Autism som Sophist (en amerikansk Aspie) bidragit till finns oxå med.
Jag är nu registerad på konferensen, och har läst några av artiklarna som de professionella bidragit med. Simon-Baron Cohen har t.ex. gjort en genetisk associationsstudie med tveksam metodik. Den har jag skickat in en fråga till honom om. Det finns oxå en artikel om sexualitet som jag antagligen kommer att kommentera så småningom, fast inte just nu. Artiken om Dyslexi och Autism som Sophist (en amerikansk Aspie) bidragit till finns oxå med.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 22:20:14, redigerad totalt 1 gång.
Det är nu en bara ungefär en vecka till konferensen börjar. Det har tillkommit ett antal nya artiklar, bland annat en av Beijerot, som faktiskt är rätt så skaplig. Den handlar om mobbing, och dess relation till AS, OCD och social fobi. Hon konstaterar att autistiska drag har en stark relation till att bli mobbad, vilket stämmer väl med min uppfattning.