Hemlös!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav weasley » 2009-11-17 11:02:06

Ja, alltså jag hjälper också gärna till men jag har en uttalad policy att det inte ska förekomma några andra droger än korrekt utskrivna recept i mitt hem.

Rökning sker på gården men måttliga mängder alkohol får intas i lägenheten. Kaffe däremot är ett undantag som kan konsumeras fritt om man har ingredienser till det. Usch, jag låter som värsta pingstpastorn nu ju, LOL!

Allvarligt talat, hur är det med dej, vetinteriktigt? Vad händer?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:24:27, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Glimma » 2009-11-17 11:19:30

Jossan skrev:Hördu, vetinteriktigt, Vad säger folket på ditt jobb när du dyker upp och luktar svett och sunkigt av smutsiga kläder?

Hur kunde du bli hemlös om du har ett jobb? Jag menar då har du ju en lön varje månad och borde kunna betala hyran, så det kan ju inte vara därför du blev vräkt?

Hade du stört grannarna regelbundet? Eller vad har du gjort?
Det luktar faktiskt lite missbruksproblematik om det hela om du inte ursäktar. Droger är dyrt och är man beroende så kan det ryka iväg mycket pengar på det. Många med missbruk kan fungera normalt på jobb och i skola en lång tid, tills att de blir så pass beroende att de börjar köpa droger för alla pengar och därmed slutar att betala hyra och köpa mat. Det är ofta så det börjar gå neråt för många med stora missbruksproblem.

Därför vore det intressant om du berättade lite mer ingående hur det kom sig att just du blev hemlös. (Om inte annat för att kanske eliminera den här typen av misstankar.)

Någonstans känns ditt sätt att ställa frågorna väldigt fel. För du låter rätt anklagande. Förstår att du menar väl, men helt rätt känns de inte. Kan inte förklara varför heller. Sorry! Kanske för att dina frågor känns rätt fördomsfulla och det känns som att du dömt på förhand? Fast du inte menar det?

Jag har en kompis som också blev hemlös för att hon blev utkastad från den lägenhet hon hyrde svart i andra hand. Hon är helt "normal" alltså diagnoslös, hade jobb vid det tillfället. Jobbar som lärare. Anledningen till att hon blev utkastad var att ngn anmälde den som ägde lägenheten för att hon just hyrde ut i andra hand svart. Hon som ägde lägenheten blev förbannad på min kompis och slängde ut henne på gatan direkt bokstavligt talat, för hon trodde det var min kompis som skvallrat. Vilket det inte varit. Så där stod hon med jobb men inget boende. Som tur var kunde hon köpa en etta med förstahandskontrakt i Stockholm. Men obehagligt och stressigt var det. Hon visste iofs om att hon hyrde i andra hand svart, men ändå. Det är som sagt svårt att få lägenheter i Stockholm.

Så att missbrukarproblem skulle vara en anledning till att bli hemlös stämmer verkligen inte på alla. Alla vet väl hur enormt svårt det är att få tag på en lägenhet i Stockholm. Hyr man i andra hand finns alltid risken att bli av med lägenheten efter ett tag, då ägaren brukar vilja ha den tillbaka efter en tid. Och har man inte haft möjligheten att fixa en lägenhet innan kontraktet löpt ut så då blir man i värsta fall hemlös. Oavsett missbrukarproblem eller inte. Alla har inte alltid bra kontakter osv.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:24:27, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Glimma » 2009-11-17 11:40:53

Glimma skrev:
Jossan skrev:Hördu, vetinteriktigt, Vad säger folket på ditt jobb när du dyker upp och luktar svett och sunkigt av smutsiga kläder?

Hur kunde du bli hemlös om du har ett jobb? Jag menar då har du ju en lön varje månad och borde kunna betala hyran, så det kan ju inte vara därför du blev vräkt?

Det luktar faktiskt lite missbruksproblematik om det hela om du inte ursäktar. Droger är dyrt och är man beroende så kan det ryka iväg mycket pengar på det. Många med missbruk kan fungera normalt på jobb och i skola en lång tid, tills att de blir så pass beroende att de börjar köpa droger för alla pengar och därmed slutar att betala hyra och köpa mat. Det är ofta så det börjar gå neråt för många med stora missbruksproblem.

Därför vore det intressant om du berättade lite mer ingående hur det kom sig att just du blev hemlös. (Om inte annat för att kanske eliminera den här typen av misstankar.)

Någonstans känns ditt sätt att ställa frågorna väldigt fel. För du låter rätt anklagande. Förstår att du menar väl, men helt rätt känns de inte. Kan inte förklara varför heller. Sorry! Kanske för att dina frågor känns rätt fördomsfulla och det känns som att du dömt på förhand? Fast du inte menar det?

Jag har en kompis som också blev hemlös för att hon blev utkastad från den lägenhet hon hyrde svart i andra hand. Hon är helt "normal" alltså diagnoslös, hade jobb vid det tillfället. Jobbar som lärare. Anledningen till att hon blev utkastad var att ngn anmälde den som ägde lägenheten för att hon just hyrde ut i andra hand svart. Hon som ägde lägenheten blev förbannad på min kompis och slängde ut henne på gatan direkt bokstavligt talat, för hon trodde det var min kompis som skvallrat. Vilket det inte varit. Så där stod hon med jobb men inget boende. Som tur var kunde hon köpa en etta med förstahandskontrakt i Stockholm. Men obehagligt och stressigt var det. Hon visste iofs om att hon hyrde i andra hand svart, men ändå. Det är som sagt svårt att få lägenheter i Stockholm.

Så att missbrukarproblem skulle vara en anledning till att bli hemlös stämmer verkligen inte på alla. Alla vet väl hur enormt svårt det är att få tag på en lägenhet i Stockholm. Hyr man i andra hand finns alltid risken att bli av med lägenheten efter ett tag, då ägaren brukar vilja ha den tillbaka efter en tid. Och har man inte haft möjligheten att fixa en lägenhet innan kontraktet löpt ut så då blir man i värsta fall hemlös. Oavsett missbrukarproblem eller inte. Alla har inte alltid bra kontakter osv.

Typiskt att man kommer fram till först efteråt vad man ville ha fram från början. Och så har tiden gått ut för ändring. Det jag menade med ditt sätt att ställa frågorna var att de var lite för närgångna helt enkelt. Men samtidigt förstår jag ju att du vill förstå situationen. Så sorry igen! Jag som var lite dålig på att formulera mig.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:24:27, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Inger » 2009-11-17 14:28:02

Glimma, jag uppfattade också sättet att fråga som anklagande och allt annat än finkänsligt. Som du ger exempel på finns det tusen orsaker till att man kan bli bostadslös utan att det behöver bero på droger. En av de vanligaste torde väl vara att man glömmer att betala hyran i tid (något som vissa med NPF kan ha svårt för t ex).
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kvasir » 2009-11-17 14:42:20

Har det ens stått något om att trådstartaren har blivit vräkt? Han/hon kanske helt enkelt har haft ett andrahandskontrakt som gått ut?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav Glimma » 2009-11-17 19:59:57

Inger skrev:Glimma, jag uppfattade också sättet att fråga som anklagande och allt annat än finkänsligt. Som du ger exempel på finns det tusen orsaker till att man kan bli bostadslös utan att det behöver bero på droger. En av de vanligaste torde väl vara att man glömmer att betala hyran i tid (något som vissa med NPF kan ha svårt för t ex).

Tack Inger! Jag som trodde jag överreagerat. Nej sannerligen inte finkänsligt skrivet och rätt fördömande. Nog för att det delvis ligger i vår diagnos att inte så bra kunna visa empati, men det går väl en gräns för hur man ska behöva tåla. För mig var det över gränsen! Vetinteriktigt har det ju jobbigt nog som det är.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Jossan » 2009-11-17 23:34:07

Alltså jag bad vetinteriktigt berätta hur det kommer sig att han/hon har blivit hemlös. Det var inte meningen att döma, eller nåt. Ber i så fall om ursäkt om det uppfattades så.

Jag vet också att vem som helst kan bli hemlös utan att det behöver bero på något jätteallvarligt problem, och jag har faktiskt också erbjudit vetinteriktigt att komma och slagga hos mig, titta tillbaka till första sidan i tråden, men han/hon (vet inte vilket) har ju inte direkt nappat på det erbjudandet. Jag skulle kunna låta vetinteriktigt få komma hem till mig och tvätta och duscha om han/hon är intresserad.

Men samtidigt så måste jag säga att det låter lite konstigt att han/hon inte har tvättat sina kläder eller har duschat någonstans om han/hon är hemlös i Stockholm.
Alltså det finns massor med ställen i Stockholm där hemlösa får sova, duscha och tvätta sina kläder helt gratis och vissa av dessa ställen serverar också gratis frukost på morgonen. De flesta av Stockholm Stads stadsdelsnämndar, har något som heter "tak överhuvudet garantin". Det innebär inte att hemlösa får bostad, men det innebär att de får just det jag nyss räknat upp, det vill säga att ingen ska behöva sova på gatan.

Om jag vore hemlös skulle jag leta reda på något av dessa ställen och gå dit, och det förvånar mig att vetinteriktigt har gjort detta. En del av dessa ställen kräver dock att man ska vara missbrukare för att få en plats, medan andra ställen är öppna för alla.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv

Anslöt: 2006-12-08

Inläggav Jossan » 2009-11-18 0:55:03

Glimma skrev: Så att missbrukarproblem skulle vara en anledning till att bli hemlös stämmer verkligen inte på alla.
Jag skrev inte att det var en orsak för alla som är hemlösa. Jag skrev:
Jossan skrev: Därför vore det intressant om du berättade lite mer ingående hur det kom sig att just du blev hemlös. (Om inte annat för att kanske eliminera den här typen av misstankar.)

Glimma skrev:Någonstans känns ditt sätt att ställa frågorna väldigt fel. För du låter rätt anklagande. Förstår att du menar väl, men helt rätt känns de inte. Kan inte förklara varför heller. Sorry! Kanske för att dina frågor känns rätt fördomsfulla och det känns som att du dömt på förhand? Fast du inte menar det?
Nej, jag menade inte att döma, och jag tänkte inte på att det kunde uppfattas som anklagande.

Inger skrev:Jag uppfattade också sättet att fråga som anklagande och allt annat än finkänsligt. Som du ger exempel på finns det tusen orsaker till att man kan bli bostadslös utan att det behöver bero på droger. En av de vanligaste torde väl vara att man glömmer att betala hyran i tid (något som vissa med NPF kan ha svårt för t ex).
Om vetinteriktigt tycker att det kändes anklagande så ska ber jag självklart om ursäkt till honom/henne. För det var inte min mening att komma med anklagagelser.

Om man inte betalar hyran får man ju först en (eller är det två?) påminnelser, och därefter går skulden till ett inkassobolag, och betalas den inte då heller går skulden till kronofogden. Är man hemma så borde man ju åtminstone se någon av de här avierna, så därför har jag lite svårt att se hur man kan glömma att betala sin hyra.

Om man hyr svart i andra hand, så kan man förstås bli utslängd från den ena dan till den andra men, men då måste man verkligen ha haft otur och råkat på en riktig taskig hyresvärd. De flesta som hyr ut svart i andra hand brukar ju vara schyssta och förvarna en tid innan om att de inte ska hyra ut längre. I annat fall så bör man väl som schysst innehavare av lägenheten, dela den med sin hyresgäst tills att den personen har hittat en annan bostad.
Jossan
Inaktiv

Inläggav vetinteriktigt » 2009-11-18 4:32:13

Ja de på jobbet försöker ju hjälpa och tycker synd om mig så klart men ingen har tyvärr något rum över att hyra ut till mig. Och nej jag är inte bostadslös pga missbruksproblem. Jag är 23år och har aldrig haft något förstahandskontrakt, utan endast bott i andra hand. Och den lägenheten jag hyrde innan kunde jag bara hyra i ett år. Och jag han inte hitta någon ny lägenhet innan jag blev tvungen att flytta. Därför ser situationen ut som den gör.
Senast redigerad av vetinteriktigt 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
vetinteriktigt

Anslöt: 2009-09-12

Inläggav vetinteriktigt » 2009-11-18 4:36:58

Den förfärlige snömannen skrev:Vaknade upp mitt i natten och kom att tänka på mina vistelser i Stockholm i somras. Jag upptäckte några användbara saker.

Om du luktar skit så finns det dusch på centralen, kostar 30 kr. Det finns ett billigt vandrarhem där i närheten, city lodge. Kostar 200 spänn för plats i sovsal har jag för mig. Förutsatt att du har med egna lakan men det kan du ju köpa, det är billigare i längden om du behöver sova fler nätter på vandrarhem. Att hyra lakan där är svindyrt. Där finns internet, tvättmaskin och dusch. Det är ofta fullt på kvällen så man bör boka i förväg (det glömmer alltid jag). Det är ingen permanent lösning men det är lite mer permanent än nattbussarna...

Jag bor på fel sida landet för att ge någon hjälp, annars har jag ett köksgolv som brukar vara ledigt.

Jag har inga permanenta lösningar, LSS och SOL är så vitt jag vet mer användbart som skithuspapper än som lagstiftning. Men det finns de på forumet som vet mer, så du får väl fortsätta försöka.

Om du har pengar kan husvagnscamping vara ett permanent alternativ, det finns många som bor långa perioder i husvagn. Men det är ju ett projekt att skaffa och forsla en vagn till en lämplig plats. Hade det varit sommar hade du egentligen bara behövt en parkeringsplats men vintertid lär man ju ha el i vagnen.

Vart exakt finns duschen? Ska kolla upp det vandrarhemmet, annars har jag bott på ett som tar 250kr natten. Men det blir för dyrt i längden om jag ska betala mat, mobilräkning, csn och allt sånt. För tyvärr så är jag inte så värst hög lön.
Senast redigerad av vetinteriktigt 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
vetinteriktigt

Inläggav vetinteriktigt » 2009-11-18 5:57:41

Vill bara be om ursäkt för att jag inte hinner svara alla inlägg som skulle vilja när ni är sjysta och försöker hjälpa. Vill bara att ni ska veta att det inte är för att jag är dryg eller otacksam :wink:

Just nu ser jag LITE ljus i tunneln i alla fall. Har äntligen efter flera månaders mailande fått svar på 2st andrahands lägenheter som jag ska kolla på nästa vecka. Visserligen är båda sjukt små till sjuka överpriser men det är i alla fall tak över huvet. Så nu får jag bara hoppas på att jag får någon av dem. :D
Fast såklart får jag dem inte, om jag tror något annat så lär jag ju bara bli besviken. Men jag håller er uppdaterade med hur det går.
vetinteriktigt

Inläggav Jossan » 2009-11-18 8:29:58

vetinteriktigt skrev: Vart exakt finns duschen? Ska kolla upp det vandrarhemmet, annars har jag bott på ett som tar 250kr natten. Men det blir för dyrt i längden om jag ska betala mat, mobilräkning, csn och allt sånt. För tyvärr så är jag inte så värst hög lön.
Men alltså, hallå! Varför ska du sova på vandrarhem och betala sådär mycket pengar om du inte har så hög lön?
Varför söker du inte istället upp något av de ställena där hemlösa får sova gratis? På så vis får du ju tillgång till dusch och tvättmaskin.

(Detta är dessutom andra gången du tackar nej till mitt erbjudande.)
Jossan
Inaktiv

Inläggav Glimma » 2009-11-18 9:11:39

Jossan skrev:Alltså jag bad vetinteriktigt berätta hur det kommer sig att han/hon har blivit hemlös. Det var inte meningen att döma, eller nåt. Ber i så fall om ursäkt om det uppfattades så.

Jag vet också att vem som helst kan bli hemlös utan att det behöver bero på något jätteallvarligt problem, och jag har faktiskt också erbjudit vetinteriktigt att komma och slagga hos mig, titta tillbaka till första sidan i tråden, men han/hon (vet inte vilket) har ju inte direkt nappat på det erbjudandet. Jag skulle kunna låta vetinteriktigt få komma hem till mig och tvätta och duscha om han/hon är intresserad.

Men samtidigt så måste jag säga att det låter lite konstigt att han/hon inte har tvättat sina kläder eller har duschat någonstans om han/hon är hemlös i Stockholm.
Alltså det finns massor med ställen i Stockholm där hemlösa får sova, duscha och tvätta sina kläder helt gratis och vissa av dessa ställen serverar också gratis frukost på morgonen. De flesta av Stockholm Stads stadsdelsnämndar, har något som heter "tak överhuvudet garantin". Det innebär inte att hemlösa får bostad, men det innebär att de får just det jag nyss räknat upp, det vill säga att ingen ska behöva sova på gatan.

Om jag vore hemlös skulle jag leta reda på något av dessa ställen och gå dit, och det förvånar mig att vetinteriktigt har gjort detta. En del av dessa ställen kräver dock att man ska vara missbrukare för att få en plats, medan andra ställen är öppna för alla.

Bra tips du kommer med. Men när man är i en sådan knipa så är det inte självklart att man tänker på allt sådant. Då är det bra om ngn på forumet ger bra tips. :)Vi har ju trots allt diagnoser och det är inte lika lätt för alla att tänka på sådana här lösningar. Soc. brukar ha så att man får duscha gratis. Iaf i vår kommun, har jag sett. Du, vetinteriktigt, kan du inte ringa CSN och be dem vänta med räkningarna tills du får ordnad situation? Vore värt ett försök. Håller tummarna för att det löser sig. Jag antar att du redan kollat denna möjlighet men du kanske kan bo inneboende hos någon mot rimlig betalning? Kanske sätta upp lappar i affärerna/jobbet?
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-11-18 11:30:15

vetinteriktigt skrev:Vart exakt finns duschen? Ska kolla upp det vandrarhemmet, annars har jag bott på ett som tar 250kr natten. Men det blir för dyrt i längden om jag ska betala mat, mobilräkning, csn och allt sånt. För tyvärr så är jag inte så värst hög lön.

Vid toaletterna på bottenvåningen, man får säga till att man vill duscha så låser de upp en dörr. Kom ihåg att ta med schampo, det ingår inte.

Som Jossan säger så bör det finnas ställen där man kan sova gratis om man är hemlös, och är du varken alkis eller knarkare så lär du vara välkommen på alla såna ställen.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv

Anslöt: 2009-05-30

Inläggav Jossan » 2009-11-18 12:51:10

Ett ställe är till exempel Ny gemenskap på Kammakargatan 36.
T-banestation Hötorget.

Fler ställen går att hitta via Stockholm Stads hemsida.
Jossan
Inaktiv

Inläggav weasley » 2009-11-18 14:52:48

vetinteriktigt:

Jossan har erbjudit plats åt dej att slagga på. Varför tar du inte det erbjudandet? Det finns en bra soffa där. Och ett trafikljus! LOL! Duschar finns det också.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Titti » 2009-11-20 15:38:51

Admin

Med anledning av den diskussion som förts här om tänkbara orsaker till hemlöshet så vill jag understryka att det är viktigt att man försöker tänka på hur det man skriver kan tas emot av andra.

Att fråga om saker kan av andra tolkas som att man påstår att det skulle vara på det ena eller det andra sättet. Det är ibland med avsikt och ibland inte - både hur man tolkar och hur man skriver. Alla tolkar inte det som skrivs lika och en del kan ta illa vid sig.

Nu verkar det ha rett ut sig här och detta är mest en allmän påminnelse om att vara försiktig med inte bara vad man skriver utan också hur.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Trampe » 2009-11-21 2:02:07

Bara ett litet tips. Ta kontakt med Stiftelsen Hotellhem i Stockholm, där brukar man lättare att få napp på ett boende under tiden man söker annat.
http://www.hotellhem.se/
Senast redigerad av Trampe 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav Debbido » 2009-11-21 2:26:41

Så sorgligt...hoppas det ordnat sig? I många städer är härbärgen bara till för missbrukare. Alltså svårare om man är nykter. :?
Jourboenden brukar då vara alternativet, men hur Stockholm har det vet jag inte.

Måste du hyra en andrahandslägenhet? Vad sägs om att hyra ett rum? Det finns en del som har separat ingång.

Jag skulle kunna kontakta min gamla baptistkyrka i Stockholm, eller Olle Carlsson, kändisprästen, för att höra om de kan hjälpa till. (Han är mildheten själv) Fast då måste jag veta vilka krav du ställer: klarar du att vara inneboende? Med separat ingång? VAR kan du tänka dig bo? Hur långt från jobbet?
Min son hyr ett rum i villa, källare, med separat ingång. Han stortrivs.

Dessa kristna jag talar om har inget som helst behov av att omvända dig! De är allmänt sjyssta människor.

Om du ger klartecken ringer jag direkt! Jag är beredd att genomsöka den diakonala verksamheten i Stockholm. Och jag är rätt så handlingskraftig!
Du ska absolut inte behöva ha det så här en enda vecka till. Hemlöshet är extremt nervpåfrestande.

:-)154

(Danderyds kommun är ökänd i sociala sammanhang)
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Inläggav Debbido » 2009-11-21 2:53:48

Om du har neuropsykiariska problem kan du kanske få bo här en tid? I annat fall få du väl låtsas att du har psykiska problem, för att få hjälp!

Erstabacken
Hemlösa personer har ofta många olika problem, svåra somatiska sjukdomar tillsammans med psykiska funktionshinder och/ eller missbruk som kan göra att de inte passar in i de vanliga strukturerna för vård och omsorg.

Grunden för Erstabackens verksamhet, som är det första i sitt slag i Sverige är samarbete mellan Stockholms läns landsting och Stockholms stad. (Bara 9 platser dock)

Besöksadress Erstagatan 12
Tfn direkt: 08 714 64 10

Stadsmissionen i Stockholm har en särskilt Personligt Ombud som försöker lösa hemlöshetsproblem i ett samarbete med Stockholms kommun. På sidan finns telefonnummer du kan ringa. Det gäller ju nu i första hand att fixa en akutlösning innan du går under!

http://www.stadsmissionen.se/Socialverk ... igt-ombud/
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Debbido

Anslöt: 2007-09-24

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-11-21 13:07:01

Har man jobb ska man nog hålla sig ifrån hotellboende. Jag tycker också att Jossan lät anklagande. Jag har själv blivit vräkt en gång när jag hyrde en bostadsrätt som bostadsrättsägaren inte hade tillstånd att hyra ut och fick flytta runt mellan vänner och bekanta i flera månader efteråt, men då var jag arbetslös. Ibland kan det vara mer effektivt att ringa än att maila.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav nano » 2009-11-21 13:23:57

weasley skrev:vetinteriktigt:

Jossan har erbjudit plats åt dej att slagga på. Varför tar du inte det erbjudandet? Det finns en bra soffa där. Och ett trafikljus! LOL! Duschar finns det också.
LoL, trafiklus?
Jossan har du verkligen det och varför?
Hur kom det in i din lägenhet?
Kan du inte ta kort på det?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Trampe » 2009-11-21 18:59:08

Bjäbbmonstret skrev:Har man jobb ska man nog hålla sig ifrån hotellboende. .

Beror på vad för hotellboende. Hotellhem har ett tämligen dåligt rykte vilket jag är medveten om men de har ryckt upp verksamheten rejält de senaste åren. Och har man en fast inkomst är det nog enklare att få ett boende därigenom än om socialtjänsten förmedlar kontakten.
Och om jag förstått rätt så är vetinteriktigt 23 år gammal och kan då också komma att kunna få en sk ungdomslägenhet genom Hotellhem.
Senast redigerad av Trampe 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav Inger » 2009-11-21 19:06:49

Jag uppfattade det som att det inte var för ryktet utan för att det blir onödigt dyrt?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 22:24:28, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in